  • Data: 2009-12-03 08:30:13
    Temat: Re: Jaka lustrzanka dla nastolatki ?
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > pomysl chwile co jeszcze widzimy a co musimy widzec aby ustalic punkt
    > najwyzszej ostrosci podczas przeostrzania na matówke. Hint  AF oparty o
    > maksymalny kontrast. No wlasnie patrze i widze minimalne zmiany kontrastu i
    > ostre ejst wtedy gdy moje oko rejestruje najwyzszy kontrast.- Zitierten Text
    ausblenden -

    > - Zitierten Text anzeigen -

    ales wykombinowal . jak kon pod gore.

    a nie jest przypadkiem tak , ze ostosc na matowce nastawiasz na
    podstawie ... ostrosci konturu obrazu jaki widzisz na niej czyli
    wielkosci plamki rozmycia , he ?

    jesli miales kilka lustzanek , to moze ostala Cie sie jeszcze jedna i
    sprawdz co widzisz.

    Czy rzeczywiscie jestes w stanie zabserwowac fluktuacje kontrastu
    pomiedzy obrazem ostrym a nieostrym?

    ( tzn przy jakiejs nastwie powiedzmy A na granicy konturow wystepuje
    jakis kontrast K1 , a przy nastawie B na granicy tych samych kontrow
    wystepowalby jakis kontrast K2 - chce widziec jak za pomoca oczu
    widzisz te fluktuacje kontrastu delta K1 - K2 jesli zmiana krazka
    rzproszenia jest niejsza od rozdzielczosci oka )

    Matowki do nastawienia ostrosci sa robione tak ze maja w centrum pola
    wieksza jasnosc i pozwalaja na uzyskanie wiekszego kontrastu obrazu po
    to by latwiej mozna bylo oceniec to rozmazanie. Za to jasnosc nie jest
    rownomierna na calej powierzchni - stad wysilki np z fresenelem na
    calej powierzchni matowki.

    Mylisz sie ostrosc na matowce oceniasz po wielkosci rozmycia , nie
    fluktuacji kontrastu wskutek ostrzenia , tej na granicy ostrre /
    nieostre wylapac nie mozesz.

    Owszem na granicy kontorow pomiedzy stanami ostry nieostry wystepowal
    bedzie inny kontrast , ale jest on skutkiem rozmazania , czyli mozna
    go zaobserwowac dopiero wowczas , kiedy to rozproszenie jest
    widoczne , czyli osiaga granice rozdzielczosci oka. Jesli nieostrosc
    jest mniejsza od rozdzielczosci oka , nie mozesz rowniez zauwazyc
    zwiazanych z nia zmian kontrastu , czyli fluktuacji jasnosci .