  • Data: 2014-05-23 23:06:40
    Temat: Re: Jaki filtr ND?
    Od: Marek <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-05-23 20:20, XX YY pisze:

    > to sobie zobaczcie panowie miliony sampli w sieci

    Po co miliony? Dałem Ci przykład 2 w nowym wątku.

    > chocby zdjec
    > robionych na optycznych i komentarze ogladajacych na temat
    > widzialnosci szumow. jesli uwazacie , ze na zdjeciach naswietlanych
    > 1/100 sek szumu nie ma prawa byc widac , to ja nawet nie bede was
    > probowal przekonac , ze tak nie jest .

    Nie obracaj kota ogonem. Nikt z nas tego nie wypowiedział a nawet wręcz
    odwrotnie! Wykazałem na przykładzie, że szum przy czasie 1/1250 i 1/40
    istnieje i dla oka jest taki sam! Zapewne przy czasie rzędu 120s szum
    byłby dobrze widoczny ale nie dla tak krótkich czasów.

    > macie prawo uwazac , ze aparaty szumia tylko na skrajnie dlugich
    > czasach naswietlania hi , hi , hi. nie zamierzam was od tego
    > przekonania odwodzic.

    Skąd Ty czerpiesz takie bzdurne przekonania? Twierdzimy a ja dodatkowo
    przeprowadziłem eksperyment i go Tobie udostępniłem, że dla krótkich
    czasów szum ISTNIEJE ale nie zmienia się w zauważalny sposób po
    załozeniu silnego ND. Jedynie przy bardzo długich czasach wzrost poziomu
    szumu jest zauważalny.

    Co ciekawe - sam też pisałeś, że im dłuższy czas naświetlania tym
    większy szum "zintegruje się ze zdjęciem" więc teraz wycofujesz swoje
    słowa?

    > jeszcze raz - dlugi czas naswietlani oznacza ze poziom sygnalu byl
    > niski.
    >
    > niski poziom sygnalu implikuje wlasnie dlugi czas naswietlania i
    > wysokie wzmocnienie ( iso) .

    Zmieniasz sens naszej rozmowy. Wyraznie napisałem, że NIE RUSZAMY
    wzmocnienia. Ono BARDZO wpływa na ujawnienie się szumu. Zmieniamy TYLKO
    czas naświetlania i nic więcej. Przy czasach krótkich - szum = constans
    (dla oka).

    > Poziom sygnalu Implikuje wiec
    > widzialnosc szumu - im slabszy sygnal tym szumy beda berdzuiej
    > widzialne. Za pomoca filtra ND obnizasz poziom sygnalu.

    Czy w ogóle ogladałeś moje zdjecia? Specjalnie dla Ciebie je przygotowałem.

    > jesli chcemy w ramach naszych mozliwosci uzyskac niskie szumy , to
    > trzeba zadbac o wysoki poziom sygnalu - a wiec powinen byc obraz
    > padajacy na matryce mozliwie jasny. Takie sa prawa natury.

    Albo mozliwie jasny albo czas ekspozycji zwiększamy. Dostyrzegasz tylko
    1 sposob wysterowania matrycy a istnieją __dwa__. Ten drugi pomijasz a
    ja na nim bazuję.

    > powtarzam - nie mam nic przeciwko , jesli uwazacie , ze aparaty
    > cyfrowe nie szumia , lub szumia tylko na skrajnie dlugich czasach.
    >
    > ciekawe kto pierwszy doszedl do Tak absurdalnego wniosku ?

    Póki co wyłacznie Ty o tym wspominasz. Nikt inny tego tak nie ujął.

    Marek