    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Date: Thu, 22 May 2014 12:34:19 -0700 (PDT)
    <llhm57$c50$1@node2.news.atman.pl> <llhutb$6ql$1@news.task.gda.pl>
    <lli037$r3g$1@node1.news.atman.pl>
    <537c9622$0$2378$65785112@news.neostrada.pl>
    <llins9$k3j$1@node1.news.atman.pl>
    <537d0e94$0$2143$65785112@news.neostrada.pl>
    <llj681$4gv$1@node1.news.atman.pl>
    <0...@g...com>
    <llkutv$i7b$1@node2.news.atman.pl>
    Subject: Re: Jaki filtr ND?
    From: XX YY <f...@g...com>

    > Dok�adnie! Poprzednio napisa�e�, �e filtr ND psuje jako��. Jest to
    >
    > nieprawd�. Jako�� psuje niedopalenie matrycy a tak�e bardzo d�ugie czasy

    Prawda - nie zrozumiales.

    filtr ND obniza poziom sygnalu zarowno dla cieni jak i swiatel- w takim samym
    stopniu.
    szum ten sam , sygnal slabszy , czas intergracji dluzszy dla szumu i dla sygnalu .
    widocznosc szumu wieksza, dlatego ze zintegrowales w dluzszym czasie te sama Energie
    sygnalu co zwykle ( poprawne naswietlenie ) ale wieksza Energie szumu - gdyz czas
    integracji dluzszy. Sygnal oslabiles filtrem ND ale szumu matrycy nie. czyli S/N
    zmalalo.

    wszystko jest Prawda so napisalem i znajduje to odzwierciedlnie w praktyce.

    roznicy o 1 EV nie zauwazysz , ale juz o 3 ev w trudnych warunkach da sie zobaczyc, w
    zaleznosci od motywu no i oczywiscie aparatu.

    przeciaganie liny ( czyli kto lepiej wie) to fajna zabawa na 5 minut .
    Ja napisalem jak jest , jesli uwazasz, ze to nie jest Prawda - nie mam nic przeciwko
    temu.
    to sa podstawy wiedzy o fotografioi cyfrowej , dziwi mnie ze zdecydowana wiekszosc o
    ty, nie slyszala - ale to pewnie szkola optycznych , ktorzy powolujas sie na
    znajomosc fizyki kogos tam przekonywali , ze widzialnosc szumu zaleza od czasu - hi ,
    hi , hi