  • Data: 2010-01-30 22:08:29
    Temat: Re: Jaki aparat kompaktowy?
    Od: cichybartko <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-01-30 22:16, thearti pisze:

    > Niestety to sie troche wyklucza. Ciezko uczyc sie podstaw fotografii
    > aparatem, ktory tak ogranicza stosowanie glebi ostrosci, tym samym nie
    > nauczy Cie niczego na temat przyslony.

    Mechanizm kontrolowania głębi ostrości za pomocą przysłony jest prosty
    jak konstrukcja cepa
    http://www.szerokikadr.pl/poradnik/artykul/glebia_os
    trosci
    inny fakt że jak patrze na prace Williama Egglestona
    http://www.masters-of-photography.com/E/eggleston/eg
    gleston4.html
    Rogera Ballena
    http://www.rogerballen.com/Boarding%20House/gallery_
    bhouse1.htm
    Guya Bourdina
    http://www.guybourdin.org/
    to w ogóle nie widzę epatowania małą głębią ostrości.
    Im więcej oglądam zdjęć wręcz zauważam że ta tak przez wielu pożądana
    mała głębia ostrości jest charakterystyczna dla portrecików z plfoto i
    ślubnych chałtur. To jest taka specyficzna estetyka, która się szybko
    przejada. Jeśli chodzi o dokument to proponuje przejrzeć archiwa agencji
    Magnum
    http://www.magnumphotos.com/Archive/C.aspx?VP3=ViewB
    ox&VBID=2K1HZOM2IMCOP&IT=ThumbImage02_VForm&CT=Searc
    h&PN=3&SH=1&SF=1&PPM=0
    Zresztą duża głębia ostrości może szybko nauczyć fotografa umiejętności
    zagospodarowania tła, zamiast iść na łatwiznę i główny temat od razu
    wyodrębniać za pomocą płytkiej głębi ostrości.

    --
    Pozdrawiam,
    Bartosz.