    From: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Jaki aparat z pełnym manualem.
    Date: Mon, 29 Jun 2009 00:59:50 -0400

    Proces Piotr M <x...@x...xx> zwrócił błąd:

    > To ja przy okazji. Nigdy nie miałem kompakta z manualem.
    > Dlatego mam pytanie. Czy to nie jest jakieś dzwiactwo -
    > manual w kompakcie? Nie korzystałem to nie wiem, to proszę
    > nie ganić, ale mam takie wrażenie. Czy to nie są jakieś
    > możliwości dane na siłę? Nie wyobrażam sobie ustawień
    > manualnych w aparacie co trzymam przed sobą sprzęt jak
    > "wafelek typu prince polo" dwoma palcami. Śjakieś to
    > wszystko sztuczne. Być może (w ramach możliwości) efekt
    > wychodzi jaki chcemy, ale dziwaczna jest robota przy tym.
    > Czy to tylko moje wyobrażenia czy tak jest. To tak też
> [...]

    Moim skromnym zdaniem jedynie ustawianie ostrości jest dziwaczne, reszta
    jak najbardziej znajdzie zastosowanie nawet u amatora, np. u mnie. Przy
    czym moje doświadczenie jest z większymi kompaktami głównie, może z tymi
    wafelkami jest więcej zabawy i śmiechu (*). Faktem jest że w lustrzance
    więcej ustawiam na manualu, bo da się szybciej i wygodniej, ale tryby
    automatyczne kompakta są dla mnie na tyle nieprzewidywalne że zawsze
    wolę manual. Przynajmniej częściowy bo ostrość to albo AF albo nogami
    (makro), balans bieli też wolę automat albo na kompie.

    *) Naprawdę sztuczne ustawianie manualne spotkałem dopiero w
    kamkorderze, bo jest malutki i niewygodny, więc może się okazać że na
    małych aparatach jest podobnie. Ale jak ktoś ma małe palce i wysoką
    zręczność to czemu nie używać? ;)

    --
    Saiko Kila
    Unregistered Windows User #7.29581131e8