  • 1. Data: 2010-07-15 11:51:14
    Temat: Jaki aparat wszystko-odporny :) ?
    Od: dembol <g...@n...com>

    Witam

    Mam obecnie lustrzankę, której używam szeroko rozumianej fotografii :)

    Chciałbym dokupić do niej jakiś mały aparat, który byłby odporny na
    wodę, kurz, piasek, mróz etc.

    Widziałem, że prawie każdy producent ma taki aparat w ofercie, ale co
    wybrać?

    Im taniej tym lepiej :)

    --
    dembol

  • 2. Data: 2010-07-15 12:03:57
    Temat: Re: Jaki aparat wszystko-odporny :) ?
    Od: "gebi" <gebi_KASUJ_TOO_@_I_TO_poczta.fm>

    Użytkownik "dembol" <g...@n...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > kurz, piasek, mróz etc.
    >
    > Widziałem, że prawie każdy producent ma taki aparat w ofercie, ale co wybrać?

    Może mała lustrzanka Pentax K-7?
    Uszczelniona na wodę, kurz, piasek, odporność na mróz deklarowana to -10stopni C
    (przyjmując że zwykle producenci podają od 0stopni a i tak spokojnie robi się na
    kilkunastostopniowym mrozie, to pewnie można dołożyć jeszcze te 10stopni na
    Twoją korzyść), oczywiście w zestawie również uszczelniony obiektyw. Niestety
    nie spełnia jednego z kryteriów bo jak to lustrzanka, swoje kosztuje.
    Co do kompaktów, bo o te Ci zapewne chodziło mają je w ofercie Olympus, Pentax i
    chyba Fuji - nie mam żadnego z nich, ale z tego co inni powiadają to nie masz
    się co spodziewać zbyt dużo w kwestii jakości obrazu, klasyczne kompakty lepiej
    się zachowują, tu masz mały, ukryty obiektyw, schowany dodatkowo za szybką,
    czyli to tak jakbyś chodził cały czas z filtrem UV na obiektywie.

  • 3. Data: 2010-07-15 13:07:37
    Od: "Adam Szewczak" <horses_usuń@poczta.onet.pl>

    Użytkownik "gebi" <gebi_KASUJ_TOO_@_I_TO_poczta.fm> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:4c3ef931$0$19184$6...@n...neostrad
    a.pl...
> [...]
    > klasyczne kompakty lepiej się zachowują, tu masz mały, ukryty obiektyw,
    > schowany dodatkowo za szybką, czyli to tak jakbyś chodził cały czas z

    Taniej bedzie kupic np GX20 jak gdzies jeszcze nowego znajdzie.

    Natomiast co do kompaktow wszystko odpornych to Olympus Tough, Samsung WP10,
    ES73, Pentax W90, Sony TX5, Canon D10, Lumix FT1. Canon G9 tez twarda sztuka
    ale raczej nie do topienia.

    PZDr
    Adam

  • 4. Data: 2010-07-15 14:49:53
    Od: "Marcin" <m...@g...pl>

    Mialem podobny dylemat, dokupilem olympusa stylus 1030SW (u nas nazywa sie
    mju) - na cale szczescie kupiony za oceanem, wiec troche taniej i mniej szkoda
    pieniedzy.

    Jestem bardzo niezadowolony z jakosci zdjec - wowczas byl to praktycznie
    jedyny taki "twardziel", dzisiaj sa juz inne, moze inni producenci maja lepsze
    modele, ale sprawdz dokladnie te aparaty zanim kupisz.

    Ten moj olympus mial nawet niezle recenzje, ale w praktyce wyglada to slabo.
    Az sie czasem zastanawiam czy moj model nie jest moze jakis wadliwy, ale chyba
    wszystko z nim jest ok, po prostu: nie mozna oczekiwac od tych aparacikow zbyt
    wiele.

    Teraz ten maly aparat, ktory mial byc drugim aparatem, gdy nie chce mi sie
    targac lustrzanki, sluzy mi wylacznie jak bawie sie z dziecmi w wodzie.

    Tydzien temu zasanawialem sie czy brac go na wycieczke rowerowa, ale koniec
    koncow zabralem starego olympusa ultrazoom, ktory kilka lat lezal w piwnicy,
    mimo, ze stary, ze ma tylko 4mpix, itd, to zdjecia robi jednak lepsze.

    Zastanow sie powaznie, sprawdz aparaty zanim kupisz. Jesli to ma byc taki
    pstryczek na basen, nad morze i czy jezioro, to jasne, warto, bo zrobisz nim
    fotki, ktorych normalnie nie zrobisz, ale nie licz na nic wiecej

  • 5. Data: 2010-07-15 14:51:43
    Od: scooby <s...@g...pl>

    masz tu naści
    http://www.optyczne.pl/index.php?test=set&test_set=6

    pzdr, scby

  • 6. Data: 2010-07-15 16:11:49
    Od: dembol <g...@n...com>

    W dniu 2010-07-15 16:49, Marcin pisze:
    > Mialem podobny dylemat, dokupilem olympusa stylus 1030SW (u nas nazywa sie
    > mju) - na cale szczescie kupiony za oceanem, wiec troche taniej i mniej szkoda
    > pieniedzy.

    Myślałem właśnie o typowym kompakcie w wodoszczelnej obudowie, żeby na
    imprezy, wyjazdy na surfing, rower, narty czy gdziekolwiek indziej
    (gdzie istnieje duże ryzyko uszkodzenia) nie brać lustrzanki.

    Generalnie martwi mnie to, co napisałeś.
    Nie dalej jak kilka lat temu zastanawiałem się nad podobnym aparatem, ale:
    - zdjęcia były na poziomie dobrego aparatu w komórce
    - spora waga
    - przyciski trudne w obsłudze
    - lipna jakość zdjęć

    Oczekuje jakości co najmniej mojego poprzedniego mini-kompakta - IXUSa
    65 bo wszystko poniżej tego mogę zrobić komórką :)

    --
    dembol

  • 7. Data: 2010-07-15 16:14:58
    Od: dembol <g...@n...com>

    W dniu 2010-07-15 16:51, scooby pisze:
    > masz tu naści
    > http://www.optyczne.pl/index.php?test=set&test_set=6
    >
    > pzdr, scby

    Dzięki, szkoda tylko, że jest b.mało zdjęć nad-wodnych :)

    Tylko do pstrykania pod wodą to mogę kupić jednorazówke za 20zł i
    zdjęcia wychodzą podobne :)

    --
    dembol

  • 8. Data: 2010-07-15 16:15:53
    Od: dembol <g...@n...com>

    W dniu 2010-07-15 14:03, gebi pisze:
    > Może mała lustrzanka Pentax K-7?

    Musi być małe i odporne na utopienie w wodzie, nie tylko wilgoć :)

    --
    dembol

  • 9. Data: 2010-07-15 20:52:34
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    taki?
    http://www.flickr.com/photos/ussocom/4208347741/size
    s/o/
    http://www.nikonweb.com/dcs425/

  • 10. Data: 2010-07-15 23:03:08
    Od: p0li <p...@p...onet.pl>

    O->Dnia 2010-07-15 13:51:14 niejaki dembol napisał:
> [...]
    > wodę, kurz, piasek, mróz etc.
    >
    > Widziałem, że prawie każdy producent ma taki aparat w ofercie, ale co

    ja kupiłem za niecałe 600zł olka 1050sw
    zdjęcia robi ok, do 3m możesz nurkować, wytrzymuje upadek z 1,5m (testowany
    wielokrotnie)

    z bajerów ma mnóstwo programów i trybów pracy i możliwość obsługi
    puknięciami

    --
    P0zdrawiam
    p0li