  • 21. Data: 2009-06-29 11:04:35
    Temat: Re: Jaki aparat z pełnym manualem.
    Od: "Wojciech Czapliński" <t...@o...pl>

    Obejrzyj Ricoh GRD I/II albo GX100/200.

  • 22. Data: 2009-06-29 12:15:56
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    XX YY pisze:
    > oczywiscie , ze tak .
    > matryca to kilka , kilkanascie milionow swiatlomierzy.
    > dane pierwotne do histogramu sa z matrycy czyli z kilku , kilkunastu
    > milionow swiatlomierzy ,

    Matematyk, humanista i jeszcze filozof...
    Tylko nie pomyślał, że żaden trybów pomiaru światła nie przesuwa
    automatycznie, ani nie umożliwia ręcznego przesunięcia ekspozycji na
    próg przepaleń.

    > POniewaz

    A to tego mam specjalny cytat w stopce.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 23. Data: 2009-06-29 12:24:27
    Od: stepow <WYWAL_TO@.z.pl>

    > Jesli korzystsz z histogramu , to podaje go przeciez swiatlomierz -
    > najoptymalniej doboru warunkow expozycji dokona automatyka .
    Wydaje mi sie, że automatyka doboru naswietlania tak dobrze nie dziala,
    ale ja uzywam jakis przestarzalych sprzetow i moze w tych nowych jest
    lepiej :-).
    Wydaje mi sie rownierz, ze histogramu nie podaje swiatlomierz.

    > Jesli w trybie M wybierzez jeden z parametrow to w oparciu o dane ze
    > switlomierza wbudowanego w aparacie w glowie dokonasz doboru
    > pozostalego parametru wg jakiegos algorytmu. To sa tak proste
    > zaleznosci ze automatyka aparatu dokonuje tego szybciej i nie gorzej.
    > Coz mozna zrobic? dla wskazanego przez swioatlomierz brakujacego
    > parametru mozna dokonac jakiejs korekty in + ew in minus -ot cala
    > filozofia.
    W M jak ustawisz jakies tam parametry recznie (nie korzystasz ze
    swiatlomierza), to histogram pokaze ci ze jest za ciemno, za jasno lub
    calkiem dobrze. Nie jestem pewien czy swiatlomierz ma w tym swoj udzial,
    mysle ze nie ma i histogram zawiera tylko dane z matrycy.

    W kazdym razie można robić tak ja Ty piszesz: czyli preselekcja
    przeslony lub czasu i potem korekta eksozycji na plus lub minus (jesli
    trzeba). Mnie szybciej szlo w trybie M. Moze to sila przyzyczajenia
    (zmiana przyszlony i czasu byla pod jednym palcem) no i przez
    kilkanascie lat uzywalem aparatow ktore nie mialy swiatlomierza i jakos
    trzeba bylo sobie radzic :-).

    Obecnie lustrzanka robie najczęściej w trybie A z korekta ekspozycji
    jeśli trzeba, TYLKO DLATEGO że podglad histogramu mam PO ZROBIENIU
    ZDJECIA a nie przed. Tak wiec latwiej jest zrobic zdjecie w trybie A niz
    M. Moze sa lustrzanki ktore pokazuja histogram przed zrobieniem zdjecia,
    moja na pewno tego nie robi.

    > ale niech kazdy robi jak uwaza.
    Popieram z calego serca.

    Pozdrawiam,
    Marek, Wroclaw

  • 24. Data: 2009-06-29 13:37:45
    Od: "Rabbit McCroolick" <b...@w...pl>

    > "J." <j...@i...pl> writes:

    > Wydaje mi sie, ze jest tylko P z korekta +/-, nie ma A, T ani M.

    Mam do noszenia w kieszeni A1000 a to to samo co, A1100 tylko z matrycą 10
    MP i potwierdzam, że tak jest.

  • 25. Data: 2009-06-29 14:59:21
    Od: "Rafał Muszczynko" <r...@N...gazeta.pl>

    Piotr M <x...@x...xx> napisał(a):

    > To ja przy okazji. Nigdy nie miałem kompakta z manualem.
    > Dlatego mam pytanie. Czy to nie jest jakieś dzwiactwo -
    > manual w kompakcie?

    Po części jest. Tylko ja mam tak, że lubię mieć aparat przy sobie (nigdy nie
    wiadomo, czy coś ciekawego się nie trafi), a do tego lustrzanka jest nieco za
    duża. Jednocześnie nie chcę rezygnować z M, bo czasem robię fotki przy słabym
    oświetleniu, we mgle, czy w innej sytuacji, gdy z automatyką raczej się walczy
    niż współpracuje - po to mi pełne M.

    Gdyby nie to, pewnie bym nie kombinował, bo ergonomia fotografowania
    lustrzanką na manualu jest o wiele wyższa niż w kompakcie, gdzie do
    wszystkiego trzeba się dobijać przez wielopoziomowe menu. Do tego ceny
    rozsądnych kompaktów doganiają już ceny tańszych lustrzanek, więc kupno tych
    pierwszych traci sens coraz bardziej. Gdyby nie te wymiary....

  • 26. Data: 2009-06-29 17:14:58
    Od: XX YY <j...@u...at>

    > Matematyk, humanista i jeszcze filozof...

    ho . ho . hoo..
    tyle komplementow na raz.
    co cie tak odmienilo , byles na ziemi swietej ?

    przeciez bylem do tej pory trollem a tu nagle takie superlatywy.

    > Tylko nie pomyślał, że żaden trybów pomiaru światła nie przesuwa
    > automatycznie, ani nie umożliwia ręcznego przesunięcia ekspozycji na
    > próg przepaleń.

    a o pokrtle /przycisku / funkcji - korekta expozycji slyszal?
    - nie slyszal , bo gdyby slyszal wowczas takich glupot by nie napisal.

    a co robisz korekta expozycji +- jak nie przesuwasz histogramu w
    prawo /lewo ?

    w wiekszosci aparatow to +-2 ev , czasem +-3 ev , a w polaczeniu z
    bracketingiem da sie zrobic do +-5 ev.
    toz to caly zakres dynamiki wejscia matrycy . nie wystaaczy zeby
    przesunac na prog przepalen ?.

    a zreszta co to za pojecie przesunac expozycje na prog przepalen ?
    Jesli dynamika sceny przekracza przekracza dyn.we. matrycy to zawsze
    jestes na progu przepalen.

    chesz np zeby jakies swiatlo szczytowe zmiescilo sie w zakresie
    dynamicznym i podeszlo pod prog przepalen , ale jeszcze nie
    przekroczylo -prosze bardzo mamy do tego celu pomiar spot z
    przekadrowaniem i zapamietaniem pomiaru.

    XXX

  • 27. Data: 2009-06-29 18:50:24
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    XX YY pisze:

    > ho . ho . hoo..
    > tyle komplementow na raz.
    > co cie tak odmienilo , byles na ziemi swietej ?
    > przeciez bylem do tej pory trollem a tu nagle takie superlatywy.

    To był żart, ale nie załapałeś.

    > a o pokrtle /przycisku / funkcji - korekta expozycji slyszal?
    > - nie slyszal , bo gdyby slyszal wowczas takich glupot by nie napisal.

    Przesuwają na prób przepaleń? :)

    > a co robisz korekta expozycji +- jak nie przesuwasz histogramu w
    > prawo /lewo ?

    No to już nie używasz światłomierza (albo ściślej jego emulacji we
    współczesnych kompaktach) tylko właśnie histogramu.

    > a zreszta co to za pojecie przesunac expozycje na prog przepalen ?

    W ciągu ostatnich ośmiu lat wyjaśniałem tu z pewnością kilkadziesiąt
    razy, ale nigdy nie zrozumiałeś.

    > Jesli dynamika sceny przekracza przekracza dyn.we. matrycy to zawsze
    > jestes na progu przepalen.

    Albo za progiem. Albo kawał drogi od progu.

> [...]
    > przekroczylo -prosze bardzo mamy do tego celu pomiar spot z
    > przekadrowaniem i zapamietaniem pomiaru.

    Acha :)
    Jesteś tu ostatni, który w to jeszcze wierzy. Zrób sobie doświadczenie,
    pośmiejemy się.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /umiera się tylko raz/

  • 28. Data: 2009-06-29 20:10:34
    Od: "awygo" <a...@g...pl>

    Użytkownik "Anna Niedowiarek" <a...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Sprawdź co potrafi NIKON P5100 :-)
    > Tylko RAW mu brakuje, reszta jest.

    A Fuji S9600 RAWy i owszem, zapisuje. Kiedyś narzekałem na jego ostrość, ale
    jak kupiłem Canona 40D z obiektywem 17-85 IS, to pokornie przeprosiłem Fuji.
    Teraz wiem, że jak na ekwiwalent 28-300, Fuji ma świetny obiektyw. Jedyne,
    na co można narzekać, to opóźnienie. Ale przy zdjęciach statycznych niekiedy
    potrafi zastąpić lustrzankę. Manual? Głównie korzystam z preselekcji
    przysłony. Tak jak w lustrzance i w prawdziwym (analogowym) aparacie.

  • 29. Data: 2009-07-03 12:30:37
    Od: a...@p...pl

    --
    ThinkXtra

  • 30. Data: 2009-07-13 12:49:11
    Od: "Patryk P. Nowak" <p...@w...pl>

    Rafał Muszczynko pisze:
> [...]
    > pełny manual, małe wymiary i rozsądną optykę. Najlepiej jakby to nie był
    > superzoom, ale w ostateczności to już jakoś przecierpię.

    Mają to najtańsze Samsungi z serii S z następującymi zastrzeżeniami:
    - tylko dwie wartości przysłony;
    - brak ręcznego ustawiania ostrości.

    Niestety jakość obrazu nie jest rewelacyjna. Za to są tanie i mają
    kółko wyboru trybów pracy. Do tego pozwalają na stosunkowo dużą kontrolę
    nad lampą błyskową oraz mają korektę ekspozycji.

    Pozdrawiam -

    P.
    Patryk P. Nowak
    "...You may say I'm a dreamer, but I'm not the only one..."
    e-mail: p...@w...pl http://www.ue.eti.pg.gda.pl/~patrykp/
    Poglady wyglaszane przez autora nie zawsze sa zgodne z pogladami autora.