  • 1. Data: 2009-04-23 10:49:06
    Temat: Jaki wewnętrzny czytnik kart ?
    Od: Radek D <r...@p...onet.pl>

    Witam!

    Od kilku lat używam wewnętrznego czytnika kart
    Chieftec - ale ma dwie wielki wady
    - max transfer 6mb/s
    - co drugie włożenie karty rozłącza się
    i muszę wskakiwać pod biurko i go
    odłączyć i podłączyć na nowo

    Większość testów czytników opisuje tylko zewnętrzne.
    A ja chciałbym uniwersalny czytnik na 3,5 lub 5,25
    z przynajmniej 1 USB może być.
    Czy możecie coś polecić ? Lian Li robi coś takiego
    ale zastanawiam się czy to nie to samo co mój Chieftec.

    Czy używacie tego typu paneli - jakich firm jaki transfer ?

    Myślę nad czymś takim - ale nie wiem jak z transferem.
    http://allegro.pl/item615793478.html

  • 2. Data: 2009-04-23 11:58:08
    Temat: Re: Jaki wewnętrzny czytnik kart ?
    Od: "KILER" <przytom1@[cut]interia.pl>

    Użytkownik "Radek D" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Witam!
    >
    > Od kilku lat używam wewnętrznego czytnika kart
> [...]

    Praktycznie każdy czytnik pod interfejs USB 2.0 będzie działał podobnie.
    Mały transfer może wynikać z podlączenia takiego czytnika pod USB 1.1 (w tym
    wypadku zależy jaka jest płyta główna) oraz od rodzaju, modelu, firmy samej
    karty...ona też ma swoje maxymalne transfery dla odczytu i zapisu.
    co do samego czytnika to powinien sprawdzić się np
    iBOX 42w1 (4x4) + USB

    __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusów
    4030 (20090423) __________

  • 3. Data: 2009-04-23 12:35:30
    Od: yokozuna <p...@g...com>

    Ja używam Modecoma MC-CR107 i mam go podłączonego do specjalizowanego
    kontrolera USB-PCI HP (nie pamiętam oznaczenia, na chipsecie NECa -
    przy transferze dużych plików kontroler na płycie głównej jest równie
    wydajny jak HP, ale im więcej małych plików tym bardziej przewaga HP
    rośnie).
    Z Modecoma jestem zadowolony. Ten model nie ma gniazda USB (jest taki
    model, bodajże 102) - zwyczajnie go nie potrzebuje (moja obudowa
    Sharkoon Rebel ma cztery gniazda z przodu, po co mi więcej?). Czytnik
    jest bardzo tani, na alledrogo po ok. 30 złotych. To co w nim fajne to
    solidna mechanicznie konstrukcja, po prostu nie do zajechania
    (poprzedni HP padł po roku używania, a to tylko kilka włożeń i
    wyciągnięć różnych kart dziennie) i panel beżowy i czarny w zestawie.
    Wada - czerwona dioda sygnalizująca włączenie komputera świeci się non
    stop, IMO bez sensu.

  • 4. Data: 2009-04-23 13:15:17
    Od: "Radosny" <radosny@usun_to.top67.pl>

> [...]
    > samej karty...ona też ma swoje maxymalne transfery dla odczytu i zapisu.

    Nieprawda. Mam kilka różnych i osiągi są nieporównywalne. Najtańsze za kilka
    złotych pozwalają odczytać kartę SD z prędkością ok 5MB/s. Ta sama karta w
    innym czytniku osiąga 18MB/s. Nie jest to ograniczenie USB 1, bo wtedy
    transfer nie przekroczyłby 1MB/s.

    Z wewnętrznych mogę polecić AKASA AK-ICR-05. Czyta SDHC i nie ogranicza
    transferu. A taki np EASYTOUCH ET-4733 dławi się na 5MB/s

    --
    Radosny

  • 5. Data: 2009-04-23 14:04:29
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    KILER wrote:
    > Użytkownik "Radek D" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Praktycznie każdy czytnik pod interfejs USB 2.0 będzie działał
    > podobnie.

    Bzdura totalna!

> [...]
    > samej karty...ona też ma swoje maxymalne transfery dla odczytu i zapisu.
    > co do samego czytnika to powinien sprawdzić się np

    Naczytaleś sie marketingowego bełkotu i rozpowszechniasz bzdury wśród ludzi.

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 6. Data: 2009-04-23 14:09:36
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    Radek D wrote:

> [...]
    >
    > Czy używacie tego typu paneli - jakich firm jaki transfer ?
    >
    > Myślę nad czymś takim - ale nie wiem jak z transferem.

    No to masz problem. Praktycznie kazdy czytnik trzebabyloby przetestowac na
    jakim jest chipie. Modeli jest kilkadziesiat - najnowsze wspieraja tryb UDMA
    dla CF i transfery rzędu do 30MB/s (w przypadku SD/SDHC/zwygłych CF to
    20-22MB/s). Tylko trudno namierzyć taki czytnik bez jego kupienia (chyba, że
    sprzedawca ma ochote do zabawy z upierdliwym klientem).

    Osobiscie używam czytnika zewnetrznego Hama 49009 z trybe UDMA (max.
    25-30MB/s) oraz wewnetrznych firmy Apacer AE161 i drugiego którego nie pomne
    z nazwy - bez UDMA, transfery do 20-22MB/s.

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 7. Data: 2009-04-23 14:12:31
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    Mikolaj Tutak wrote:

    > Osobiscie używam czytnika zewnetrznego Hama 49009 z trybe UDMA (max.
    > 25-30MB/s) oraz wewnetrznych firmy Apacer AE161 i drugiego którego
    > nie pomne z nazwy - bez UDMA, transfery do 20-22MB/s.

    Znalazłem - ten drugi to AE300 na chipie Realteka.

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 8. Data: 2009-04-23 14:29:12
    Od: "Łukasz Bąk" <m...@g...com>

    Użytkownik "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com> napisał w
    wiadomości news:gspt2r$5a2$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > Bzdura totalna!

    > Naczytaleś sie marketingowego bełkotu i rozpowszechniasz bzdury wśród
    > ludzi.

    Za to jak się Twoje opinie czyta to człowiek jakiś taki mądrzejszy
    się czuje...

    Może jakieś konkrety?

    Lukasz Bąk

  • 9. Data: 2009-04-23 15:00:39
    Od: "KILER" <przytom1@[cut]interia.pl>

> [...]
    wiadomości news:gspt2r$5a2$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > Naczytaleś sie marketingowego bełkotu i rozpowszechniasz bzdury wśród

    Nie no oczywiście... płyta główna (interfejs) nie ma nic do rzeczy... tym
    bardziej, że to do niej podłączany jest czytnik,
    a karta? co z tego, że karta może najwięcej dać z siebie 10 MB/s... przecież
    czytnik może przerobić aż 100 MB/s

    Szkoda, że nie zapytałeś co to za karta i na jakim sprzęcie pracuje
    założyciel tematu chyba, ze to też wiesz

    --
    Pozdrawiam KILER

  • 10. Data: 2009-04-23 15:14:02
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    Łukasz Bąk wrote:
> [...]
    > wiadomości news:gspt2r$5a2$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > Za to jak się Twoje opinie czyta to człowiek jakiś taki mądrzejszy

    Konkretnie to przeczytaj moja inna odpowiedz w tym watku. Jakos nie widze
    potrzeby dublowania tego samego we wszystkich postach.

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj