  • 1. Data: 2010-07-15 11:45:38
    Temat: znowu gorillapod
    Od: T...@s...in.the.world

    Witam,
    Dlugo sie przymierzalem do zakupu gorillapoda.
    Wreszcie na jesieni zakupilem oryginal, czyli produkt joby.
    Wersja Zoom-SLR
    Testy w warunkach bojowych wypadly pozytywnie, z zakupu jestem
    zadowolony, nie mam zadych zastrzezen, poza tym ze przydalaby sie
    szybkozlaczka jakas.

    Ale wciaz zastanawialem sie, czy nie przeplacilem, nie kupujac znacznie
    tanszego zamiennika jakiejs innej firmy.

    Ostatnio kolega kupil pod Nikona D5000 cos takiego:

    <http://allegro.pl/item1103304073_statyw_gorillapod_
    xl_olympus_e_620_e_52
    0_e_450_e_3.html>
    <http://allegro.pl/item1148804438_statyw_elastyczny_
    gorillapod_gri4_treq_
    sklep_w_wa.html>

    No i mialem mozliwosc bezposredniego porownania z produktem Joby.
    No i Joby wygrywa bezapelacyjnie.
    Chodzi o to, ze w Joby wszystkie kulki-przeguby chodza z takim samym
    oporem, a w tym Trequ najwyzsze kulki sa jakby luzniejsze od
    pozostalych. Roznica jest bardzo wyrazna.
    Moze to byc problemem przy gladkiej powierzchni podparcia, gdzie w
    rezultacie (w Trequ) nozki potrafia sie rozjechac i trzeba troche
    pokombinowac.
    W Joby tego problemu nie ma.

    TA