  • Data: 2014-04-19 08:36:25
    Temat: Re: Jaki aparat(+wideo) dla backpackera?
    Od: mt <f...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Nierealne założenia. Tak by było, jakbyś miał dwie matryce o pikselach
    > podobnej wielkości. Ale niestety nie masz, tu piksele masz dużo mniejsze
    > (i/lub jest ich mniej, zależnie z czym porównać, ale to wiele nie
    > zmienia) i w związku z tym musisz mieć mniejszą czułość dla zachowania
    > podobnej jakości.

    Przestań bajki opowiadać. Jak weźmiesz 1/1.7 z f/2 i powiedzmy aps-c z
    f/4, ustawisz iso 100, to z tego pierwszego dostaniesz mniej więcej
    4-krotnie krótsze czasy naświetlania (+/- 1/3 EV na tolerancję
    wyskalowania iso i transmisji obiektywu).
    Idąc twoim durnym tokiem rozumowania, to moje szkła zyskały przez
    ostatnie kilka lat tak z 2 EV jasności, bo nowe lustro w porównaniu do
    poprzednika mniej więcej tyle zyskało na szumach. Co za bzdura.

    > Przysłona powinna być podawana jako ekwiwalent dla 35 mm (i czasem
    > jest), wtedy możliwe byłoby porównywanie różnych aparatów (zakładając
    > podobną sprawność matryc). Niestety to by nie wyglądało tak ładnie
    > marketingowo jak porównywanie ekwiwalentnych ogniskowych :-(

    A 35 mm to jest jakiś święty Graal albo inny wzorzec w Sevres? A
    dlaczego nie podawać ekwiwalentu GO dla MF albo LF. Bo co? Bo szkła do
    małego obrazka, dumnie nazywanego pełną klatką, już by nie wyglądały tak
    ładnie marketingowo?

    > Ogniskowa to tylko jeden parametr.

    Ale dominujący w tej całej układance, dlatego ogniskowa ma największe
    znaczenie.

    --
    marcin