  • Data: 2016-03-12 11:17:52
    Temat: Re: Jaki monitor najlepszy do tekstu??? TN czy coś innego?
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 12.03.2016 o 09:13, Killer2 pisze:
    > Dodam że absolutnie nie toleruję smużenia, do tego stopnia że TV mam
    > plazmę bo nie akceptowałem żadnego LCD (syf obraz dynamiczny mydło).
    >
    > Jeśli chodzi o komputer/monitor to obecnie mam TN 5ms 5letni i strasznie
    > smuży w tekście. Również mój wzrok widzi na nim tzw regulację jasności
    > PWM (widzę poziome pasy jaśniejsze i ciemniejsze) więc tzw flickerfree w
    > nowym modelu jest obowiązkowy.
    >
    > I teraz staje przed dylematem dwóch monitorów: LG IPS 5ms i ACER TN 1ms.
    >

    > skłaniam się ku temu drugiemu bo kosztem kolorów i kątów tekst będzie
    > ~~4x ostrzejszy przy scrolowaniu niż IPS...

> [...]
    obawiam się że IPS (s-IPS) byłby lepszy niż tn. nie każ mi tego
    wyjaśniać, ale mam parę kompów ( w sensie laptop, praca dom) i najlepszy
    obraz mam na starym ips, kupionym za 4 stówki, HP L2475. Broniłem się
    przed LCD jak długo mogłem, ale poległem. tyle że odrazu kupiłem ipsa i
    nie żałuję. Odzywam się tylko dlatego, że w moim środowisku najszybciej
    czytam (poprostu zawsze dużo czytałem) i jestem w stanie "wyłapać" pewne
    słowo, frazę w tekscie już podczas przewijania tekstu. (czego moi bliscy
    absolutnie nie potrafią. do szkoły mieli pod górkę czy jakoś tak) Ale tą
    "magiczną" zdolność tracę patrząc w ekran laptopa (tn) i w monitor w
    pracy (tani tn). Na CRT i ips - bez problemu

    Tak więc czeka Cię sprawdzenie monitora własnymi oczami
    ToMasz