-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Jaki samochód dla hobbysty - tani, ładnie brzmiący, mniej pospolity.
Date: Mon, 18 Jan 2010 13:37:35 +0100
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 70
Message-ID: <hj1kl9$rbj$1@inews.gazeta.pl>
References: <hiusai$o42$1@inews.gazeta.pl> <s...@d...wkurw.org>
NNTP-Posting-Host: 85.128.7.38
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1263818217 28019 85.128.7.38 (18 Jan 2010 12:36:57 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 18 Jan 2010 12:36:57 +0000 (UTC)
X-User: ziwk
X-Antivirus: avast! (VPS 100117-1, 2010-01-17), Outbound message
In-Reply-To: <s...@d...wkurw.org>
X-Antivirus-Status: Clean
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.1.7) Gecko/20100111
Thunderbird/3.0.1
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2248142
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2010-01-17 13:29, Robert Rędziak pisze:
> On Sun, 17 Jan 2010 12:29:16 +0100, Przemek<s...@s...pl> wrote:
>
>> Citroen BX - choć chyba tutaj ciężko będzie o zapewnienie bezproblemowej
>> eksploatacji i znalezienie dobrego egzemplarza
>
> Chciałbyś sobie poświrować łajbą dla dziadka? ;)))
To autko w odpowiedniej wersji raczej jest "czajniczkiem" niż "łajbą dla
dziadka".
Czajniczek - od zagotowywania na światłach "szypkich i fsciekłych" w ich
tuningowanych szportowych golfach - "Co to k... było?"
Oczywiście piszę o wersji GTi z silnikiem 1.9 benzynowym - w zależności
od wersji 120 - 160 KM.
Przy założonym budżecie można już szukać poprawnego egzemplarza.
Spełnia większość wymagań:
>-raczej coś z lat 90-tych, ale może być i 80-tych, w cenie powiedzmy
>2-7 tys. zł. Samochód chciałbym traktować hobbystycznie, samemu
>dokonywać przy nim prostych napraw. W przeciągu pierwszego roku
>mógłbym wydać na naprawy powiedzmy 2-4 tys. zł, później już mniej.
Cena dobrego egzemplarza może zacząć się już od 4k złotych. Oczywiście
trzeba się liczyć że wersje sportowe nie były traktowane przez
poprzednie ...naście lat bardzo delikatnie.
>-fajnie by było, gdyby miał ze 100 KM/tonę lub więcej, benzynowe
Masa własna to tylko ok. 1070kg więc się mieści nawet w nie
najmocniejszej wersji.
>-raczej coś z mniejszych/lżejszych samochodów
Ciężki nie jest, ale dość duży i kanciasty.
>-duży plus za niebanalny wygląd, rozważam kabriolety
Stylistyka z lat 80 - więc to już prawie antyk ;)
>-na tyle popularny model i wersja silnikowa, aby był dostęp do
>akceptowalnie tanich części i nie trzeba było ich szukać po całej
>Polsce (czyli niestety np. Saaby odpadają). Możliwie bezawaryjny i
>prosty konstrukcyjnie.
Konstrukcja prosta jak klocki LEGO, aczkolwiek czasem wymagająca
poszukiwań elementów :( - wersje GT i GTi były jednak niszowymi
modelami. Mechanicy się boją hydropneumatyki.
>-ogromny plus za fajny dźwięk silnika - macie może pomysł na samochód
>z silnikiem innym niż rzędowa czwórka, który byłby sensowny cenowo w
>utrzymaniu (jakieś rozrządy, filtry, świece itp)? Choć rzędowych
>czwórek nie wykluczam.
R4 - nic innego nie było. I nie kocha grzebania (głowica, kanały, dolot,
wydech).
>-duży plus za tylny napęd, choć nie jest to warunek
FWD - wersje z 4x4 działającym są częste jak uczciwi handlarze samochodów :(
>-czasem ma posłużyć do zabawy i nauki na jakichś bocznych opuszczonych
>drogach, lotniskach itp., więc może się zdarzyć, że coś
>nieeksploatacyjnego uszkodzę - dobrze by było, aby nie był to jakiś
>egzotyczny samochód, do którego problem będzie znaleźć jakąś część
>używaną
Jeśli trafisz na GTi z oryginalnymi zderzakami laminatowymi - to
najlepiej je schować w garażu i zastąpić "cywilnymi". Cena oryginału w
ASO jest "troszkę" wysoka - ok. 7k zł.
>-możliwie mało siermiężne wnętrze, duży plus za bogatsze wyposażenie
GTi zazwyczaj miało wszystko (lub prawie) co dostępne do tego modelu.
--
Wojciech Smagowicz
Następne wpisy z tego wątku
- 18.01.10 16:51 Przemek V
- 18.01.10 17:15 Robert Rędziak
- 18.01.10 23:38 Jacek
- 18.01.10 23:53 Robert Rędziak
- 18.01.10 23:55 Jacek Rudowski
- 20.01.10 20:16 Adam Płaszczyca
- 20.01.10 20:16 Adam Płaszczyca
Najnowsze wątki z tej grupy
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
Najnowsze wątki
- 2024-12-21 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2024-12-21 jak tacy debile
- 2024-12-20 Precedensy politycznie motywowanego nie wydawania w UE
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-20 czyste powietrze
- 2024-12-20 Katowice => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-20 Opole => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-20 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-20 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-20 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-20 Ekstradycja
- 2024-12-20 Mikroskop 3D