  • Data: 2010-12-16 21:00:25
    Temat: Re: Jaki j?zyk - ceny?
    Od: Michoo <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 16.12.2010 00:03, A.L. pisze:
    > No dobrze. Jak to takie proste, to proponuje zadanko:
    >
    > Dane sa sekcje krytyczne A, B, C, D, E, F
    >
    > Maja one nastepujace wlasiciwosci
    >
    > A ~ B (gdzie ~ nalezy czytac "wzajemnie sie wyklucza"
    >
    > B ~ D
    > A ~ C
    > C ~ F
    > F ~ E
    > B ~ E
    > C ~ D

    1. Wypisujemy zależności (czyli jakie sekcje muszą być puste, żeby można
    było wejść do danej:
    A: A,B,C
    B: A,B,D,E
    C: A,C,D,F
    D: B,C,D
    E: B,E,f
    F: C,E,F
    2. Dajemy każdej sekcji jeden mutex i zakładamy pobieranie ich w
    kolejności alfabetycznej
    3. Robimy graf uszeregowalności konfliktowej i sprawdzamy, czy nie
    trzeba dodać dodatkowych, aby uniknąć deadlocka. (Nie chciało mi się
    rysować, ale "na oko" nie trzeba).

    Anyway, nie wiem, czy prostszym i szybszym rozwiązaniem nie byłby wątek
    managera o wyskim priorytecie, który by udostępniał poszczególne sekcje
    krytyczne w zależności od możliwości wejścia. (I pozwolił np. na
    wprowadzenie elastycznych priorytetów.)

    Michoo