  • 11. Data: 2011-09-20 12:57:04
    Temat: Re: Jaki smartfon niedotykowy?
    Od: "!sp" <s...@a...er>

    Użytkownik "Orion" <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:j59p6l$rod$1@news.onet.pl...
    > Kurcze. Może jednak powinienem się przekonać do dotykowca?

    Kup sobie lepiej samą nawigację. Są tanie.
    Nie przestanie działać jak zadzwoni telefon.

  • 12. Data: 2011-09-20 13:27:11
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2011-09-20, o godz. 14:55:20
    "!sp" <s...@a...er> napisał(a):

    > Użytkownik "Maciek Babcia Dobosz" <b...@j...org.pl> napisał w
    > wiadomości news:20110920122821.124f0349@babcia-workstation...
    >
    > 7 cali jest w sam raz. Nie ma takich smarkfonów

    Jest Galaxy Tab ;-) Tylko że rozmowa via tryb głośnomówiący albo
    słuchawki na kabelku albo po BT. Oprócz tego że to tablet to jest to w
    pełni funkcjonalny telefon.

    > na 4" niewiele widać, 20" zawadza

    Zawsze możesz postawić jakiegoś tableta czy netbooka. Tyle że nie
    umieścisz tego za optymalnie - chyba że w TIR-ze.

    > Lepsze byłby przeźroczysty obraz wyświetlany na szybie przed
    > kierowcą., a nie ekran z boku.

    Mi akurat rozwiązania z HUD-em nie za bardzo pasują. Do wyświetlania
    mapy zbytnio się nie nadaje - bo żeby to miało odpowiednią ostrość i
    ilość szczegółów to może przesłaniać zwykły widok. Mi najbardziej
    pasuje uchwyt w lewym dolnym rogu ekranu - jest w zasięgu wzroku
    podczas normalnej jazdy a jednocześnie nie zasłania tyle co urządzenie
    po środku szyby.

    Zdrówko

  • 13. Data: 2011-09-20 13:35:15
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Orion" napisał w wiadomości
    >Kurcze. Może jednak powinienem się przekonać do dotykowca?

    Jak sie boisz malych ekranow, to jak najbardziej.

    >Przyglądam się jeszcze nokii C6-00.
    >Z tego co widzę, to większość funkcji można chyba obsłużyć za pomocą
    >wysuwanej klawiatury qwerty i manipulatora kierunkowego.
    >Dobrze myślę?

    Dobrze, ale mozna tez palcem

    >Czy nokia C6 to w ogóle dobry pomysł?

    Srednio. Ja tam nie jestem zbyt zadowolony z wyboru ... aczkolwiek
    troche powatpiewam czy iphone bylby znaczaco lepszy :-)

    J.

  • 14. Data: 2011-09-20 21:16:49
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    pojadę po staremu
    > Chciałbym kupić telefon/smartfon z następującymi właściwościami:
    >
    > - wifi
    jak już połączysz sie z wifi, jesteś w sieci to co dalej? serwer ftp?
    skype czy opera mini? Bo nie wiem czy wiesz IE7 to raczej nie uruchomisz
    > - nawigacja samochodowa
    nawigacja samochodowa w polsce to przede wszystkim automapa. Nie żeby
    nie było innych - są. Ale kupować nowe urządzenie które ma być po części
    nawigacją i odciąć sobie możliwość skorzystania z automapy? Conajmniej
    brak rozsądku. No chyba ze na 100% wiesz ze chcesz taki czy inny
    program, ale to byś nie pytał...
    > - aparat z autofocusem do robienia zdjęć tekstów
    > - dioda do świecenia latarką
    > - w miarę mocna bateria
    > Jest jeszcze jakiś telefon, na który powinienem zwrócić uwagę?
    Kupić nokie i nawigcje z biedronki. jak nie to telefon z WM.
    ToMasz

  • 15. Data: 2011-09-21 08:41:53
    Od: Mackenzi <m...@g...com>

    On 20 Wrz, 11:25, Waldek Godel <n...@y...org> wrote:

    > Blackberry 9300 albo 9780 (ze wskazaniem na ten drugi), choć te pełnię
    > swoich możliwości rozwijają z odpowiednią usługą, a nawigacje sa dosyć
    > słabe - niemniej są.
    > Sam sobie zresztą ograniczasz, bo zdecydowana większość programów
    > nawigacyjnych wymaga ekranu dotykowego.
    >
    > --
    > Pozdrowienia, Waldek Godel
    > "Sekte to ma Nokia w postaci takich troli jak ty "- Paweł "robbo" Kamiński
    > aka Jan Strybyszewski

    Waldek ma racje... BB 9780... Mam, używam i jest rewelka jako telefon,
    komunikator i na dobrą sprawę jak Ci trzeba to i modem. Aparat robi
    naprawdę bardzo ładne zdjęcia (smasung, nokia i cała reszta zostaje w
    tyle w tym temacie)...
    Dotykowiec...? Też fajny i funkcjonalny pod jednym małym warunkiem, że
    jest to min. 7 cali... Mam jeszcze GTAB'a i naprawdę rewelacyjna
    maszynka do pracy, sporadycznie można sobie z niego zadzwonić przez
    słuchawkę bluetooth albo zestaw głośnomówiący no i rewelka jako
    nawigacja (w moim przypadku naviexpert) a także mobilny terminal
    zdalnego pulpitu RDP, ssh itd...
    Na BB z nawigacji polecam także naviexperta jednak jest mały zonk :-
    ( Jak dowiedziałem się od obsługi klienta NE, jedynym dystrybutorem NE
    na BB jest sieć Orange więc tu może być mały problem :-( ale możesz
    szukać jeszcze innych nawigacji.

  • 16. Data: 2011-09-21 09:00:22
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Wed, 21 Sep 2011 01:41:53 -0700 (PDT), Mackenzi napisał(a):

> [...]
    > komunikator i na dobrą sprawę jak Ci trzeba to i modem. Aparat robi
    > naprawdę bardzo ładne zdjęcia (smasung, nokia i cała reszta zostaje w

    Nie, no nie przesadzajmy, zdjęcia są rewelacyjne jak na Blackberry, ale
    dosyć przeciętne jak na współczesną komórkę. Ostrość (nawet tych ostrych)
    jest taka sobie, barwy są często przekłamane itp. Ale jak na BB jest i tak
    dobrze, bo to co robiły poprzednie modele to masakra była.

> [...]
    > słuchawkę bluetooth albo zestaw głośnomówiący no i rewelka jako
    > nawigacja (w moim przypadku naviexpert) a także mobilny terminal

    ma też spore wady jako smartfon - brak wielu popularnych programów (np.
    Skype), GG (ten co jest to masakra jest, trzeba knuć z Gtalkiem i
    transportem jabbera), w ogóle ilość programów jest taka sobie. Jeżeli
    chodzi o darmowe programy to już w ogóle masakra.

    to też spora przesada: http://www.naviexpert.pl/

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Pecety beda folklorem w kilku domach. Reszta nie potrzebuje tego typu

  • 17. Data: 2011-09-21 16:59:15
    Od: Mariano Italiano <m...@g...pl>

> [...]
    > prostych. Chociażby po to żeby sobie zaplanować gdzie bezpiecznie można
    > wyprzedzić. I duży ekran jest przydatny - np. w weekend na ~1200km
    > trasy po Polsce (Toruń-W-wa-Kozienice-Sandomierz-Rzeszów-Bieszczady i z
    > powrotem) całkiem całkiem sprawdzał sie 7-calowy ekran Galaxy Taba z
    > NaviExpertem bez licencji. Pokazywał tylko położenie na mapie a nei
    > drogę. Nie potrzebowałem informacji gdzie mam skręcać ale żeby zobaczyć
    > że jest długa prosta i że można wyprzedzić dziadka jadącego 50km/h
    > środkiem drogi sprawdzał się wyśmienicie.

    Po blisko 600 km/dzienie wyprzedzając przy pomocu GPS...
    Gratuluję pomysłowości.

    --
    Mariano

  • 18. Data: 2011-09-21 18:42:17
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Orion" <o...@p...onet.pl> wrote in message
    > Jest jeszcze jakiś telefon, na który powinienem zwrócić uwagę?

    Myślę że największą przysługę sobie zrobisz jak
    szybko przekonasz się do ekranów dotykowych...

    To z czym walczysz jest problemem nierozwiązywalnym!
    Telefon z klawiaturą będzie miał tylko dwie wersje, albo
    taka gruba cegła gdzie klawiatura będzie pod dużym
    ekranem, albo klawiatura będzie dzielić się miejscem
    z małym ekranikiem. Innej możliwości nie ma...

    Ekran dotykowy i klawiatura pojawiająca się na nim
    tylko wtedy kiedy trzeba jest tu jedynym rozwiązaniem
    dającym efekt w postaci telefonu o małych gabarytach
    i dużym ekranie o dobrych walorach użytkowych.
    Potwierdza to szeroki garnitur nowych smarfonów które
    są właśnie produkowane z ekranami dotykowymi...

    A więc dobra rada: pobaw się DOBRYM telefonem
    z DOBRYM ekranem dotykowym i przekonaj się do
    niego! Początki będą trudne, jak ze wszystkim nowym,
    ale nie zajmie Ci to więcej jak nauka jazdy na rowerze :-)

  • 19. Data: 2011-09-21 19:04:45
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    > Z tego co widzę, to większość funkcji można chyba obsłużyć za pomocą
    > wysuwanej klawiatury qwerty i manipulatora kierunkowego.

    Ale po co sobie życie utrudniać skoro ekran dotykowy taki fajny
    może być jeśli dobrze zaprojektowany jest user interface?

  • 20. Data: 2011-09-22 06:02:36
    Od: "Orion" <o...@p...onet.pl>

> [...]

    > Ale po co sobie życie utrudniać skoro ekran dotykowy taki fajny
    > może być jeśli dobrze zaprojektowany jest user interface?

    To który telefon jest tak wygodny w użyciu ekranu dotykowego?
    Ja próbowałem używać HTC HD2 i uważam, że to totalna porażka...

    --
    Marek