  • 71. Data: 2010-05-19 11:58:17
    Temat: Re: Jaka rozdzielczosc pod Photoshopa, karta grafiki
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Andrzej Libiszewski" 4befe5c7$0$2592$6...@n...neostrada.pl

    > Ostrzegałem, że ten świr wejdzie na swojego konika.

    Ślusarz Putra nie był moim koniem. :)
    Nawet lektyki nie miałem, a co dopiero konia... :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 72. Data: 2010-05-19 12:00:46
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Andrzej Libiszewski" 4befe642$0$2592$6...@n...neostrada.pl

    > Gówno mnie to obchodzi, pojebie.

    To Twoja sprawa -- co robisz z gównem.
    Czy je obchodzisz, czy zjadasz, czy się ni delektujesz. :)
    (czy dajesz/pozwalasz się obchodzić -- jak kotu)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 73. Data: 2010-05-19 15:41:55
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-05-17 19:50:26 +0200, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> said:

    > Może co najmniej jeden było trzeba postawić *pionowo*?

    I po co? Co by to miało wnieść użytecznego w zastosowaniach Szopowych,
    o których jest ten wątek?

    > Developerzy w znajomej instytucji tak właśnie robią.

    Może przy terminalu/konsoli, gdzie kółko myszy nie zawsze działa, ma to
    jakiś sens, ale przy sofcie z GUI?

    de Fresz

  • 74. Data: 2010-05-19 15:55:36
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-05-18 20:34:09 +0200, Kell a <k...@n...com> said:

    > Czyli nie masz doswiadczenia. Widzisz, a sie wypowiadasz.

    He? Chłopcze drogi, na stanowiskach 2-monitorowych to ja pracowałem w
    czasach, gdy o kineskopowej 17" w domu mówiło się "oooo, jaki wielki".
    Coś mi się zdaje, że chyba nie do końca zrozumiałeś powyższe zdanie,
    pewnie zbyt dla Ciebie złożone. Spróbuj jeszcze raz, może tym razem się
    uda.

    > Nie jest to zadny argument, a jedynie stwierdzenie.

    Równie znaczące jak Twoje wcześniejsze.

    > Co wiecej - podejrzewam ze wymyslone na potrzeby odpowiedzi.

    Zupełnym przypadkiem nie.

    > Tak slusznie, lepiej sobie nie wyobrazaj bo widze ze slabo ci z tym idzie.

    To lepiej idź do okulisty.

    > Trudno traktowac powaznie slowa kogos, kto sie przyznaje, ze doswiadczenia
    > nie ma zadnego, a jedynie teoretyzuje.

    Jeszcze trudniej poważnie traktować kogoś, kto nie posiadł w
    dostatecznym stopniu umiejętności czytania ze zrozumieniem prostego
    tekstu.

    > Bardzo szybko.

    Nie chodziło o szybko, chodziło o "precyzyjnie". Znów nie zrozumiałeś.

    > Rozumiesz, praca z myszka od roku rokladnie 1993.

    Raczej jakaś mutacja. Duże prędkości myszy dla normalnych ludzi są
    nieprecyzyjne, małe prędkości wymagają intensywnego machania ręką
    pomiędzy dwoma dużymi monitorami (o machaniu głową nie wspominając).
    Jedno i drugie przeczy pojęciu "ergonomia".

    > To powiedz jakich to dobrodziejstw uzywasz.

    Expose, adobowskie zwijane palety zorganizowane w sensowny sposób oraz
    wygodne skróty do wywoływania poszczególnych okien.

    > To moze byc ciekawa lektura.

    O ile ogarniesz, co do czego nie mam pewności.

    de Fresz

  • 75. Data: 2010-05-19 15:56:27
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <ht10s3$rn2$1@inews.gazeta.pl>,
    de Fresz nabazgrał:

    > Może przy terminalu/konsoli, gdzie kółko myszy nie zawsze działa, ma to
    > jakiś sens, ale przy sofcie z GUI?

    Visual Studio czy też Eclipse GUI akurat mają, a też zawsze brakuje
    mi w pionie...

  • 76. Data: 2010-05-19 15:56:29
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-05-18 02:10:06 +0200, "JR" <j...@w...pl> said:

    > Mała uwaga -- CS5 chodzi znacznie stabilniej i sprawniej przy 64 bitach
    > w stosunku do CS4

    Znaczy CS4 chodził niestabilnie i niesprawnie? A to ci ciekawostka.
    Jakieś wsparcie dla tej tezy?

    de Fresz

  • 77. Data: 2010-05-19 16:15:23
    Od: Dariusz Zygmunt <i...@a...net>

    W dniu 5/17/2010 12:34 PM, de Fresz pisze:
    > On 2010-05-15 13:11:36 +0200, Kell a <k...@n...com> said:

    > 2 monitory to miały sens w czasach baniek 4:3 ...
    > Miałem 2x24 przez... ile to było? Miesiąc? ...
    > ... Bez żalu się pozbyłem drugiej 24". Za szeroko, za dużo
    > kręcenia głową, za dużo latania myszką - ergo środowisko niepsrzyjące
    > szybkiej i efektywnej pracy.

    Dokładnie :-)

    Jeśli dwa monitory {a czasami jednak się przydają} to jedynie 4:3 a
    jeżeli szerokość jest za duża to można ustawić w pionie i uzyskuje się
    naprawdę duży i dość wygodny obszar pracy.

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

  • 78. Data: 2010-05-19 20:28:41
    Od: Kell a <k...@n...com>

    de Fresz <d...@N...pl> napisał(a):

    >He? Chłopcze drogi, na stanowiskach 2-monitorowych to ja pracowałem w
    >czasach,

    Wtedy rozwiazanie sie sprawdzalo?

    > gdy o kineskopowej 17" w domu mówiło się "oooo, jaki wielki".

    Przypominam - rozmawiamy o panoramach.
    A tak BTW z ciekawosci - to jakiej karty graficznej uzywales do tych monitorow w
    polowie lat 90-tych?

    >Coś mi się zdaje, że chyba nie do końca zrozumiałeś powyższe zdanie,
    >pewnie zbyt dla Ciebie złożone. Spróbuj jeszcze raz, może tym razem się
    >uda.

    Ktore zdanie? Ze godzine tylko posiedziales przy panoramach?

    >Nie jest to zadny argument, a jedynie stwierdzenie.
    >
    >Równie znaczące jak Twoje wcześniejsze.

    Jesli stawialbym to za argument, to bym sie z toba zgodzil.
    Ale niestety nie moge.

    >To lepiej idź do okulisty.
    >Jeszcze trudniej poważnie traktować kogoś, kto nie posiadł w
    >dostatecznym stopniu umiejętności czytania ze zrozumieniem prostego
    >tekstu.

    Zdecydowanie zaczynasz wycieczkami osobistymi zanizac poziom. Od chlopca juz.
    Wyluzuj, to wrocimy do konkretow. A jak nie - to spadaj :)

    >Nie chodziło o szybko, chodziło o "precyzyjnie". Znów nie zrozumiałeś.

    Dla mnie bez roznicy. Ja trafiam szybko i precyzyjnie, a ze ty tak nie potrafisz
    zrobic tego tak samo na 2 monitorach to widac ze pracowales na ograniczonej
    przestrzeni
    gdzie dziubales gdzies po rogach. Wyobraz sobie, ze inni potrafia i robia to latami.
    Ciezko idzie?

> [...]
    >pomiędzy dwoma dużymi monitorami (o machaniu głową nie wspominając).
    >Jedno i drugie przeczy pojęciu "ergonomia".

    No to jak ty machasz glowa to juz rozumiem, dlaczego dwa monitory odpadaja.
    Co wiecej - potwierdzam twoje zdanie. Dwa monitory to dla takich rzeczywiscie
    katorga.

    >Expose, adobowskie zwijane palety zorganizowane w sensowny sposób oraz
    >wygodne skróty do wywoływania poszczególnych okien.

    >O ile ogarniesz, co do czego nie mam pewności.

    A juz myslalem, ze jakies ciekawe sposoby zdradzisz.

  • 79. Data: 2010-05-19 21:01:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 19 May 2010, de Fresz wrote:

    > I po co? Co by to miało wnieść użytecznego w zastosowaniach Szopowych,
    > o których jest ten wątek?

    Zawsze można przejść na GIMPa i sobie narzędzia ustawić zupełnie luzem :|
    (autor oryginalnego pytania na pewno oszczędza na monitorze po to, żeby
    sobie "szopa" kupić?)

    > Może przy terminalu/konsoli, gdzie kółko myszy nie zawsze działa, ma to jakiś
    > sens, ale przy sofcie z GUI?

    W Photoshopie narzędzia *muszą* być "przyrośnięte" do obrazka?
    No to fakt, jest kłopot.

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 80. Data: 2010-05-19 22:27:35
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-05-19 22:28:41 +0200, Kell a <k...@n...com> said:

    > Wtedy rozwiazanie sie sprawdzalo?

    Musiało. Po pierwsze przyzwoita bańka 21" kosztowała ze 4-5k zł, te do
    poważnej pracy z kolorem 18-25k zł, za dodatkową 15" trzeba było
    zapłacić jakieś 1k zł. Po drugie na bańce 21-22" wygodna rozdzielczość
    do pracy, to było jakieś 1280x960 lub (jak karta podołała i akurat para
    monitor-karta sensownie obsługiwała) 1440x1080. A nawet później, jak
    karty poszły do przodu 1600x1200 do codzinnej pracy na CRT, to IMHO
    było za dużo. Więc drugi monitor na paletki i tym podobne duperele był
    sensownym sposobem zwiększenia obszaru roboczego. Dziś, przy obecnych
    rozdzielczościach i panoramach to nie ma zazwyczaj większego sensu -
    kompaktowe środowisko robocze jest łatwiej i szybciej ogarnąć, niż
    rozciągnięte ponad pole widzenia.

    > A tak BTW z ciekawosci - to jakiej karty graficznej uzywales do tych
    > monitorow w
    > polowie lat 90-tych?

    Nie karty, tylko kart. Już nie pamiętam, siakieś ATI pewnie. Kiedyś,
    kole roku '97 dla jaj do jednego kompa wsadziliśmy sobie w tyrce 5 kart
    i podpieliśmy 5 monitorów 21" - to był dopiero haj-end. Choć pewien
    znajomy zrobił coś podobnego na komputerze z roku 1991.

    > Ktore zdanie? Ze godzine tylko posiedziales przy panoramach?

    No i dalej nie zrozumiałeś. A prosiłem - przeczytaj...

> [...]
    > ograniczonej przestrzeni
    > gdzie dziubales gdzies po rogach. Wyobraz sobie, ze inni potrafia i

    Owszem, bo albo dalej nie rozumiesz czym jest precyzyjna praca, albo
    faktycznie jesteś ewenementem przyrodniczym, którego działania bardzo
    chciałbym zobaczyć na własne oczy.

    > No to jak ty machasz glowa to juz rozumiem, dlaczego dwa monitory odpadaja.

    Masz oczy na szypułkach czy takiego zeza, że nie musisz? Bo ja (ani
    nikt mi znany) siedząc centralnie przed panoramą 24" nie jestem w
    stanie samym ruchem oczu wygodnie ogarnąć 2 ekranów, ale może ja i moje
    otoczenie należymy do ludzi ułomnych...

    > A juz myslalem, ze jakies ciekawe sposoby zdradzisz.

    Są skuteczne i to mi wystarczy.

    de Fresz