  • Data: 2013-01-10 14:03:07
    Temat: Re: Jaka moc na 63A 400V?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Piotr Gałka" napisał w wiadomości
    Użytkownik "Poldek" <n...@g...pl> napisał w wiadomości

    >Namalowałem sobie sinus zaczynający się w 0 i drugi zaczynający się w
    >120.
    >Nie wiem, czy jeszcze umiałbym policzyć pochodną ich różnicy aby
    >znaleźć ekstremum, ale na szczęście na oko widać, że przy 60 mają
    >takie samo nachylenie więc tam nachylenie różnicy będzie 0 zatem tam
    >będzie max odległości.
    >Z tego mi wyszło, że amplituda międzyfazowa jest sqrt(3) razy większa
    >od jednofazowej.
    >Czyli 400V oznacza 230V na jednej fazie.
    >I teraz to już z górki - jeśli z każdej fazy można pobrać 63A to przy
> [...]

    Oba podejscia powinny dac ten sam wynik :-)

    Rozumiem ze sie zgadzamy iz Poldek mowi o 400V "w trojkacie", czyli
    230V "w gwiazde", tylko punkt zerowy jest nie podlaczony/nas nie
    interesuje.

    Mierzyc mozna licznikiem trojfazowym wzgledem zera, i wtedy faktycznie
    3*230*63=43,47kW,
    albo dwufazowym wzgledem jednej z faz, i wtedy mamy 2*400V* .... hm,
    no nie ma sily, *63A, bo tyle w kazdym kablu plynie, ale
    dochodzi nam przesuniecie fazowe.
    Nawet jak to 3 rzeczywiste rezystory w trojkat, to czesc z tych 63A to
    jest prad do fazy odniesienia, o zerowym przesunieciu,
    ale czesc to do drugiej fazy roboczej, czyli przesuniety wzgledem
    napiecia do fazy odniesienia.
    I tego Poldek nie uwzglednil.

    W dodatku obie czesci dodaja sie wektorowo, wiec wcale to nie jest po
    31.5A :-)

    J.