    From: XX YY <f...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Jaka lustrzanka dla nastolatki ?
    Date: Wed, 2 Dec 2009 07:21:27 -0800 (PST)
    <hf34rp$14l$1@news.onet.pl> <hf35co$2m7$1@news.onet.pl>
    <2...@g...googlegroups.com>
    <hf3e7h$qq7$1@news.onet.pl>
    <9...@m...googlegroups.com>
    <hf3k5n$69c$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <2...@9...googlegroups.com>
    <hf3ra0$usv$1@news.onet.pl>
    <5...@m...googlegroups.com>
    <hf3rra$ej$2@news.onet.pl> <hf3v8g$brf$1@news.onet.pl>
    <b...@b...googlegroups.com>
    <hf41v4$jg1$1@news.onet.pl>
    <2...@m...googlegroups.com>
    <hf5vm7$euj$1@node2.news.atman.pl>

    On 2 Dez., 16:12, "b...@n...pl" <b...@n...pl> wrote:

    > # Średnica włosa 0,1 mm
    >
    > Z jakiej odległości widzisz włos?
    >
    > wer- Zitierten Text ausblenden -
    >
    > - Zitierten Text anzeigen -

    mozesz zrobic prosty experyment

    wez 10 kartek papieru o grubosci 0,1 mm - to jest standard czesto
    zloz je razem i scisnij suwmiarka na grubosc 1 mm i sprobuj teraz
    policzyc te kartki z odl ok 30 cm.

    jeden wlos zobaczysz nawegt z metra ale zobaszysz go jakby grubszy -
    wlasnie o rozdzielczosc oka
    ale juz dwa zlozone do siebie bedziesz mial klopoty je rozroznic.

    na tym polega sens rozdzielczosci , nie ze nie widzi sie wogole ,
    tylko ze to co mniejsze moze zostac rozpoznane jako nie mniej niz 0,1
    mm , albo tez wogole , tzn dwoch wlosow w jeden o srednicy 0,05 mm a
    drugi osrednicy 0,1 mm miedzy soba nie rozroznisz - obydwa beda dla
    oka tak samo grube.

    Osoby starsze z nadwzrocznoscia nie potrafia nawlec igly - nie widza
    dziurki - rozdzielczosc oka z tej odleglosci moze byc np 1 mm.