    From: kQr <n...@m...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Jaki aparat kompaktowy?
    Date: Sat, 30 Jan 2010 16:25:39 +0100

    Jacek Czerwinski pisze:

    > W kompaktach bardzo często nastawianie przysłony charakteryzuje się
    > liczbowo w języku suahili "mało-dużo". Ta niższa przysłona to pełne
    > otwarcie 3-5, większa to jakieś w zabawce moich dzieci 7-11 zmienne z
    > ogniskową. Nie jest to zwykle jawnie podawane w parametrach, trzeba
    > wybadać palcami. W każdym razie tanie gówno a ma ręczną przysłonę, ale
    > taką jak piszę.
    >
    > Miałem kiedyś taniego analoga, miał koncepcję migawko-przysłony na tych
    > samych listkach, przysłona miała 3 stopnie poczynając od 2.8 nie
> [...]

    Hmmm... no tutaj chyba ważna jest średnica krążka rozmycia w kontekście
    GO (w takim rozumieniu wartosci przysłony w kompaktach w przeliczeniu na
    aparat FF sa 2,8 to okolo F/11 a 5,6 to juz f/22 --- przez to uzyskanie
    malej GO w kompakciku jest dosc trudne)

    a inna sprawa to ilośc swiatła... tutaj wszystko sie zgadza...
    ekspozycje wzgledem otworow ustawia sie tak samo jak w aparatach FF

    Mala GO przy duzych otworach to jest tez zaleta :)