  • Data: 2010-01-14 15:24:03
    Temat: Re: Jaki dekoder cyfrowy powinien mieć TV ?
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > To mój błąd - cały czas powinienem pisać kablową.
    > Dzięki za naprostowanie.

    Tak właśnie myślałem ;-). To zmienia postać rzeczy.

    > A w osiedlowej mamy obecnie 42 kanały (słowo kilka nie
    > pasuje).
    > Na moje potrzeby aż nadto.

    I póki co tak właśnie jest w zdecydowanej większości sieci
    TVK. Tylko kilku największych, w zasadzie ogólnopolskich,
    operatorów puszcza pakiet cyfrowy. Wg strony UKE stosunek
    analog/cyfra w tych sieciach wynosi ok. 10:1, więc niewiele.
    MZ TV analogowa ma dalej rację bytu i tak zostanie :-). My
    w naszej sieci po konsultacjach (własnych i z dużą liczbą
    abonentów) postawiliśmy na zwiększanie oferty programów
    analogowych, uznając że cyfra jest za droga i tak naprawdę
    potrzebna niewielu klientom. Oczywiście cyfryzacja TV
    naziemnej ma sens, choćby ze względy na ograniczenia pasma.
    Jednak w sieci TVK nie mamy zamiaru uruchamiać żadnych usług
    (mamy zupełnie niezależną sieć internet), pasma mam jeszcze
    dużo, dlatego dokładamy w miarę atrakcyjne programy TV. I
    jakoś klienci nie odchodzą na rzecz np. platform cyfrowych.
    Jednym z powodów może być to, że w sieci jest przekrój
    programów z każdej platformy.

    > Wystarczyły by mi TVN24, Planet, Discovery Channel,
    > Discovery Science, National Geographic, Animal Planet.
    > Cała reszta mało potrzebna,

    Dokładnie ;-). Uważam że licytowanie się operatorów liczbą
    kanałów to pic na wodę. Wystarczy przejrzeć ofertę i z
    klucza widać, że 1/3 tych programów jest nie do oglądania
    ;-)