eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJaka jest wydajność prądowa alternatorów?Re: Jaka jest wydajność prądowa alternatorów?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
    blin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt
    -spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: Jaka jest wydajność prądowa alternatorów?
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <pqvkc2$83m$1@node1.news.atman.pl>
    <9tolexal98mn.1fln0qspfsd3m$.dlg@40tude.net>
    <pqvpkb$d5b$1@node1.news.atman.pl>
    <16wlb5a7cgjt0$.1dfjavfyw3mbk.dlg@40tude.net>
    <fd2q924ob9jt.6r6c8yip6nv6$.dlg@40tude.net>
    Date: Sun, 28 Oct 2018 11:47:52 +0100
    Message-ID: <7toz37ridi9o.1grti3x0vl1qy$.dlg@40tude.net>
    Lines: 83
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 89.64.51.247
    X-Trace: 1540723674 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 488 89.64.51.247:36469
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2642402
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Sat, 27 Oct 2018 11:30:22 +0200, J.F. napisał(a):

    > Dnia Fri, 26 Oct 2018 22:21:09 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
    >> Światła drogowe+mijania ze 20A, przeciwmgłowe oba z 15A, szyba ogrzewana
    >> 20A, fotele na maksa też myślę że po kilkadziesiąt wezmą.
    >> Wentylatory kabiny i chłodnic też wezmą w sumie ze 30A.
    >
    >> Jak to się posumuje, to takie 200A wydaje się wcale nie być przesadzone.
    >> Ja to się tylko dziwię, że im się opłaca nadal tkwić w instalacjach 12V,
    >> które choćby kosztują wiele miedzi, na całkiem grube przewody które muszą
    >> oplatać cały samochód.
    >
    > Cieniutkie te wspolczesne druciki. Az sie czasem dziwie, ze im sie to
    > nie pali ... dobra izolacja ?

    Też się dziwię.
    Pobadałem to w Civicu i spadki napięcia o 2-3V na wiekszych odbiornikach to
    norma.
    Na pompie paliwa było 2.4V spadku napięcia (przewody wszystkie seryjne,
    nieuszkodzone) - tyle że to chyba jest policzone, bo na akumulatorze jest
    14.4V, a na pompie wtedy 12V, czyli wartość nominalna.

    W każdym razie moim zdaniem to oznacza że grubości przewodów są liczone na
    styk - stąd hipoteza że gdyby dostali instalację 24V, to by to sporo
    pomogło.

    >> I gdyby tu jeszcze trzeba było koło na nowo wymyślać, ale nie - instalacje
    >> 24V są od dawna w ciężarówkach i raczej wszelkie urządzenia są jak
    >> najbardziej opracowane.
    >
    > Moze po prostu miedz nie jest taka droga, a drogie jest przygotowanie
    > wiazki, zamontowanie itp. Coraz wiecej tych urzadzen i coraz wieksze
    > schematy.

    W Civicu (a to naprawdę jest proste auto bez żadnego dodatkowego
    wyposażenia), masa wszystkiech wiązek elektrycznych to 20kg (przewody,
    wtyki i peszle).
    Oczywiscie nie każdym płynie duży prąd, bo sporo jest sygnałowych, ale
    jednak te zasilające są istotnym składnikiem.
    Do tego cena to jedna, ale o nad tymi dodatkowymi kilogramami też warto się
    pochylić.

    W nowyszych i lepiej wyposażonych samochodach poszli w multipleksowanie
    wiązki.
    W Civicu przekaźniki tylnych świateł, pompy paliwa itd. są pod deską i
    wszystkie przewody lecą przez cały samochód.
    W nowych autach jest "tylny moduł elektryczny" z jednym grubym przewodem
    zasilającym, sterowany CAN, który ma przekaźniki i bezpieczniki do
    sterowania urządzeniami z tyłu.
    Miedzi co prawda chyba idzie tyle samo (bo pewnie trzeba założyć że
    wszystko z tyłu będzie włączone jednocześnie), ale może chociaż zaoszczędzą
    na izolacji.


    >>> Skoro w mniejszych autach alternator daje 80A (lub trochę mniej), to
    >>> dlaczego dość popularne są wypowiedzi "nie ładuje mi akumulatora gdy mam
    >>> włączone to czy tamto"?
    >> Raczej w używanym w normalnych warunkach, sprawnym samochodzie nie powinno
    >> to mieć miejsca.
    >
    > Sam liczysz - swiatla mijania powiedzmy 10A, wentylator, grzane szyby,
    > fotele ... a stoisz w korku ...

    No ale w korku ten alternator i tak jest w stanie dawać maksymalny prąd,
    więc jakoś to pewnie powinien napędzić.

    >> Raczej stawiam albo na bardzo dziwną eksplowtację, albo najczęściej jednak
    >> na zużycie prądu na postoju.
    >
    > Albo uszkodzony altek.
    > Spalona dioda i cos tam laduje, ale slabo ...

    No jeszcze szczotki tam trzeba czasami zmieniać (zazwyczaj razem z
    regulatorem).

    Kiedyś to objawem uszkodzenia akumulatora było właśnie spadające napięcie
    na niskich obrotach.
    Ale już w tym Civicu to już nieprawda, bo ma regulator napięcia sterowany
    komputerem i po kilku minutach pracy, jak samochód stoi, to obniża napięcie
    (niby w celu oszczędzania paliwa).

    Więc zostaje podłączyć oscyloskop i sprawdzać pulsację.
    Chyba że multimetr w trybie AC coś pokaże.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: