  • Data: 2010-01-30 21:16:17
    Temat: Re: Jaki aparat kompaktowy?
    Od: thearti <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 30 Sty, 15:11, ledres <l...@u...op.pl> wrote:
    > (...) Nie chodzi mi o aparat do robienia
    > zdjec na imprezach ani nawet na wakacjach (przynajmniej na razie), bo do
    > tego wystarcza mi aparat w komorce. Chcialbym nauczyc sie podstaw
    > fotografii, ale jednoczesnie nie chcialbym musiec zmieniac aparatu za
    > rok czy dwa, kiedy juz nabiore wiekszej wprawy
    > (...)
    > - rodzaj aparatu to kompakt,

    Niestety to sie troche wyklucza. Ciezko uczyc sie podstaw fotografii
    aparatem, ktory tak ogranicza stosowanie glebi ostrosci, tym samym nie
    nauczy Cie niczego na temat przyslony.

    > - reczne ustawianie ostrosci (czy uwazacie, ze to mi sie w ogole przyda?
    > dosyc mocno to obcina liczbe modeli spelniajacych warunki)

    Czasem moze sie przydac, gdy automatyka sobie nie radzi - np. przy
    zdjeciach przez szybe lub w ciemniejszych pomieszczeniach.

    > - reczne ustawianie przyslony, czasu naswietlania i czulosci (w jakich
    > zakresach powinny sie miescic te wartosci?)

    Co do przyslony - w kompakcie to wlasciwie wszystko jedno.. Niewiele
    wplywa na obraz poza sama ekspozycja. Z czuloscia tez jest roznie, bo
    choc w specyfikacji moze stac i 1600, to w praktyce przy 400 moze byc
    juz kiepsko.

    > Moze moglibyscie polecic jakis inny model o tych parametrach?

    Skoro chcesz sie uczyc i nie jest to aparat na imprezy, to dobrze sie
    zastanow, czy nie lustrzanke. Jak sie zarazisz, to bedziesz chcial
    wymienic szybciej, niz Ci sie wydaje.

    arti