  • Data: 2010-01-13 18:17:46
    Temat: Re: Jaki dekoder cyfrowy powinien mieć TV ?
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Remek" <b...@t...pl> napisał w wiadomości
    news:hiktoo$e1d$1@inews.gazeta.pl...

    > Nie wytrzymał pewnie ingerencji w warstwę pośrednią.

    To nie tamten :-)). Ten się zepsuł jeszcze przed Świętami.
    Ten miał strojenie przyciskami Tuning (+/-) i po przejrzeniu (cały czas
    klawisz +) jednego zakresu głowicy przechodził do drugiego i do trzeciego, a
    potem z powrotem do pierwszego. Przestrajał się monotonicznie po f i
    człowiek miał pewność, że sprawdził wszystko, co głowica może.
    Zaprogramowanie wszystkich programów trwało długo, ale to się robi raz na 5
    lat, albo rzadziej.

    Próbowałem naprawić. Usterka mnie zdziwiła - rezystor 10W 5,6 na wejściu
    miał przerwę. Uznałem, że ze starości, bo gdyby z przeciążenia to powinien
    pójść bezpiecznik. Wymieniłem i poszedł bezpiecznik :-). Diody mostka dobre,
    elektrolit dobry a dalej zwarcie. Uznałem, że jest okazja zmienić TV, choć
    szkoda rozstawać się z czymś w czym można sobie od czasu do czasu pogrzebać.
    Tu pojawił się nowy niespodziewany problem - myślałem, że telewizory albo
    mają tuner cyfrowy, albo nie, ale nie sądziłem, że mogą mieć taką
    różnorodność tunerów.
    P.G.