  • 1. Data: 2009-06-28 22:48:29
    Temat: Jaki aparat z pełnym manualem.
    Od: "Rafał Muszczynko" <r...@W...gazeta.pl>

    Witam, jako, że pisze pierwszy raz.

    Pytanie mam jak w tytule. Do tej pory miałem Olympysa SP-350. Miał swoje wady,
    ale mimo to bardzo go ceniłem za pełny manual (ręczne ustawienia migawki,
    przysłony, iso, balansu, ostrości), rozsądną optykę i niewielkie wymiary.
    Teraz chętnie kupiłbym coś podobnego, bo w starym już dogorywa mechanika i
    długo już pewnie nie pociągnie. I tu powstaje pytanie: Co kupić?

    Nie jestem na bieżąco, ale z tego co widzę rozglądając się tu i tam, to teraz
    z małych aparatów z pełnym manualem to prawdziwa nisza zrobiła. Z tego co
    znalazłem to był Canon Powershot G10 za cenę prawie lustrzanki i... pełno
    superzoomow, które są już za duże by je zawsze mieć przy sobie. Do tego
    lustrzanki, nielustrzanki z wymiennymi obiektywami (wszystko za duże), albo
    małe aparaty, ale bez manuala.

    Także prosiłbym osoby bardziej oblatane ode mnie o doradzenie kilku modeli, z
    których byłbym w stanie coś sobie wybrać. Przypomnę: Aparat powinien mieć
    pełny manual, małe wymiary i rozsądną optykę. Najlepiej jakby to nie był
    superzoom, ale w ostateczności to już jakoś przecierpię.

    Z góry thx za rady.

  • 2. Data: 2009-06-28 22:57:51
    Temat: Re: Jaki aparat z pełnym manualem.
    Od: "Lukasz" <l...@w...pl>

    Użytkownik "Rafał Muszczynko" <r...@W...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:h28rvt$ngi$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam, jako, że pisze pierwszy raz.
    >
    > Pytanie mam jak w tytule.
    Canon SX200is

  • 3. Data: 2009-06-28 23:06:52
    Od: "Rafał Muszczynko" <r...@N...gazeta.pl>

    Lukasz <l...@w...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "Rafał Muszczynko" <r...@W...gazeta.pl> napisał w
    > wiadomości news:h28rvt$ngi$1@inews.gazeta.pl...

    > Canon SX200is

    Ok, SX 200 i SX 100 (mniejszy zoom i martyca, ale i cena niższa) wezmę pod
    uwagę. Jakieś alternatywy jeszcze są, czy na tym się wybór kończy?

  • 4. Data: 2009-06-28 23:36:42
    Od: Piotr M <x...@x...xx>

    Rafał Muszczynko pisze:

    > ale mimo to bardzo go ceniłem za pełny manual (ręczne ustawienia migawki,
    > przysłony, iso, balansu, ostrości)

    To ja przy okazji. Nigdy nie miałem kompakta z manualem.
    Dlatego mam pytanie. Czy to nie jest jakieś dzwiactwo -
    manual w kompakcie? Nie korzystałem to nie wiem, to proszę
    nie ganić, ale mam takie wrażenie. Czy to nie są jakieś
    możliwości dane na siłę? Nie wyobrażam sobie ustawień
    manualnych w aparacie co trzymam przed sobą sprzęt jak
    "wafelek typu prince polo" dwoma palcami. Śjakieś to
    wszystko sztuczne. Być może (w ramach możliwości) efekt
    wychodzi jaki chcemy, ale dziwaczna jest robota przy tym.
    Czy to tylko moje wyobrażenia czy tak jest. To tak też
    odnośnie ewentualnego mojego dodatkowego nabytku kompakcika
    Canon jakiegoś z serii G. Sztuczne to wszystko jakieś..

    --
    pzdr, Piotr M

  • 5. Data: 2009-06-29 04:59:50
    Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>

    Proces Piotr M <x...@x...xx> zwrócił błąd:

> [...]
    > odnośnie ewentualnego mojego dodatkowego nabytku kompakcika
    > Canon jakiegoś z serii G. Sztuczne to wszystko jakieś..

    Moim skromnym zdaniem jedynie ustawianie ostrości jest dziwaczne, reszta
    jak najbardziej znajdzie zastosowanie nawet u amatora, np. u mnie. Przy
    czym moje doświadczenie jest z większymi kompaktami głównie, może z tymi
    wafelkami jest więcej zabawy i śmiechu (*). Faktem jest że w lustrzance
    więcej ustawiam na manualu, bo da się szybciej i wygodniej, ale tryby
    automatyczne kompakta są dla mnie na tyle nieprzewidywalne że zawsze
    wolę manual. Przynajmniej częściowy bo ostrość to albo AF albo nogami
    (makro), balans bieli też wolę automat albo na kompie.

    *) Naprawdę sztuczne ustawianie manualne spotkałem dopiero w
    kamkorderze, bo jest malutki i niewygodny, więc może się okazać że na
    małych aparatach jest podobnie. Ale jak ktoś ma małe palce i wysoką
    zręczność to czemu nie używać? ;)

    --
    Saiko Kila
    Unregistered Windows User #7.29581131e8

  • 6. Data: 2009-06-29 05:02:01
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Piotr M wrote:
> [...]
    > manualnych w aparacie co trzymam przed sobą sprzęt jak
    > "wafelek typu prince polo" dwoma palcami. Śjakieś to

    W pewnym sensie tak, ale mimo wszystko manual bywa bardzo przydatny,
    szczegolnie w trudniejszych warunkach oswietleniowych albo gdy robisz
    serie zdjec, ktore powinny byc naswietlone w podobny sposob (np. zdjecia
    jakichs przedmiotow na aukcje). Albo gdy eksperymentujesz (chocby z woda
    kapiaca z kranu). To samo dotyczy MF. Jeszcze lepiej, gdy aparat pamieta
    wybrane ustawienia, w tym polozenie focusa i ogniskowa (np. wodoodporny
    Pentax, ktory za to nie ma trybow A, S, M).

    Sporo kompaktow ma manual - z maluchow Panasonic FX150 (wiem, wiem,
    powtarzam sie), Nikon S710 (i chyba tylko on z tej rodziny), czesc Canonow
    z serii A...

    dpreview ma fajna wyszukiwarne aparatow o okreslonych parametrach:
    www.dpreview.com/reviews/compare.asp

    k,

  • 7. Data: 2009-06-29 06:11:08
    Od: "Władysław Łoś" <w...@o...pl>

    In article <h28rvt$ngi$1@inews.gazeta.pl>,
    "Rafał Muszczynko" <r...@W...gazeta.pl> wrote:

    > Co kupić?

    > Aparat powinien mieć
    > pełny manual, małe wymiary i rozsądną optykę. Najlepiej jakby to nie był
    > superzoom

    Canon PS A590.

    Władysław

  • 8. Data: 2009-06-29 06:53:38
    Od: stepow <WYWAL_TO@.z.pl>

    Piotr M napisał:

> [...]
    > odnośnie ewentualnego mojego dodatkowego nabytku kompakcika
    > Canon jakiegoś z serii G. Sztuczne to wszystko jakieś..

    Hm,
    jakis czas temu fotografowalem Minolta z10 zawsze w trybie pelny manual,
    na wybieraku mialem pod palecem czas i przyslone. Wlaczony histogram na
    zywo umozliwial trafinie z parametrami ekspozycji w optymalniy sposob
    przed wykonaniem zdjecia - nigdy nie musialem powtarzac ujecia ze
    zwgledu na niewlascieiwie dobrane parametry :-).
    To jeszcze nic - można bylo wylaczyc autofokus i ustawic odleglosc
    recznie recznie na hiperfokalną. W ten sposob mozna bylo fotografowac
    bez opoznienia wywolego dzialaniem autofokusa :-)

    Lubie ten aparacik, a tryb manualny to podstawa ;-).

    Pozdrawiam,

    Marek, Wroclaw

  • 9. Data: 2009-06-29 07:25:57
    Od: XX YY <j...@u...at>

    On 29 Jun., 08:53, stepow <WYWAL_TO@.z.pl> wrote:

> [...]
    > przed wykonaniem zdjecia - nigdy nie musialem powtarzac ujecia ze
    > zwgledu na niewlascieiwie dobrane parametry :-).

    a ja nigdy nie korzystam z trybu M w hybrydzie- To tylko utrudnienie.
    korzystasz do naswietlenia z tych samych danych ze swiatlomierza /
    matrycy.
    Pokretlem +- exp dochodzi sie do tych samych wynikow wygodniej i
    szybciej.
    Jesli korzystsz z histogramu , to podaje go przeciez swiatlomierz -
    najoptymalniej doboru warunkow expozycji dokona automatyka . ona
    bowiem tak dobiera czas i przyslone zeby jak najwiecej histogramu
    weszlo do zdjecia.
    Jelli z jakis indywidualnych powodow chcesz dokonac odstepstw/korekt
    to zalatwia to wlasnie korekta +- exp.

    Jesli w trybie M wybierzez jeden z parametrow to w oparciu o dane ze
    switlomierza wbudowanego w aparacie w glowie dokonasz doboru
    pozostalego parametru wg jakiegos algorytmu. To sa tak proste
    zaleznosci ze automatyka aparatu dokonuje tego szybciej i nie gorzej.
    Coz mozna zrobic? dla wskazanego przez swioatlomierz brakujacego
    parametru mozna dokonac jakiejs korekty in + ew in minus -ot cala
    filozofia.

    Co najwyzej moze chodzic o to zeby miec troche zabawy i robic nieco
    ceregieli przy fotografowaniu.

    ale niech kazdy robi jak uwaza.

  • 10. Data: 2009-06-29 07:45:40
    Od: Anna Niedowiarek <a...@p...pl>