  • 81. Data: 2010-05-20 07:04:36
    Temat: Re: Jaka rozdzielczosc pod Photoshopa, karta grafiki
    Od: Kell a <k...@n...com>

    de Fresz <d...@N...pl> napisał(a):

    > Dziś, przy obecnych
    >rozdzielczościach i panoramach to nie ma zazwyczaj większego sensu -
    >kompaktowe środowisko robocze jest łatwiej i szybciej ogarnąć, niż
    >rozciągnięte ponad pole widzenia.

    Wybacz, ale ja jako praktyk mam zupelnie innie zdanie.

    >Nie karty, tylko kart. Już nie pamiętam, siakieś ATI pewnie.

    Myslalem, ze Matroxa.

    >Kiedyś,
    >kole roku '97 dla jaj do jednego kompa wsadziliśmy sobie w tyrce 5 kart
    >i podpieliśmy 5 monitorów 21" - to był dopiero haj-end. Choć pewien
    >znajomy zrobił coś podobnego na komputerze z roku 1991.

    1991. A to naprawde topowy musial miec sprzet, ze specjalna karta rozszerzen.
    Przeciez to czasy 486.

    >Owszem, bo albo dalej nie rozumiesz czym jest precyzyjna praca,

    W robocie w studiu projektowym na AutCADzie pracuje, wiec moze
    faktycznie nie rozumiem co to precyzyjna praca. PS na pewno jest
    precyzyjniejszy.

    >Masz oczy na szypułkach czy takiego zeza, że nie musisz? Bo ja (ani
    >nikt mi znany) siedząc centralnie przed panoramą 24" nie jestem w
    >stanie samym ruchem oczu wygodnie ogarnąć 2 ekranów, ale może ja i moje
    >otoczenie należymy do ludzi ułomnych...

    Niech zgadne. Nosisz okulary i muszisz miec monitor 20cm od swjego
    czubka nosa? To wtedy tak - krecisz glowa. Ja mam monitory niecaly
    metr od siebie i niczym nie krece.

    >Są skuteczne i to mi wystarczy.

    No i widzisz - w koncu sie przyznales, ze ci wystarczy, widocznie masz
    male potrzeby. Ale mi nie wystarcza, powiem wiecej, uzywam dodatkowo
    wirtualnych pulpitow, zeby jeszcze bardziej zorganizowac sobie miejsce pracy.
    No ale sie nie dogadamy, skoro tobie wystarcza 1 skromny monitor.

    Reasumujac - po godzinie "pracy" na panoramach i bankach kilkanascie lat temu,
    probujesz swoimi teoretycznymi (bo jak je nazwac inaczej?) madrosciami
    przekonac kogos, kto od lat pracuje na 2 monitorach, ze to niewygodne
    i nieergonomiczne. Przeciez to smieszne.
    Pozwol, to juz dalej nie bede kontynuuwal watku.

    EOT

  • 82. Data: 2010-05-20 07:08:28
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "de Fresz" <d...@N...pl> napisał:

> [...]
    > nikt mi znany) siedząc centralnie przed panoramą 24" nie jestem w
    > stanie samym ruchem oczu wygodnie ogarnąć 2 ekranów, ale może ja i moje

    Sądzę, że obaj zaniedbujecie jeden czynnik - odległość od monitorów. Jak
    sobie monitory odstawisz odpowiednio daleko, to nawet i 3 panoramy bez
    problemu wzrokiem ogarniesz. Pytanie tylko, czy z takiej odległości będziesz
    w stanie widzieć na nich szczegóły obrabianego obrazka. Osobiście uzywam
    monitora 4:3 21", komfortową odleglością jest dla mnei ok. 50cm i wydaje mi
    się, zę ok. 1.5x szerszy monitor lub 2 monitory 21" z ekranami obróconymi do
    pionu bez problemu wzrokiem bym, ogarnął, natomiast praca na dwóch takich
    monitorach ustawionych poziomo byłaby niekomfortowa. Ale moze Kell a lubi
    właśnie siedzieć dalej od monitorów?
    Monitora panoramy raczej bym nie chciał - ze względu na niewygodne oglądanie
    zdjeć skadrowanych w pionie. Marzy mi się natomiast większy monitor (tak ze
    24-26") o proporcjach 4:3 i rozdzielczości np. 2048x1536. Obawiam sie
    jednak, że rozwój poszedł w kierunku panoram i takich monitorów producenci
    oferować nie będą za wyjątkiem nielicznych zastosowań specjalnych gdzie cena
    będzie horrendalna.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 83. Data: 2010-05-20 09:28:47
    Od: "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl>

    > Monitora panoramy raczej bym nie chciał - ze względu na niewygodne oglądanie
    > zdjeć skadrowanych w pionie. Marzy mi się natomiast większy monitor (tak ze
    > 24-26") o proporcjach 4:3 i rozdzielczości np. 2048x1536.

    Przypne sie do tego "chciejstwa". :) Tez bym chcial -- dwa takie. :)

    --
    Pozdrawiam,
    marcin.STIG.saldat

  • 84. Data: 2010-05-20 13:42:49
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-05-20 09:04:36 +0200, Kell a <k...@n...com> said:

    > Wybacz, ale ja jako praktyk mam zupelnie innie zdanie.

    Twoje prawo.

    > 1991. A to naprawde topowy musial miec sprzet, ze specjalna karta rozszerzen.
    > Przeciez to czasy 486.

    Gwoli ścisłości to było parę lat później, sprzęt był dokładnie z 91 r.
    Po cenach z daty premiery zestawik byłby wart jakieś 10k USD. Plus
    monitory.

    > W robocie w studiu projektowym na AutCADzie pracuje, wiec moze
    > faktycznie nie rozumiem co to precyzyjna praca.

    Może. Może też nie umiesz efektywnie wykorzystywać swoich narzędzi
    pracy. Nie przejmuj się, jeśli tak jest, to nie jesteś osamotniony.
    Zresztą każdy może sam łatwo zweryfikować Twoje tezy ustawiając sobie
    szybkość stosowną do wygodnego mykania kursorem po rozdzielczości
    2x1920x1080/1200 i przekonać się na własnej skórze jakaż to precyzja i
    wygoda.

    > PS na pewno jest precyzyjniejszy.

    Coś w tym musi być, biorąc pod uwagę że nie zdradziłeś co dokładnie w
    tym CADzie robisz. Bo zarówno "praca na Szopie", jak i "praca na
    CADzie" to dość szerokie pojęcia.

    > Niech zgadne. Nosisz okulary i muszisz miec monitor 20cm od swjego
    > czubka nosa? To wtedy tak - krecisz glowa.

    No i nie zgadłeś. Komfortowa odległość pracy, to dla mnie jakieś 50-60
    cm. I to już wymaga obracania głowy.

    > Ja mam monitory niecaly metr od siebie i niczym nie krece.

    Idź do okulisty, bo to jak nic nadwzroczność.

    > No i widzisz - w koncu sie przyznales, ze ci wystarczy, widocznie masz
    > male potrzeby.

    Gdzie mi tam do takiego miszczunia. W końcu tylko od nastu lat zarabiam
    m.in. Szopem na życie... Nie, wbrew Twoim ubogim wyobrażeniom o mojej
    osobie nie mam małych potrzeb, jestem zwolennikiem ergonomicznej
    organizacji pracy, a jedną z podstawowych kwestii jest możliwość
    szybkiego wykonywania zadań bez nadmiaru zbędnych ruchów.

    > Ale mi nie wystarcza, powiem wiecej, uzywam dodatkowo
    > wirtualnych pulpitow, zeby jeszcze bardziej zorganizowac sobie miejsce pracy.

    U mnie wirtualne desktopy się nie sprawdziły, bo konfliktują z innymi
    metodami organizacji pracy. IMHO są nieco przereklamowane.

    > No ale sie nie dogadamy, skoro tobie wystarcza 1 skromny monitor.

    No, nie taki skromny, kosztował więcej niż oba Twoje i może na 3 by
    jeszcze zostało. Wystarcza w zupełności do efektywnej i wygodnej pracy,
    szpanowanie przed innymi "haj-techem" jakoś mnie nie bawi.

    > Reasumujac - po godzinie "pracy" na panoramach

    A Ty dalej nie zrozumiałeś jednego prostego zdania. Ech...

    > i bankach kilkanascie lat temu,
    > probujesz swoimi teoretycznymi (bo jak je nazwac inaczej?)

    Jakbyś jednak przeczytał tamto zdanie wolno i uważnie, to może nie
    robiłbyś już z siebie osła.

    > madrosciami przekonac kogos, kto od lat pracuje na 2 monitorach, ze to
    > niewygodne
    > i nieergonomiczne.

    Ja Cię próbuję do czegoś przekonać? Śnisz chyba. To byłaby strata
    czasu. Napisałem to co napisałem, aby ktoś mniej zorientowany w temacie
    nie wziął sobie za bardzo do serca rad takiego "guru od CADa".

    > Przeciez to smieszne.
    > Pozwol, to juz dalej nie bede kontynuuwal watku.

    Pozwalam. To wolny kraj.

    de Fresz

  • 85. Data: 2010-05-20 14:01:57
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-05-20 09:08:28 +0200, "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> said:

    > Sądzę, że obaj zaniedbujecie jeden czynnik - odległość od monitorów.

    Ja o tym jak najbardziej pamiętam. Ino przy obecnych plamkach jest
    jakiś tam optymalny zakres odległości sensownych dla przeciętnego
    człeka, aby bez wysilania wzroku operować wszystkimi elementami GUI.

> [...]
    > problemu wzrokiem ogarniesz. Pytanie tylko, czy z takiej odległości będziesz
    > w stanie widzieć na nich szczegóły obrabianego obrazka.

    No właśnie.

> [...]
    > się, zę ok. 1.5x szerszy monitor lub 2 monitory 21" z ekranami obróconymi do
    > pionu bez problemu wzrokiem bym, ogarnął,

    I dla mnie jest to komfortowa odległość przy 24" panoramie. Odsuwanie
    się dalej i reorganizacja biurka jest IMHO pozbawiona głębszego sensu.

    > natomiast praca na dwóch takich
    > monitorach ustawionych poziomo byłaby niekomfortowa.

    No to teraz wyobraź sobie to z udziałem 2 monitorów, których szerokość
    ekranu, to jakieś 52 cm, plus ze 3-4 cm na czarną ramkę pośrodku.

    > Ale moze Kell a lubi
    > właśnie siedzieć dalej od monitorów?

    Może.

    > Monitora panoramy raczej bym nie chciał - ze względu na niewygodne oglądanie
    > zdjeć skadrowanych w pionie.

    Iluzja. W px wysokość obrazu jest ta sama, co na Twojej 21", w cm też zbliżona.

    > Marzy mi się natomiast większy monitor (tak ze
    > 24-26") o proporcjach 4:3 i rozdzielczości np. 2048x1536.

    A mi się marzy panorama tak z 26-27" o rozdzielczości 2200x1200, bo
    czasami (dość rzadko) przydałoby się minimalnie więcej miejsca na
    paletki. Najlepiej jakby jeszcze była wycinkiem walca ;-)
    Zdaje się, że któraś firma wypuściła niedawno 27" z gęstrzą matrycą niż
    1920x1200, trza się będzie przyjrzeć organoleptycznie jak to się
    spisuje w praktyce i sprawdzić czy to się nadaje do pracy z kolorem. Bo
    30" to IMHO za duża powierzchnia do wygodnej pracy no i problemy z
    kątami.

    de Fresz

  • 86. Data: 2010-05-20 14:53:30
    Od: "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl>

    > Zdaje się, że któraś firma wypuściła niedawno 27" z gęstrzą matrycą niż
    > 1920x1200, trza się będzie przyjrzeć organoleptycznie jak to się spisuje
    > w praktyce i sprawdzić czy to się nadaje do pracy z kolorem.

    Jesli chodzi Ci o nowego NECa (PA271W), to Czornyj juz go mial, macal,
    mierzyl i kaliborwal. Skoro on byl oszczany, to znaczy, ze monitorek sie
    nadaje. ;)
    Mi od biedy tez by styknal (wcale nie w kwestii radzenia sobie z
    kolorami, ale w kwestii gestosci pikseli i ogolnej ich ilosci). Szkoda
    tylko, ze jak zwykle cos nie tak musieli zrobic. 16:9, zamiast 16:10.

    --
    Pozdrawiam,
    marcin.STIG.saldat

  • 87. Data: 2010-05-20 15:17:04
    Od: Kell a <k...@n...com>

    de Fresz <d...@N...pl> napisał(a):

    Mialem skonczyc, ale co tam, mam chwile czasu to sie jeszcze ustosunkuje.

    >Może. Może też nie umiesz efektywnie wykorzystywać swoich narzędzi
    >pracy. Nie przejmuj się, jeśli tak jest, to nie jesteś osamotniony.

    Jakies pierdoly niegodne (mam nadzieje) twojej wiedzy wypisujesz - osamotniony, nie
    przejmuj sie
    Moze trzymajmy sie watku.

> [...]
    >szybkość stosowną do wygodnego mykania kursorem po rozdzielczości
    >2x1920x1080/1200 i przekonać się na własnej skórze jakaż to precyzja i

    A niby co ma udowodnic ten test osobie, ktora nie ma wprawy? Pomysl.
    Ten twoj niby "test" kolejny raz pokazuje, ze jestes niestety ignorantem jesli
    chodzi
    o prace na 2 monitorach. Chyba zabraklo ci praktyki.

    >Coś w tym musi być, biorąc pod uwagę że nie zdradziłeś co dokładnie w
    >tym CADzie robisz. Bo zarówno "praca na Szopie", jak i "praca na
    >CADzie" to dość szerokie pojęcia.

    Bez znaczenia. Niewazne jakimi projektami sie zajmuje w pracy, wazny w tym momencie
    byl fakt,
    ze AutoCAD w studyjnych projektach jest wystraczajaco wymagajacy dla ruchow myszka.
    Ale Ty nie
    zalapales o co chodzilo.

    >No i nie zgadłeś. Komfortowa odległość pracy, to dla mnie jakieś 50-60
    >cm. I to już wymaga obracania głowy.

    20cm bylo wartoscia skrajna nie majaca na celu uwlaszczenie twoim
    zdolnosciom obserwaycjnym a jedynie uzmyslowienie, ze roznice w odleglosciach
    na biurkach ludzi moga sie znacznie roznic.

    A tak BTW - to jak to jest w koncu? Uwazasz, za niekomfortowe jest krecenie glowa
    przed
    monitorami, a tu napisales, ze komfortowe to dla ciebie 50-60cm wymagajace juz
    obracania glowy.
    Zakreciles sie.

> [...]
    >organizacji pracy, a jedną z podstawowych kwestii jest możliwość
    >szybkiego wykonywania zadań bez nadmiaru zbędnych ruchów.

    Jak dla mnie jestes tylko wymadrzajacym sie teoretykiem, ktory liznal nieco pracy na
    2 monitorach, a twoja wiedza na temat PS mnie nie interesuje tak jak nie powinna miec
    znaczenia moja. Sorry, ale nie schodze ponizej pewnego progu rozmowy, ktory
    ewidentnie
    slowami typu miszczuniu probujesz osiagnac.

    >U mnie wirtualne desktopy się nie sprawdziły, bo konfliktują z innymi
    >metodami organizacji pracy. IMHO są nieco przereklamowane.

    Dobrze, ze dodales IMHO. Powinienes tak od samego poczatku.
    Chyba rozumiem twoje podejscie - masz opracowane swoje metody pracy
    jak sie sam przyznajesz, a wszystko co wykracza poza nie w twoim rozumieniu
    jest zle albo niewygodne.

    >No, nie taki skromny, kosztował więcej niż oba Twoje i może na 3 by
    >jeszcze zostało.

    W sumie off-topic, ale powiedz na jakich danych sie opierasz wypisujac takie bzdety.
    Od razu dodam, ze "tak mi sie wydaje" to za malo. A jak nie potrafisz
    porzadnie uzasadnic to po co w ogole poruszasz takie - na poziomie
    przechwalajacego sie 10-latka - frazesy?

    Piszac zlosliwie o guru od AutoCADa sam wynosisz do gory
    swoje zarabianie na PS czy drogie monitory ktore posiadasz.
    Rece opadaja.

    > Wystarcza w zupełności do efektywnej i wygodnej pracy,
    >szpanowanie przed innymi "haj-techem" jakoś mnie nie bawi.

    Widzisz, a wyzej oszacowales swoj monitor na tak duza kwote, ze smiem
    watpic w to zapewnienie .

    >Jakbyś jednak przeczytał tamto zdanie wolno i uważnie, to może nie
    >robiłbyś już z siebie osła.

    To cytujemy:

    "Miałem 2x24 przez... ile to było? Miesiąc? Jakoś tak. W tym czasie
    realnie użyteczne 2 ekrany były przez... łącznie może z godzinę. No,
    niech będą 2."

    Zwracam honor. ho ho rzeczywiscie dlugo pracowales. Miesiac.
    Szkoda, ze nei rozumiesz, ze zeby pokonac swoje obecne przyzwyczajenia i docenic
    dwa monitory, trzeba niestety czasami wiecej czasu. Tym wiecej, im bardziej
    sie klepie to samo od lat.

    >Ja Cię próbuję do czegoś przekonać? Śnisz chyba. To byłaby strata
    >czasu.

    A tu akurat masz racje. Prozno oczekiwac, zeby teoretyk przekonal praktyka.

    >Napisałem to co napisałem, aby ktoś mniej zorientowany w temacie
    >nie wziął sobie za bardzo do serca rad takiego "guru od CADa".

    Nie rozmawiamy o znajomosci programow bo watek nie o tym, ale o wygodzie pracy
    na 2 monitorach. A tu akurat w stosunku do twojej praktyki mam wieksze doswiadczenie.

  • 88. Data: 2010-05-21 07:21:24
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Thu, 20 May 2010 09:04:36 +0200, Kell a napisał(a):

    > W robocie w studiu projektowym na AutCADzie pracuje, wiec moze
    > faktycznie nie rozumiem co to precyzyjna praca. PS na pewno jest
    > precyzyjniejszy.

    CAD wymaga precyzji? No żartujesz chyba. Jak sobie coś dłubię w CADzie
    to robię to leżąc na kanapie z myszką na kolanie. Rysowanie w CAD wymaga
    zazwyczaj trafienia z punktu A do punktu B. W PS zazwyczaj jest to
    przejechanie z A do B ściśle określoną ścieżką - precyzja musi być w
    każdym momencie. Nawet nie ma co porównywać tych dwóch programów jeśli
    chodzi o wymagania wobec precyzji myszki.

    Ja na dwóch monitorach pracowałem rok. Potem wróciłem do jednego
    i nic mnie nie ciągnie do dwóch. Skróty klawiaturowe wyciągające palety
    i przełączanie między oknami są o wiele wygodniejsze niż szukanie
    czegokolwiek po dwóch ekranach (używam teraz gimpa).

    Z przydatnością wielu ekranów spotkałem się ostatnio u klienta - 4 monitory
    po 50" - do monitoringu sieci gdy trzeba ogarnąć wzrokiem sporo informacji
    i szybko wypatrzeć ostrzeżenia i błędy. Ale jak już coś wypatrzyli to
    pracowali dalej na zwykłym, pojedynczym monitorze na biurku - bo tak
    jest wygodniej.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 89. Data: 2010-05-21 10:32:54
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-05-19 23:01:32 +0200, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> said:

    > Zawsze można przejść na GIMPa i sobie narzędzia ustawić zupełnie luzem :|

    Że niby w Szopie nie można? A to mój jest jakiś zepsuty, bo paletki da
    się poustawiać dowolnie ;-)

    > W Photoshopie narzędzia *muszą* być "przyrośnięte" do obrazka?

    Nie, są zupełnie od obrazka niezależne. Ale co to zmienia w tym przypadku?

    de Fresz

  • 90. Data: 2010-05-21 11:02:41
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-05-20 17:17:04 +0200, Kell a <k...@n...com> said:

    > Jakies pierdoly niegodne (mam nadzieje) twojej wiedzy wypisujesz -
    > osamotniony, nie przejmuj sie
    > Moze trzymajmy sie watku.

    No więc wyobraź sobie że to wcale nie są pierdoły. Całe stada tzw.
    profesjonalistów z różnych branż wykorzystują swoje narzędzia pracy
    niefektywnie. I niby nikt się nie czepia, dopóki efekt jest odpowiedni,
    ale gdy liczy się czas (i w znaczeniu goniącego terminu, i w znaczeniu
    kasy), to bywa baaaardzo znaczące. Oraz gdy rozmawia się właśnie o
    efektywności pracy.

    > A niby co ma udowodnic ten test osobie, ktora nie ma wprawy? Pomysl.

    No fakt, do szybkiego machania myszą trzeba mieć naście lat
    doświadczenia lub jakieś nadludzkie predyspozycje, bez tego ani rusz.
    Tak tak, wmawiaj nam tu teraz swoje niespotykane kompetencje w
    dziedzinie operowania tym niezwykle skomplikowanym urządzeniem,
    nieosiągalne dla nas, zwykłych śmiertelników...
    Ty czytasz czasem sam siebie?
    Żałosne przycinki na razie zbyję milczeniem.

    > Ten twoj niby "test" kolejny raz pokazuje, ze jestes niestety
    > ignorantem jesli chodzi
    > o prace na 2 monitorach.

    Taaaaak, zapomniałem że rozmawiam z półbogiem, który jako jedyny w
    galaktyce miał możliwość pracować na dwóch monitorach...

    > Chyba zabraklo ci praktyki.

    Z pewnością. Przecież nikt poza Tobą nie miał możliwości "używania
    myszki od 1993 r."

> [...]
    > tym momencie byl fakt,
    > ze AutoCAD w studyjnych projektach jest wystraczajaco wymagajacy dla

    Szczerze mówiąc to AutoCAD mi zwisa. Zresztą w nim od cholery da
    się zrobić z klawiatury, ale już mniejsza z tym. To nie jest grupa o
    CADzie i tym podobnych, a o fotografi i obróbce, więc skończ już z tym
    offtopikiem i zacznij pisać na temat, czyli o Szopie.
    Tak wogóle to używałeś Ty kiedyś Szopa, czy tak tylko zakładasz, że
    skoro jeździsz na codzień cysterną, to i z Prosiakiem GT3 na
    Nurburgringu sobie świetnie poradzisz?

    > 20cm bylo wartoscia skrajna nie majaca na celu uwlaszczenie twoim
    > zdolnosciom obserwaycjnym a jedynie uzmyslowienie, ze roznice w odleglosciach
    > na biurkach ludzi moga sie znacznie roznic.

    Tylko że dla większości ludzi jest pewien limit odległości, z jakiej są
    w stanie komfortowo pracować na monitorach z oferowanymi dziś plamkami.
    I dziwnym trafem wypada on jakoś poniżej odległości, z jakiej daje się
    bezproblemowo ogarnąć przestrzeń roboczą o szerokości ponad metra.

> [...]
    > krecenie glowa przed
    > monitorami, a tu napisales, ze komfortowe to dla ciebie 50-60cm

    Nie, nie zkręciłem się, po prostu nie zrozumiałeś. 2 monitory ~24"
    wymagają kręcenia głową z tej odległości, jeden - nie.

> [...]
    > nieco pracy na
    > 2 monitorach, a twoja wiedza na temat PS mnie nie interesuje tak jak

    No tak, w końcu ta dyskusja nic a nic nie dotyczy pracy w Szopie, nawet
    w temacie nie ma o tym ani słowa, za to CAD! On zmienia wszystko...
    Zlituj się chłopie.

    > Dobrze, ze dodales IMHO. Powinienes tak od samego poczatku.

    A Ty nie? Masz monopol na prawdy objawione, czy jak?

    > Chyba rozumiem twoje podejscie - masz opracowane swoje metody pracy
    > jak sie sam przyznajesz, a wszystko co wykracza poza nie w twoim rozumieniu
    > jest zle albo niewygodne.

    Dupa tam. Zupełnym przypadkiem dużą wagę przywiązuję do wygody i
    efektywności pracy i mam w zwyczaju dokładnie testować każde sensowne
    rozwiązanie, które ten komfort i efektywność może mi zwiększyć. Nie mam
    też problemu ze zmianą przyzwyczajeń, jeśli mogę w ten sposób coś
    usprawnić. I jakoś wyszło mi, że jeden odpowiednio duży monitor, jest
    rozwiązaniem sensowniejszym niż 2, choćby równie duże. Sam se wymyśl
    dlaczego. I zastanów się, jakim cudem Janko (z którym nomen omen nie
    zawsze się zgadzam) i jego znajomi zupełnie niezależnie doszli do tych
    samych wniosków.

    > W sumie off-topic, ale powiedz na jakich danych sie opierasz wypisujac
    > takie bzdety.
    > Od razu dodam, ze "tak mi sie wydaje" to za malo.

    Ależ to banalnie proste drogi Watsonie. Sam pisałeś kilkukrotnie o
    monitorach w rozdziałce FullHD, a zupełnym przypadkiem jak na razie
    naprawdę dobrych monitorów do pracy z Szopem w tej rozdzielczości nie
    robi żadna firma, w przeciwieństwie do komputerowego WUXGA. I jeszcze
    tak dla Twojej informacji, gdybym chciał, to do pracy miałbym 2x24". A
    nawet i 3, naprawdę nie jest to żaden problem. 30"? 5xCRT? 4x20" w
    pionie? Do wyboru, do koloru. I z jakiegoś powodu tkwię z tym jednym,
    "skromniutkim" 24" monitorem za ponad 4 średnie krajowe, sam se zgadnij
    dlaczego.

    > Piszac zlosliwie o guru od AutoCADa sam wynosisz do gory
    > swoje zarabianie na PS czy drogie monitory ktore posiadasz.

    Które to kwestie zupełnym przypadkiem pozostają w tematyce grupy i
    wątku, w przeciwieństwie do zgadnij czego.

    > Rece opadaja.

    No.

> [...]
    >
    > Zwracam honor. ho ho rzeczywiscie dlugo pracowales. Miesiac.
    > Szkoda, ze nei rozumiesz, ze zeby pokonac swoje obecne przyzwyczajenia

    Te przyzwyczajenia, których nie udało mi się nabyć przez jakieś 6 lat
    pracy na stanowiskach dwumonitorowych? Taaaaak, napisz jeszcze coś
    równie błyskotliwego.

    > i docenic dwa monitory, trzeba niestety czasami wiecej czasu. Tym
    > wiecej, im bardziej
    > sie klepie to samo od lat.

    Tak tak, z pewnością trzeba z 3 lata mieć ustawione niewygodnie
    narzędzia, aby zacząć w pełni doceniać jakie to fantastyczne
    rozwiązanie.

    > Nie rozmawiamy o znajomosci programow bo watek nie o tym, ale o wygodzie pracy
    > na 2 monitorach. A tu akurat w stosunku do twojej praktyki mam wieksze
    > doswiadczenie.

    Z pewnością masz większe doświadczenie w CADzie. Szkoda tylko, że
    zupełnie nie tego dotyczył wątek.

    de Fresz