  • Data: 2014-04-19 10:01:35
    Temat: Re: Jaki aparat(+wideo) dla backpackera?
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 19 Apr 2014 00:56:29 +0200, Krzysztof Halasa wrote:

    > Nierealne założenia. Tak by było, jakbyś miał dwie matryce o pikselach
    > podobnej wielkości. Ale niestety nie masz, tu piksele masz dużo mniejsze

    1. Czy w aparacie APS-C 6 i 12 mpix ekspozycja jakoś się różni (i czy wg
    Ciebie trzeba w którymś na coś przeliczać przysłonę)?

    2. Czy ten sam obiektyw zapięty do FF 12 mpix oraz APS-C 6mpix wymaga
    jakiegos korygowania ekspozycji ze względu na matrycę?

    Przemyśl dobrze temat, bo rzeczywistość jest taka, że nic nie trzeba
    cudować. Ekspozycja to czułość, f/ i czas.
    Aparaty o ktorych piszę to EOSy 300D, 450D i 5D.

    > Przysłona powinna być podawana jako ekwiwalent dla 35 mm (i czasem
    > jest),

    Prawda, jeśli myślisz o GO, bzdura do kwadratu jeśli mówimy o ekspozycji.
    No i dlaczego 35mm? W 6x6 jest jeszcze płytsza GO.

    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns