    From: "maX" <a...@i...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Jaka plyta i procek o takich parametrach?
    Date: Tue, 21 Feb 2012 22:29:55 +0100

    Użytkownik "Jaskiniowiec" <j...@j...jaskinia> napisał w
    wiadomości news:op.v91nwme5oclw44@acer...

    > Na razie mam WD (jakas seria RAID, ale nie Raptory) i o dziwo chodza non
    > stop juz trzeci rok :)

    Jak "RAID Edition" to one mogą tak chodzić.

    > Niedawno kupilem 3x Seagate 500G gdzie dwa wyzionely ducha po 2 tyg.

    Jeśli zwykłe, do domowego kompa, to mogło tak się zdarzyć.

    > Mialem tez jakiegos WD Green i tez go po chyba niecalym roku szlag trafil
    > :D

    W WD akurat kolor jest ważny (do pracy audio-video jest chyba seria Black, a
    ty używałeś "ekologicznego").

    > Obecnie dyski to loteria... Ale tym sobie glowy nie zaprzatam, bo
    > chwilowo styka to co jest.

    Wystarczy tylko przy kupnie popatrzeć które mogą pracowac w warunkach 24/7

    > Nad tym radkiem pomysle w przyszlosci, jesli okaze sie faktycznie takim
    > cudenkiem, jak opisuja.

    Oczywiście, dopiero jak pojawią się drivery i oprogramowanie wspierające w
    nich kodowanie video.

    > U mnie jest taki problem, ze chce to brac na f-re VAT (najpozniej do konca
    > marca), a gdy poczekam do kwietnia lub dalej, to mi przepadnie VAT do
    > odliczenia... Zamiast teraz wplacac te kilka stowek wiecej do skarbowki,
    > wole kupic sprzet po cenach netto, niz pozniej miec nowsze, ale drozsze o
    > 23%. Wazne, ze w tym co wygrzebalem na dzis, bedzie mozna proca wymienic w
    > razie czego i k. graf. dolozyc. W tym Z68 + i5 na razie mam wszystko to,
    > czego oczekiwalem, czyli VT-d + wspomaganie kompresji AV + AES +
    > zintegrowana grafike, a w plycie 2xPCI + 1xRS232. Wiecej na razie mi do
> [...]

    Oczywiście, pozatym zawsze można potem sam procesor wymienić na IB,
    zostawiając resztę klocków. Gorzej z płytą główną bo to podstawa kompa, choć
    nie wiem czy chipsety x77 będą zauważalnie lepsze niż x67/68.

    > Przydalby sie jeszcze AMT/vPro oraz port EIDE,

    No tak, z IDE Intel juz skończył.

    > ale najwyzej dysk CF sie po przejsciowce EIDE-SATA lub USB podlaczy.

    Albo IDE na kontrolerze PCI-E x1, zdaje się że będą u ciebie nieużywane te
    gniazda.

    > No i jeszcze trzeba dodac, ze kazda nowosc kosztuje. Chyba, ze puszcza IB
    > po cenach SB, a SB zejdzie mocno w dol. Ale w to watpie, bo na dodatek
    > wiosna w PL, to okres komunijny. Spadkow cen spodziewalbym sie dopiero
    > gdzies w okolicach czerwca/lata.

    Kluczowym jest pytanie na ile lepsze będzie Quick Sync v2 w porównaniu do
    v1. Bo jeśli IB byłby nawet 30% droższy niż odpowiednik na SB, ale w QS
    byłby o 80% szybszy, to może warto by się w niego zaopatrzyć.

    > Cenna uwaga. Jednakze te plyty, ktore wybralem, w specyfikacji maja
    > wsparcie dla PCI-Ex v3, czyli pod Ivy Bridge, wiec nie powinno byc (mam
    > nadzieje) w przyszlosci problemow.

    Fakt.

    > Zestaw jaki na ta chwile biore pod uwage to:
    >
    > GOODRAM DDR3 4096MB PC1600 CL9 x4
    > ASROCK Z68 PRO3 GEN3 Z68 LGA1155 (ew ASROCK Z68 EXTREME4 GEN3 Z68 LGA1155
    > lub MSI Z68A-GD55 (G3) Z68 LGA1155)

    Być może zanim kupisz płytę to wyjdą biosy dodające support dla IB. Jesli
    będą one równiez dla płyt GEN2 to możesz taką wziąść, PCI-Ex v3 praktycznie
    nic nie daje w porównaniu do v2, a płyta z v2 pewnie będzie zdecydowanie
    tańsza niż wersja z v3.

    > PROCESOR CORE I5 2500 3.3GHz LGA1155 BOX (lub 2400 bez S, jak poczatkowo
    > zakladalem - roznice w poborze mocy wobec S niewielkie, za to w wydajnosci
    > spore)

    A nie "K"? "K" się dobrze podkręcają (choć nie wiem na ile overclocking ma
    wpływ na wydajność Quick Sync).

    > Jak zakladalem ten watek, to nie mialem pojecia, ze z tym VT-d beda takie
    > problemy

    To dalej może być problematyczne. Jak przeglądam te płyty na stronie
    Asrocka, to w dziale "Beta Zone" są do nich beta-biosy z adnotacją "Improve
    Vt-d function". Więc jak widać są problemy z VT-d, skoro teraz to improvują.

    > Nie myslalem tez, ze ten QuickSynck daje takiego kopa.

    Odpowiedniki QS pojawią się w kartach graficznych (napewno jeszcze szybsze
    niz intelowskie rozwiązanie), może nawet AMD je doda w swoich CPU.