  • Data: 2010-01-30 23:17:48
    Temat: Re: Jaki aparat kompaktowy?
    Od: thearti <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 30 Sty, 23:08, cichybartko <c...@g...com> wrote:

    > Mechanizm kontrolowania głębi ostrości za pomocą przysłony jest prosty
    > jak konstrukcja cepa (...)

    Spoko, ale ja pisze o praktyce - a to juz wymaga wyrobienia sobie
    nawyku myslenia o glebi i zwracania uwagi, na co sie ostrzy. W
    kompakcie zwykle nie ma to wiekszego znaczenia, byle kadr zlapac.

    > inny fakt że jak patrze na prace Williama
    Egglestonahttp://www.masters-of-photography.com/E/eg
    gleston/eggleston4.html
    > Rogera Ballenahttp://www.rogerballen.com/Boarding%20House/g
    allery_bhouse1.htm
    > Guya Bourdinahttp://www.guybourdin.org/
    > to w ogóle nie widzę epatowania małą głębią ostrości.

    Ale oni juz maja swoj styl a tworca watku dopiero sie uczy i chyba
    warto, by mial mozliwosc chocby sprobowac, co daje glebia i jak ja
    wykorzystac.

    > Im więcej oglądam zdjęć wręcz zauważam że ta tak przez wielu pożądana
    > mała głębia ostrości jest charakterystyczna dla portrecików z plfoto i
    > ślubnych chałtur. To jest taka specyficzna estetyka, która się szybko
    > przejada.

    Chyba sie nie zrozumielismy. Piszac "glebia" nie mam na mysli tylko
    "malej glebi". Nigdzie nie pisalem, ze mala GO jest super, tylko o
    umiejetnosci jej zastosowania. Bez wzgledu na to, czy mala/duza - jest
    waznym srodkiem wyrazu w fotografii. A ciezko bedzie go poznac
    dysponujac aparatem z glebia "duza", ewentualnie "duza".

    > Zresztą duża głębia ostrości może szybko nauczyć fotografa umiejętności
    > zagospodarowania tła, zamiast iść na łatwiznę i główny temat od razu
    > wyodrębniać za pomocą płytkiej głębi ostrości.

    Racja

    arti