  • 11. Data: 2013-11-15 18:57:37
    Temat: Re: Jaka najwieksza karta SD do Pentaksa k10D ?
    Od: Zakonspirowany <x...@g...com>

    W dniu 15-11-2013 08:08, J.F. pisze:
    > A wiekszosc profesjonalistow cyka "bez opamietania", niezaleznie czy
    > klisza czy cyfra :-)

    Bo oni nie mogą sobie pozwolić na to, by jakaś istotna scena przez
    psipadek im się nie uwieczniła. Na ślub znajomej, jej ojciec wynajął
    dwóch niezależnych fotografów (a zdjęcia i tak były "wsiowe", mimo że
    ślub był w Krakowie, hehe).

    > Wykadrowac zdjecie mozna pozniej.

    Strata czasu, skoro można kadrować od razu. Choć się zgodzę, trzymając
    się już weselnego przykładu, że jak się coś dzieje dynamicznie, to na
    kadrowanie specjalnie nie ma czasu i trzeba trzaskać, a dopiero później
    selekcjonować i kadrować.

    > A co szkodzi 500 zdjec w albumie umiescic ? :-)

    Komu by się chciało tyle zdjęć oglądać? :]

    > Teraz inne czasy. Kazde zdjecie zrob kilka razy.
    > Jedno moze apartowi nie wyjsc. Potem mozesz skasowac.

    Ja zwykle robię 2, o ile nie włączę seryjnych bądź nie robię na
    półautomacie. I co ciekawe - zazwyczaj pierwsze jest lepsze. :)

    --
    ?(??_?)? ? ???

  • 12. Data: 2013-11-15 19:10:41
    Od: Zakonspirowany <x...@g...com>

    W dniu 15-11-2013 12:51, trolling tone pisze:

    > Mokra płyta kolodionowa. Targanie namiotu-ciemni, skrzynki odczynników
    > i kota w charakterze światłomierza. Dopiero takie coś zapewni Ci
    > odpowiednio głęboką refleksję nad sensem każdej fotki.

    Nie popadajmy w skrajności. Fajnie, że technologia w fotografii tak
    bardzo poszła naprzód, że zdjęć w ciągu dnia można zrobić 1000, a
    później sobie w domu poprawić na pececie i w 5 min. wydrukować.
    Niefajne jest tylko to, że wielu ludzi nie myśli podczas robienia zdjęć,
    w efekcie nie robiąc nic interesującego, ale że żaden to problem -
    wrzucają je jak leci do sieci.
    Znajoma zrobiła zdjęcie krakowskiej fontanny-piramidy. Zapytałem po co.
    Odpowiedziała, że oświetlenie jej się podobało... http://goo.gl/S8FZvC

    --
    ?(??_?)? ? ???

  • 13. Data: 2013-11-15 19:14:06
    Od: Zakonspirowany <x...@g...com>

    W dniu 15-11-2013 00:47, animka pisze:
    > Ja mam w tablecie kartę SDHC 25 GB za jakieś 60 zł i nie narzekam.

    25 GB?

    --
    ?(??_?)? ? ???

  • 14. Data: 2013-11-15 19:35:24
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Spokojnie, to tylko Animka.

    -----

  • 15. Data: 2013-11-15 22:25:24
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Po pierwsze wyraźnie napisałem, że kartę potrzebuję do przenoszenia danych pomiędzy
    komputerami (dlatego bardziej pasuje mi 64GB czy
    nawet 128GB, niż 32GB), a tylko na wszelki wypadek chciałbym mieć możliwość użycia
    jej w korpusie k10D.

    Po drugie jak wracam jako GOŚĆ z jakiegoś ślubu i wesela, to sześćset zdjęć spokojnie
    mam, właściwie to zawsze wyczerpią mi się
    któreś baterie, czy to do korpusu, czy to do lampy, wystarczy włączyć bracketing i
    zdjęcia lecą jak opętane. Nie pałętam się po
    imprezach z czytnikami, netbookami czy notebookami tylko po to, żeby zdjęcia z karty
    zgrywać.

    Po trzecie to z kartami 64GB rzeczywiście nie wiadomo, ale jakoś nie wyobrazam sobie,
    że w macalni będą dla mnie blistry rozcinać,
    żebym karty po kolei do swojego korpusu przymierzał i na koniec powiedział "to kupię
    sobie taką samą na Amazonie za pół Waszej
    ceny".

    Po czwarte zamiast standardowego rozmiaru SD zastanawiam się nad micro SD (bo to
    jeszcze większa uniwersalność) w adapterze i
    ciekawi mnie, dlaczego w instrukcji do Pentaksa napisali, że nie zalecają kart w
    adapterach? Ja rozumiem, że łatwiej zgubić (za to i
    łatwiej schować ;)) ale czy technicznie karta micro SD może byc gorsza od
    standardowej SD? Jedyne co mi się nasuwa to kolejne styki,
    które gdzieś kiedyś mogą nie kontaktować (i czasami szkoda ryzykować).

    -----
    > Poza tym weź sobie oszacuj ile jesteś w stanie podczas jednej "sesji" zrobić zdjęć,
    popatrz ile MB zajmuje jedno i sobie policz

  • 16. Data: 2013-11-15 23:22:04
    Od: Zakonspirowany <x...@g...com>

    W dniu 15-11-2013 22:25, 666 pisze:
> [...]
    > danych pomiędzy komputerami (dlatego bardziej pasuje mi 64GB czy nawet
    > 128GB, niż 32GB), a tylko na wszelki wypadek chciałbym mieć możliwość

    Po pierwsze: miałeś źle ustawione kodowanie. Poprawiłeś?
    Po drugie: temat brzmi dość jednoznacznie. Przez krzaki nie chciało mi
    się czytać postu w całości.
    Po trzecie: kup sobie dwie karty, albo kartę i pendrajwa, albo kartę i
    zewnętrzny dysk.

    --
    ?(??_?)? ? ???

  • 17. Data: 2013-11-16 17:50:12
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2013-11-15 19:14, Zakonspirowany pisze:

    > 25 GB?

    Przepraszam, 64 GB. 25 GB to zostało wolnego miejsca na karcie.

    --
    animka

  • 18. Data: 2013-11-16 20:46:45
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    60GB * 60PLN / 25GB = 144PLN
    Kupiłaś tę kartę za 144 zł ?

    -----

  • 19. Data: 2013-11-16 20:52:57
    Od: Zakonspirowany <x...@g...com>

    W dniu 16-11-2013 20:46, 666 pisze:
    > 60GB * 60PLN / 25GB = 144PLN
    > Kupiłaś tę kartę za 144 zł ?

    Przecież wyraźnie napisała, że kupiła za ok. 60 zł, tylko pomyliła się
    co do pojemności. :D

    --

  • 20. Data: 2013-11-16 21:42:39
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Nie rozumiesz kobiet, Animka ma 25GB wolnego za jakieś 60 zł ;-)

    -----