  • 11. Data: 2009-04-23 15:21:33
    Temat: Re: Jaki wewnętrzny czytnik kart ?
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    KILER wrote:

    > Nie no oczywiście... płyta główna (interfejs) nie ma nic do rzeczy...
    > tym bardziej, że to do niej podłączany jest czytnik,
    > a karta? co z tego, że karta może najwięcej dać z siebie 10 MB/s...
    > przecież czytnik może przerobić aż 100 MB/s
    >
    > Szkoda, że nie zapytałeś co to za karta i na jakim sprzęcie pracuje
    > założyciel tematu chyba, ze to też wiesz

    Nie brnij dalej bo to się żałosne robi. Napisałeś "Praktycznie każdy czytnik
    pod interfejs USB 2.0 będzie działał podobnie", a to jest mega bzdura.
    Rożnice pomiedzy czytnkami USB 2.0 są znaczące, zarówno jesli chodzi o
    wydajność jak i o współdziałanie z poszczególnymi kartami (np. katy CF mogą
    pracować w trzech różnych trybach) czy stabilność pracy.

    Podobnie stwierdzenie "Mały transfer może wynikać z podlączenia takiego
    czytnika pod USB 1.1" jest komunałem, który zreszta w 99% przypadków nie ma
    miejsca. Czytniki USB 2.0 najczęściej są wolne (2-5MB/s) z powodu mało
    wydajnego procesora.

    A te wynuzenia o szybkosci kart...

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 12. Data: 2009-04-23 16:07:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 23 Apr 2009, Radek D wrote:

    > Witam!
    >
    > Od kilku lat używam wewnętrznego czytnika kart
    > Chieftec - ale ma dwie wielki wady
    > - max transfer 6mb/s

    milibitów?? :O

    > - co drugie włożenie karty rozłącza się
    > i muszę wskakiwać pod biurko i go
    > odłączyć i podłączyć na nowo
    > Większość testów czytników opisuje tylko zewnętrzne.
    > A ja chciałbym uniwersalny czytnik na 3,5 lub 5,25
    > z przynajmniej 1 USB może być.
    > Czy możecie coś polecić ? Lian Li robi coś takiego
    > ale zastanawiam się czy to nie to samo co mój Chieftec.
    >
    > Czy używacie tego typu paneli - jakich firm jaki transfer ?
    >
    > Myślę nad czymś takim - ale nie wiem jak z transferem.
    > http://allegro.pl/item615793478.html

    To Ci powiem, bo mam :P

    Otóż wbrew wszelkim radom szpeców[1] z .pecet, kupiłem właśnie
    taki wynalazek - ale z powodu SATA *z zasilaniem* z przodu.
    I jestem BARDZO zadowolony.
    Z powodu tego SATA (z zasilaniem) :D

    Ale jak chodzi o czytnik, to streszczę: "zapomnij".
    Toto miewa 1,5 MB/s, mam taki dość stary czytnik Trusta który
    ze swoim 7,5MB/s bije to cóś powyżej na głowę.
    Nawet już się przymierzałem do wymiany bebechów czytnika,
    ale na razie to w ogóle TEŻ szukam "co kupić", bo znikąd nie
    można dostać informacji o FAKTYCZNYCH osiągach współcześnie
    dostępnych czytników.
    Z drugiej strony....
    Takie "plasticzane" w obłych obudowach to chyba jeden Chińczyk
    na jednym chipsecie klepie, stabilnej pracy z dużymi kartami
    mi się osiągnąć nie udało :]

    Korzystając z okazji - jak ktoś wie które modele pracują w okolicach
    20 MB/s to się chwalić :D
    Wewnętrzne, zewnętrzne...
    Hasło "Apacer" już widziałem wcześniej (na .pecet właśnie), więc
    chyba ta firma to bardziej Hoya niż Hama ;), trzeba się
    przyjrzeć.

    [1] Wytłumaczenie (szpecom z .pecet) że IBM zepsuł konstrukcję peceta,
    wyprowadzając złącza z tyłu, było dla mnie za trudne, bo próbowali
    mnie przekonać do wyprowadzenia sobie tego z tyłu (wrrrr...).
    Jak ktoś myślał na SATĄ z przodu - to ZDECYDOWANIE polecam.
    Ale w roli czytnika - nijak.

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2009-04-23 16:09:16
    Od: "Łukasz Bąk" <m...@g...com>

    Użytkownik "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com> napisał w
    wiadomości news:gsq0no$q9f$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Konkretnie to przeczytaj moja inna odpowiedz w tym watku. Jakos nie widze
    > potrzeby dublowania tego samego we wszystkich postach.

    Mhm, przeczytałem. Dziękuję.

    Łukasz Bąk

  • 14. Data: 2009-04-23 16:17:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 23 Apr 2009, Łukasz Bąk wrote:

    > Użytkownik "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com> napisał
    [...ciach flej z obu stron...]
    > Może jakieś konkrety?

    Tak, mam TEN czytnik.
    Jest klasycznym dowodem na to, że teza o "ograniczeniu płyty"
    w przypadku kiedy kontroler płyty jest USB 2.0 Hi Speed
    jest.... bzdurą.
    Jest możliwe, że wskazany czytnik sam jest Full Speed.
    Chyba mam go odłączonego (aby mi "dysków" nie mnożył) to nie będę
    sprawdzał czy na pewno, w każdym razie kopiuje tak sobie.
    W odróżnieniu od innych urządzeń, które podpięte do tych samych
    USB (ba, wetknięte do gniazd tego panelu :)) działają sensownie.

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2009-04-23 16:21:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 23 Apr 2009, KILER wrote:

> [...]
    > czytnik może przerobić aż 100 MB/s
    >
    > Szkoda, że nie zapytałeś co to za karta i na jakim sprzęcie pracuje
    > założyciel tematu chyba, ze to też wiesz

    Ale przecież poszło o inną treść.
    Przytoczę, bo jakoś zapomniałeś zacytować ;)
    +++ cytat +++
    > Praktycznie każdy czytnik pod interfejs USB 2.0 będzie działał
    > podobnie.
    --- koniec ---

    A właśnie w tym problem, że:
    - różnice są DRASTYCZNE
    - wcale nie tak prosto o jakieś rzetelne dane.

    I wracając do tematu, czytnik z panelu o którym mowa to żółw jakich mało.

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2009-04-23 18:13:18
    Od: "see_you" <c...@e...trzy>

    "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>
> [...]
    > mnie przekonać do wyprowadzenia sobie tego z tyłu (wrrrr...).
    > Jak ktoś myślał na SATĄ z przodu - to ZDECYDOWANIE polecam.

    Nie wiem czy jest tutaj cos o wewnetrznych, ale moze pomoc:
    http://www.hjreggel.net/cardspeed/index.html
    --
    see_you

  • 17. Data: 2009-04-23 19:34:52
    Od: Radek D <r...@p...onet.pl>

    Więcej szczegółów:
    - czytnik który posiadam jest uszkodzony -
    co powoduje jego rozłączanie - testowane na dwóch kompach
    - komputer jest dość nowy (Q6600, 4GB RAM, kilka HDD)
    - dysk 2,5" podpięty do USB ma odczyt >25MB/s (i to pewnie
    dlatego, że jest dość stary) więc nie ma ograniczeń ze strony USB
    - to, że czytniki mają różne osiągi jest oczywiste
    - karty jakie posiadam to CF SanDisk Extreme III i Ultra II
    więc wyciągają dużo więcej niż te 4-6MB/s jakie mam obecnie
    - chciałbym czytnik wewnętrzny gdyż mam dość dużo sprzętu na USB
    co powoduje niesamowity chaos z kablami
    - dlatego chciałbym czytnik w zatokę 3,5" lub 5,25"
    - transfer poniżej 10MB/s jest dla mnie niedopuszczalny
    - więc albo dopadnę czytnik wewnętrzny albo pozostaje coś w stylu
    SanDisk czytnik All-in-One

  • 18. Data: 2009-04-23 19:37:20
    Od: "Radosny" <radosny@usun_to.top67.pl>

    > Korzystając z okazji - jak ktoś wie które modele pracują w okolicach
    > 20 MB/s to się chwalić :D
    > Wewnętrzne, zewnętrzne...

    Wewnętrzny 3,5" AKASA AK-ICR-05. Karty SDHC A-Data klasy 6 czyta 18,5MB/s.
    --
    Radosny

  • 19. Data: 2009-04-23 22:11:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 23 Apr 2009, see_you wrote:

    > Nie wiem czy jest tutaj cos o wewnetrznych, ale moze pomoc:
    > http://www.hjreggel.net/cardspeed/index.html

    Thx, zewnętrzne też wchodzą w rachubę.
    I przy okazji (podziękowania) również dla Radosnego :)

    pzdr, Gotfryd

  • 20. Data: 2009-04-23 22:14:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 23 Apr 2009, Radek D wrote:

    > Więcej szczegółów:
    > - czytnik który posiadam jest uszkodzony -
    > co powoduje jego rozłączanie - testowane na dwóch kompach

    Żeby nie było, podobnie zachowywały mi się ze dwa "plasticzane"
    czytniki sprzedawane niemal wszędzie po ok. 10 zł.
    Ale pytanie uboczne jest o kabelek - dziwne że nikt nie spytał :),
    próbowałeś na innych kabelkach?
    Tak, to *ma* znaczenie (i akurat potrafi się manifestować
    "rozłączaniem").

    > - komputer jest dość nowy (Q6600, 4GB RAM, kilka HDD)

    Takoż. Płyta ASUSa z X38 czy jakoś tak, USB pod sufit, inne
    urządzenia USB działają.

    pzdr, Gotfryd