  • Date: Mon, 22 Feb 2010 08:36:12 +0100
    From: Przemyslaw Osmanski <p...@s...soft-system.tnij.pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Jaki język? [antyK trybik]

    ,normalny' nastolatek i mam Neo! pisze:
    > "slawek" wypyskował/a:

    > język angielski jest dużym minusem w oczach dziecka, bo jest bełko-
    > tem w zabawie i jest niepotrzebnym progiem do przeskoczenia na starcie,
    > który nie jest istotny docelowo. po polsku, czyli w języku naturalnym,

    ??? dla typowego dziesięciolatka? To Ty z Bieszczad jesteś czy co? (bez
    urazy).

    Przy obecnym natłoku przekazu anglojęzycznego (bo managierom wydaje się
    że nazwy angielskojęzyczne lepiej wyglądają i się sprzedają)
    statystyczny dziesięciolatek nie będzie miał najmniejszego problemu ze
    zrozumieniem kilkunastu wyrazów składni jakiegokolwiek języka, bo od
    dawna operuje slangiem angielsko polskim. IMHO większe problemy są ze
    zrozumieniem operatorów logicznych przy których nie ma znaczenia w jakim
    języku je rozpatrujemy.

    > codziennym. językiem naturalnym mojego dziecka jest właśnie ten język,
    > ale wiem, globalizacja i przymusowe wynaradawianie... :-) a tak w ogóle
    > to językiem technicznym nie jest język angielski, lecz język polski te-
    > chniczny. :-) wystarczy go umieć, a dopiero wtedy angielski. :-)

    Mizerny kontakt z rzeczywistością, albo pobożne życzenia, albo projekty
    nie wychodzące poza krajowe podwórko.

    pozdrawiam,
    Przemek O.

    --