  • Data: 2010-02-23 01:44:24
    Temat: Re: Jaki język? [antyK trybik]
    Od: Spec <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 22 Lut, 13:29, "jacem" <j...@1...pl> wrote:
    > Uzytkownik "bartekltg" <b...@g...com> napisal w
    wiadomoscinews:29e245ad-f7cd-4852-830a-381410a2c86b@
    f8g2000yqn.googlegroups.com...

    > Wiem, nadchodzi moda na programowanie funkcyjne.
    >
    > np. Erlang, F#, LISP.
    >
    > Dodam, ze Lisp'a mialem zainstalowanego na Atari 8-bit juz w latach 80-tych.
    > Troche sie nim bawilem.
    > Niektóre komercyjne aplikacje uzytkowe byly napisane w Lisp'ie.
    >
    > I wlasnie, javowcy propaguja Clojure - potomka Lisp, kompilowanego na JVM.
    > Ciekawy jezyk. Mam nadzieje, ze zdobedzie popularnosc, byc moze nawet jako
    > odpowiedz na zapowiadanego F#.NET w VS 2010.

    Clojure jest ciekawy, ale dla starszych. Osobiście na początek
    polecałbym Lispa. Nie wiem jak z Lispem poradzi sobie 10latek, ale
    dzieciak trochę starszy(gimnazjum) znający podstawy angielskiego pisze
    w Lispie "jak po angielsku". Aby operować na listach wcale nie musi
    wiedzieć jak są zbudowane. IMHO jedynym problemem może być notacja
    polska.