  • 1. Data: 2013-11-04 18:12:22
    Temat: Pentax - kilka pytan; moze cos innego spelniajacego warunki?
    Od: atm <...@v...pl>

    Chcialbym niedlugo zmienic obecny aparat (Nikon D50) na cos nowszego.
    Zalezy mi na obiektywie zblizonym do Tamrona 17-50 2.8, ktory ma fajny
    zakres ogniskowych a jednoczesnie umozliwia rozsadne manipulowanie
    glebia ostrosci.
    W strone Pentaxa przyciagnela mnie stabilizacja matrycy i najkrotszy
    czas 1/6000.
    Posiadajac obecnie w/w Nikona i stalke 50 1.8G czesto musze dokrecac
    filtr szary, jesli to mozliwe chcialbym sie go pozbyc. Niestety
    zdecydowana wiekszosc aparatow z nizszej i sredniej polki ma max czas
    1/4000 co przy mocnym swietle nie przejdzie.

    Czy mozecie sie podzielic wrazeniami z uzytkowania Pentaxow K-500 / K-30 ?
    Przegladalem specyfikacje obu modeli, wygladaja bardzo podobnie; ktory
    wydaje sie lepszym wyborem?
    Jeszcze jedno - jak wyglada wspolpraca Pentaxow z Tamronem 17-50 2.8?
    Czy pojawia sie problem BF/FF?
    Moze dlugo lub/i glosno ostrzy?
    Cos jeszcze czego nie uwzglednilem?

  • 2. Data: 2013-11-04 19:40:52
    Od: trolling tone <a...@a...org>

    W dniu 2013-11-04 18:12, atm pisze:
> [...]
    > wydaje sie lepszym wyborem?
    > Jeszcze jedno - jak wyglada wspolpraca Pentaxow z Tamronem 17-50 2.8?

    Między 1/4000 a 1/6000 jest 0.5 EV różnicy, to mniej więcej tyle, co
    po przysłonięciu z 1.8 na 2.0. Jeśli często masz słońce lub odbicie
    w kadrze (na co wskazuje to zapotrzebowanie na filtr szary), wiele
    to nie pomoże.

  • 3. Data: 2013-11-04 19:44:52
    Od: atm <...@v...pl>

> [...]
    > po przysłonięciu z 1.8 na 2.0. Jeśli często masz słońce lub odbicie
    > w kadrze (na co wskazuje to zapotrzebowanie na filtr szary), wiele

    Rozumiem; jednak w przypadku przesiadki z obecnego Nikona ktory
    dysponuje najnizszym ISO 200 na np Pentaxa z ISO 100 dojdzie jeszcze
    troche i mam nadzieje, ze wtedy czasy naswietlania beda akceptowalne
    bez filtra ND.

  • 4. Data: 2013-11-04 19:52:32
    Od: trolling tone <a...@a...org>

    W dniu 2013-11-04 19:44, atm pisze:

> [...]
    > dysponuje najnizszym ISO 200 na np Pentaxa z ISO 100 dojdzie jeszcze
    > troche i mam nadzieje, ze wtedy czasy naswietlania beda akceptowalne

    Nie wiedziałem o tym min. 200 ISO, rzeczywiście mogą być kłopoty
    w okolicach "słonecznej szesnastki". W takim razie masz rację,
    powinno pomóc.

  • 5. Data: 2013-11-04 20:11:57
    Od: atm <...@v...pl>

    Przypuszczam, ze to jest podstawowa 50-tka AF dla Pentaxa?
    http://allegro.pl/pentax-da-50mm-f1-8-gw-24-m-ce-i36
    49946514.html
    Jak wg Was wypada ona w porownaniu do np Nikkora 1.8G badz odpowiednika
    Canona?
    Nie mialem nigdy stycznosci ze sprzetem Pentaxa, nie chcialbym
    dowiedziec sie, ze weszlem na mine dopiero po zakupie.

  • 6. Data: 2013-11-04 21:16:19
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    Uzytkownik "atm" <...@v...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > Nie mialem nigdy stycznosci ze sprzetem Pentaxa, nie chcialbym
    > dowiedziec sie, ze weszlem na mine dopiero po zakupie.

    Szkla pentaksowe sa ostre, z dosc duza powtarzalnoscia, tj. mozna
    kupowac bez przestrzelania, bo na 99% obiektyw bedzie dobry (czytaj
    ostro rysujacy). Nawet kit (18-55) sprzedawany z wiekszoscia ich
    lustrzanek mial bardzo dobre wlasnosci(przynajmniej te, z którymi ja
    mialem do czynienia - 3 szt. -byly równie dobre a moze nawet lepsze -
    przy przeslonach które mialy "wspólne" tj od 3,5 - od canonowej
    osiemdziesiatki czy osiemdziesiatki piatki o f1,8 - stalki! - za ponad
    1600 zl - nie pamietam niestety dokladnego oznaczenia tego obiektywu -
    byc moze tez, ten egzemplarz nie byl po prostu najlepszy. Nikonowy kit
    (mialem tylko pozyczony na kilka dni wiec tylu porównan co w wypadku
    canona nie robilem) byl porównywalny z pentaksowym.

    Wada pentaksa jest jednak gorszy AF (nie wiem jak w nowszych modelach,
    ale jeszcze w 2010 r. odstawal na tle konkurencji). I nikon i canon z
    podobnej pólki cenowej mialy szybszy AF. Na celnosc ostrzenia
    pentaksowego nie mialem powodów narzekac, , zadnych FF czy BF, jakosc
    obrazu byla tez bardzo dobra. W sumie mam piec obiektywów pentaksa
    (jeden manualny). wszystkie optycznie sa naprawde niezle..
    Jezeli nie zalezy Ci na szybkostrzelnosci AF, która zapewne znasz z
    wczesniejszego systemu, to mozesz powaznie rozwazyc zakup pentaksa.
    Moja opinia jednakze opiera sie na doswiadczeniach z trzema pentaksami,
    jednym canonem i sporadycznym kontakcie z nikonem, dlatego moze byc
    mocno niemiarodajna. Niemniej sadze, ze nie wprowadze Cie w blad.
    --
    Yogi(n)

  • 7. Data: 2013-11-05 10:33:12
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

> [...]
    > Zalezy mi na obiektywie zblizonym do Tamrona 17-50 2.8, ktory ma fajny
    > zakres ogniskowych a jednoczesnie umozliwia rozsadne manipulowanie

    Nie ma problemów ze współpracą tego obiektywu z Pentaksem. Natomiast z
    Sigmą 10-20 mam front focus, ale przy dużej głębi ostrości Sigmy nie
    stanowi on istotnego problemu.
    Tyle, że to wniosek z pracy z jednym korpusem i jednym obiektywem,
    trudno więc nazwać go wnioskiem ogólnym :-)

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 8. Data: 2013-11-05 16:39:20
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <l58ki5$miu$1@node2.news.atman.pl>, atm <...@v...pl> wrote:

    > Chcialbym niedlugo zmienic obecny aparat (Nikon D50) na cos nowszego.
    [...]
    > Czy mozecie sie podzielic wrazeniami z uzytkowania Pentaxow K-500 / K-30 ?
    > Przegladalem specyfikacje obu modeli, wygladaja bardzo podobnie; ktory
    > wydaje sie lepszym wyborem?

    K-30 ma lepsza, wodoodporna obudowe... Ja bym wolal K-30.

    > Jeszcze jedno - jak wyglada wspolpraca Pentaxow z Tamronem 17-50 2.8?

    Ale zdajesz sobie sprawe, ze bedziesz musial kupic nowego Tamrona, bo
    tamten ma inny bagnet?
    --
    TA

  • 9. Data: 2013-11-05 17:38:08
    Od: jo44 <j...@T...PRECZ.o2.pl>

> [...]

    > dysponuje najnizszym ISO 200 na np Pentaxa z ISO 100 dojdzie jeszcze
    > troche i mam nadzieje, ze wtedy czasy naswietlania beda akceptowalne

    Nikony 5200, 5300, 7000 czy 7100 także mają ISO 100.
    O co więc kaman? Widzę, że koniecznie prosisz się
    o koszty związane z wymianą szkieł. :)

  • 10. Data: 2013-11-05 18:36:01
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2013-11-05 17:38, jo44 wrote:

    > Nikony 5200, 5300, 7000 czy 7100 także mają ISO 100.
    > O co więc kaman? Widzę, że koniecznie prosisz się
    > o koszty związane z wymianą szkieł. :)

    A widzisz, przegapilem ten ficzer, dzieki za info :]
    Co do wymiany szkiel....wiesz 50mm 1.8G i kit 18-55VR ciezko raczej
    nazwac szklarnia.