  • Data: 2010-01-14 16:12:25
    Temat: Re: Jaki dekoder cyfrowy powinien mieć TV ?
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Robert_J" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:hincuv$gn9$1@inews.gazeta.pl...

    > I póki co tak właśnie jest w zdecydowanej większości sieci TVK. Tylko
    > kilku największych, w zasadzie ogólnopolskich, operatorów puszcza pakiet
    > cyfrowy. Wg strony UKE stosunek analog/cyfra w tych sieciach wynosi ok.
    > 10:1, więc niewiele. MZ TV analogowa ma dalej rację bytu i tak zostanie
    > :-). My w naszej sieci po konsultacjach (własnych i z dużą liczbą
    > abonentów) postawiliśmy na zwiększanie oferty programów analogowych,
    > uznając że cyfra jest za droga

    Czy to chodzi o płacenie za odbiór programów cyfrowych, czy o koszt sprzętu
    ?

    > i tak naprawdę potrzebna niewielu klientom. Oczywiście cyfryzacja TV
    > naziemnej ma sens, choćby ze względy na ograniczenia pasma. Jednak w sieci
    > TVK nie mamy zamiaru uruchamiać żadnych usług (mamy zupełnie niezależną
    > sieć internet), pasma mam jeszcze dużo, dlatego dokładamy w miarę
    > atrakcyjne programy TV.

    Może czegoś nie rozumiem, ale wydaje mi się, że to, co będzie nadawane
    cyfrowo naziemnie to będzie do odbioru gratis. Jaki jest powód, aby tego nie
    włożyć w kabel w wersji cyfrowej (zajmie mniej pasma (rozumiem, mało ważne),
    ale da tę nową jakość) ?
    P.G.