  • 1. Data: 2013-11-14 10:35:51
    Temat: Jaka najwieksza karta SD do Pentaksa k10D ?
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Wiecie może, jaką kartę SD o jakiej największej pojemności i jakiego rodzaju (chodzi
    także o to, żeby była szybka) można włożyć do
    Pentaksa k10D?
    Częściej będę używał jako "przenośny dysk", ale chciałbym, aby służyła jako zapasowy
    nośnik do aparatu na wszelki wypadek.

  • 2. Data: 2013-11-14 17:41:57
    Temat: Re: Jaka najwieksza karta SD do Pentaksa k10D ?
    Od: Zakonspirowany <x...@g...com>

    [Thunderbird mi krzaczy niektóre wątki na Win8.1 (niezależnie od
    ustawień), więc ciachnąłem wszystko.]

    Z tego co czytałem, dowolna SDHC 32 GB. Przy czym może się zdarzyć, że
    jak kupisz jakąś topową kartę, to prędkość zapisu będzie zaniżać aparat.
    Ale to nie szkodzi. Ceny SDHC, z tego co widziałem, są znośne. Ja
    potrzebuję MS Pro Duo; 32 GB to wydatek powyżej 350 zł, więc będę brał
    jakąś mniejszą. Filmów raczej nie kręcę, więc nawet 8 GB mi wystarczy.
    Swoją szosą uważam, że lepiej mieć np. dwie karty po 8 GB niż jedną 32 GB.

    --
    ?(??_?)? ? ???

  • 3. Data: 2013-11-14 22:09:14
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    SDHC 32GB wysokiej jakości spokojnie kupisz w granicach 80-110 zł z dostawą (a jak
    zamówisz więcej niz 1 sztukę, to wyjdzie sporo
    taniej, byle zakup przekroczył 20 funtów).
    Wrzuć amazon.co.uk i szukaj 32GB i szukaj FREE Super Saver Delivery (do Polski też
    bezpłatnie).
    Przykład:
    http://www.amazon.co.uk/Sony-MSHX32B-Memory-without-
    Adapter/dp/B003F8SUMO/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1384462
    399
    Podobnie atrakcyjnie bywa na amazon.de (kupowałem różne karty do telefonów).
    W Bolandii to wiadomo rozbój w biały dzień ;-)
    http://www.mymemory.co.uk/compatible-memory/Digital_
    Cameras/Pentax/Pentax+K10D_Memory_Cards

    A co do pytania to nie chodzi mi o to, co czytałeś, tylko o jakąś praktykę ;-)
    Np. jak wsadziłem do telefonu 16GB zamiast 2GB, to telefon w pewnych sytuacjach
    znacznie wolniej chodzi, wrażenie jakby się
    zawieszał na kilka minut.
    Podobnie w innym telefonie 4GB nie poszła, musiłem kupić zwykłe 2GB
    http://www.pentaxforums.com/forums/6-pentax-dslr-dis
    cussion/133399-k10-firmware-new-memory-cards.html

    -----

  • 4. Data: 2013-11-14 23:56:22
    Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl>

    Dnia 14.11.2013, o godzinie 22.09.14, na pl.rec.foto.cyfrowa, 666
    napisał(a):

    Sprawdziłem właśnie na K10D taką 16GB:
    http://www.sandisk.com/products/memory-cards/microsd
    /ultra-class10-for-android/
    Chodzi bez problemu.Czy 32 pójdzie nie wiem. Nie mam.

    --
    Pozdrawiam,
    *Habeck*

  • 5. Data: 2013-11-15 00:47:04
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2013-11-14 17:41, Zakonspirowany pisze:
> [...]
    > jakąś mniejszą. Filmów raczej nie kręcę, więc nawet 8 GB mi wystarczy.
    > Swoją szosą uważam, że lepiej mieć np. dwie karty po 8 GB niż jedną 32 GB.

    Ja mam w tablecie kartę SDHC 25 GB za jakieś 60 zł i nie narzekam.

    --
    animka

  • 6. Data: 2013-11-15 01:40:08
    Od: Zakonspirowany <x...@g...com>

    W dniu 14-11-2013 22:09, 666 pisze:
    > Np. jak wsadzi?em do telefonu 16GB zamiast 2GB, to telefon w pewnych sytuacjach
    znacznie wolniej chodzi, wra?enie jakby si?
    > zawiesza? na kilka minut.

    Ale tu nie ma co porównywać aparatu foto, który na kartę tylko zapisuje
    bądź z niej czyta do telefonu, który korzysta z plików zapisanych na
    karcie (np. od nawigacji). Dlatego napisałem 32. Ludzie piszą, że 32
    działa im bezproblemowo w tym aparacie. Są 64 GB, ale tu już pewności
    nie ma. Poza tym weź sobie oszacuj ile jesteś w stanie podczas jednej
    "sesji" zrobić zdjęć, popatrz ile MB zajmuje jedno i sobie policz ile Ci
    trzeba. Ja bym wolał 2 x 8 GB niż 1 x 32 GB, bo powiedzmy, że robię
    zdjęcia na ślubie siostry (oczywiście 'obok' profesjonalisty), to
    zabieram też netbooka z dyskiem 160 GB (albo laptopa z 1 TB), a gdyby to
    jakimś cudem miało nie wystarczyć, to jeszcze z dwoma zewnętrznymi
    dyskami po 0,5 TB. Kończy mi się miejsce na karcie, to ją wkładam w
    czytnik i zgrywam, a do aparatu pakuję drugą pustą. A i to jest dla mnie
    sytuacja raczej trudna do wyobrażenia.
    I mały OT: podczas zajęć z fotografii gość (ze stopniem dr.) polecił nam
    kupić sobie najtańsze aparaty na klisze (jeśli nie mamy takich), klisze
    wypstrykać, zdjęcia wywołać i przynieść trzy najlepsze. Było to
    ćwiczenie na kadrowanie i analizowanie, czy dana scena naprawdę jest
    warta uwiecznienia. Bo większość amatorów cyfrówek robi po 500 zdjęć z
    nadzieją, że coś wyjdzie. :) A w sumie pamiętam, jak miałem tylko
    analoga, że z każdej kliszy było najwyżej kilka odbitek do wyrzucenia.
    Reszta lądowała w albumach.

    --
    ?(??_?)? ? ???

  • 7. Data: 2013-11-15 08:08:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 15 Nov 2013 01:40:08 +0100, Zakonspirowany napisał(a):
> [...]
    > ćwiczenie na kadrowanie i analizowanie, czy dana scena naprawdę jest
    > warta uwiecznienia. Bo większość amatorów cyfrówek robi po 500 zdjęć z

    A wiekszosc profesjonalistow cyka "bez opamietania", niezaleznie czy
    klisza czy cyfra :-)

    Wykadrowac zdjecie mozna pozniej.

    > A w sumie pamiętam, jak miałem tylko
    > analoga, że z każdej kliszy było najwyżej kilka odbitek do wyrzucenia.
    > Reszta lądowała w albumach.

    A co szkodzi 500 zdjec w albumie umiescic ? :-)

    Teraz inne czasy. Kazde zdjecie zrob kilka razy.
    Jedno moze apartowi nie wyjsc. Potem mozesz skasowac.

    J.

  • 8. Data: 2013-11-15 10:29:33
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Niemożliwe, to oksymoron.

    -----

  • 9. Data: 2013-11-15 12:51:19
    Od: trolling tone <a...@a...org>

    W dniu 2013-11-15 01:40, Zakonspirowany pisze:
> [...]
    > ćwiczenie na kadrowanie i analizowanie, czy dana scena naprawdę jest
    > warta uwiecznienia. Bo większość amatorów cyfrówek robi po 500 zdjęć z

    Mokra płyta kolodionowa. Targanie namiotu-ciemni, skrzynki odczynników
    i kota w charakterze światłomierza. Dopiero takie coś zapewni Ci
    odpowiednio głęboką refleksję nad sensem każdej fotki.

  • 10. Data: 2013-11-15 14:14:52
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    No to już od Ciebie wiemy, że zdjęcia do takiego dajmy na to "Playboya" robią
    amatorzy cyfrówek.
    I zaraz napiszę do księgowych Canona i Nikona, żeby pięciu centów w postaci
    bracketingu nie wciskali w sprzęt

    -----