-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
blin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt
-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Subject: Re: Jaka jest wydajność prądowa alternatorów?
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <pqvkc2$83m$1@node1.news.atman.pl>
<9tolexal98mn.1fln0qspfsd3m$.dlg@40tude.net>
<pqvpkb$d5b$1@node1.news.atman.pl>
<16wlb5a7cgjt0$.1dfjavfyw3mbk.dlg@40tude.net>
<fd2q924ob9jt.6r6c8yip6nv6$.dlg@40tude.net>
Date: Sun, 28 Oct 2018 11:47:52 +0100
Message-ID: <7toz37ridi9o.1grti3x0vl1qy$.dlg@40tude.net>
Lines: 83
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 89.64.51.247
X-Trace: 1540723674 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 488 89.64.51.247:36469
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2642402
[ ukryj nagłówki ]Dnia Sat, 27 Oct 2018 11:30:22 +0200, J.F. napisał(a):
> Dnia Fri, 26 Oct 2018 22:21:09 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
>> Światła drogowe+mijania ze 20A, przeciwmgłowe oba z 15A, szyba ogrzewana
>> 20A, fotele na maksa też myślę że po kilkadziesiąt wezmą.
>> Wentylatory kabiny i chłodnic też wezmą w sumie ze 30A.
>
>> Jak to się posumuje, to takie 200A wydaje się wcale nie być przesadzone.
>> Ja to się tylko dziwię, że im się opłaca nadal tkwić w instalacjach 12V,
>> które choćby kosztują wiele miedzi, na całkiem grube przewody które muszą
>> oplatać cały samochód.
>
> Cieniutkie te wspolczesne druciki. Az sie czasem dziwie, ze im sie to
> nie pali ... dobra izolacja ?
Też się dziwię.
Pobadałem to w Civicu i spadki napięcia o 2-3V na wiekszych odbiornikach to
norma.
Na pompie paliwa było 2.4V spadku napięcia (przewody wszystkie seryjne,
nieuszkodzone) - tyle że to chyba jest policzone, bo na akumulatorze jest
14.4V, a na pompie wtedy 12V, czyli wartość nominalna.
W każdym razie moim zdaniem to oznacza że grubości przewodów są liczone na
styk - stąd hipoteza że gdyby dostali instalację 24V, to by to sporo
pomogło.
>> I gdyby tu jeszcze trzeba było koło na nowo wymyślać, ale nie - instalacje
>> 24V są od dawna w ciężarówkach i raczej wszelkie urządzenia są jak
>> najbardziej opracowane.
>
> Moze po prostu miedz nie jest taka droga, a drogie jest przygotowanie
> wiazki, zamontowanie itp. Coraz wiecej tych urzadzen i coraz wieksze
> schematy.
W Civicu (a to naprawdę jest proste auto bez żadnego dodatkowego
wyposażenia), masa wszystkiech wiązek elektrycznych to 20kg (przewody,
wtyki i peszle).
Oczywiscie nie każdym płynie duży prąd, bo sporo jest sygnałowych, ale
jednak te zasilające są istotnym składnikiem.
Do tego cena to jedna, ale o nad tymi dodatkowymi kilogramami też warto się
pochylić.
W nowyszych i lepiej wyposażonych samochodach poszli w multipleksowanie
wiązki.
W Civicu przekaźniki tylnych świateł, pompy paliwa itd. są pod deską i
wszystkie przewody lecą przez cały samochód.
W nowych autach jest "tylny moduł elektryczny" z jednym grubym przewodem
zasilającym, sterowany CAN, który ma przekaźniki i bezpieczniki do
sterowania urządzeniami z tyłu.
Miedzi co prawda chyba idzie tyle samo (bo pewnie trzeba założyć że
wszystko z tyłu będzie włączone jednocześnie), ale może chociaż zaoszczędzą
na izolacji.
>>> Skoro w mniejszych autach alternator daje 80A (lub trochę mniej), to
>>> dlaczego dość popularne są wypowiedzi "nie ładuje mi akumulatora gdy mam
>>> włączone to czy tamto"?
>> Raczej w używanym w normalnych warunkach, sprawnym samochodzie nie powinno
>> to mieć miejsca.
>
> Sam liczysz - swiatla mijania powiedzmy 10A, wentylator, grzane szyby,
> fotele ... a stoisz w korku ...
No ale w korku ten alternator i tak jest w stanie dawać maksymalny prąd,
więc jakoś to pewnie powinien napędzić.
>> Raczej stawiam albo na bardzo dziwną eksplowtację, albo najczęściej jednak
>> na zużycie prądu na postoju.
>
> Albo uszkodzony altek.
> Spalona dioda i cos tam laduje, ale slabo ...
No jeszcze szczotki tam trzeba czasami zmieniać (zazwyczaj razem z
regulatorem).
Kiedyś to objawem uszkodzenia akumulatora było właśnie spadające napięcie
na niskich obrotach.
Ale już w tym Civicu to już nieprawda, bo ma regulator napięcia sterowany
komputerem i po kilku minutach pracy, jak samochód stoi, to obniża napięcie
(niby w celu oszczędzania paliwa).
Więc zostaje podłączyć oscyloskop i sprawdzać pulsację.
Chyba że multimetr w trybie AC coś pokaże.
Następne wpisy z tego wątku
- 28.10.18 11:52 Mateusz Viste
- 28.10.18 13:04 Tomasz Pyra
- 28.10.18 14:23 Marek S
- 28.10.18 14:49 Zenek Kapelinder
- 28.10.18 14:58 Marek S
- 28.10.18 15:15 Marek S
- 28.10.18 15:28 J.F.
- 28.10.18 15:40 J.F.
- 28.10.18 17:48 Tomasz Gorbaczuk
- 28.10.18 20:12 Marek S
- 28.10.18 20:50 Marek S
- 28.10.18 21:46 J.F.
- 28.10.18 21:51 J.F.
- 28.10.18 23:41 Marek S
- 29.10.18 00:03 Marek S
Najnowsze wątki z tej grupy
- droga laweta
- Co tam się odpierdala w tej Warszawie?
- skąd się biorą tacy debile?
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
Najnowsze wątki
- 2024-11-27 Re: UseGalileo -- PRODUKTY I APLIKACJE UŻYWAJĄ JUŻ DZIŚ SYSTEMU GALILEO
- 2024-11-27 Re: UseGalileo -- PRODUKTY I APLIKACJE UŻYWAJĄ JUŻ DZIŚ SYSTEMU GALILEO
- 2024-11-28 droga laweta
- 2024-11-28 Co tam się odpierdala w tej Warszawie?
- 2024-11-28 skąd się biorą tacy debile?
- 2024-11-28 JDG i utylizacja sprzetu
- 2024-11-27 Identyfikacja układ SO8 w sterowniku migających światełek choinkowych
- 2024-11-28 Katowice => Technical Artist <=
- 2024-11-28 Katowice => Technical Artist <=
- 2024-11-28 Bydgoszcz => QA Engineer <=
- 2024-11-28 Zielona Góra => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-11-28 Kraków => DevOps Engineer (Junior or Regular level) <=
- 2024-11-27 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-11-27 Zielona Góra => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-27 Warszawa => Senior Java Developer <=