eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJaka jest wydajność prądowa alternatorów?Re: Jaka jest wydajność prądowa alternatorów?
  • Data: 2018-10-28 20:50:08
    Temat: Re: Jaka jest wydajność prądowa alternatorów?
    Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2018-10-28 o 15:28, J.F. pisze:

    >>
    >> Ok, jasne. Tyle tylko, że komputery sterujące tymi pneumatycznymi
    >> maszynami są z krzemu.
    >
    > Elektrozawory sa znane.
    > A wspomniane mondeo nie mialo do tego komputera - galka bezposrednio
    > krecila zaworem, a komputer nie jest potrzebny zeby skierowac nadmuch
    > tam, gdzie kierowca sobie zyczy.

    Ale my nie o tym.

    >> Jakiś wężyk się przytka/rozszczelni i następuje koniec świata. Zero
    >> informacji w ECU o takich zdarzeniach. Serwisowanie wymaga magów.
    >
    > Myslisz, ze ECU ma wszystkie bledy z elektryki ?
    > Fakt, ma coraz wiecej ... ale do diagnostyki Syreny wystarczyla
    > zarowka z kabelkami :-)

    ECU ma mnóstwo informacji. Pewnie zależy od modelu auta. W ten sposób
    mogę sprawdzić nawet sprawność konkretnej lampki w bagażniku - nie tylko
    czy świeci ale czy pobiera właściwy prąd. Zacznie brać inny - jest
    odłączana automatycznie. Wszystkie czujniki również na bieżąco są
    testowane czy dają prawidłowy zakres odpowiedzi (u mnie wszystkie są z
    interfejsem cyfrowym). Czujniki są praktycznie w każdym istotnym
    elemencie silnika.

    Jakiś kabel przetniesz - natychmiast jest informacja. Oczywiście jeśli
    którąś z magistral uszkodzisz lub samo ECU, to dupa.

    > Powiedzialbym nawet, ze takie z komputerem sie trudniej diagnozuje niz
    > pneumatyczne .... ale na tych nawiewach w mondeo to kiedys poleglem ..

    Dlaczego? Jak dla mnie, nie mechanika, wszystko jest przejrzyste. Skoro
    o wentylacji mowa, to np. monitorowany jest % wychylenia klapek
    sterujących przepływem powietrza. W komputerze zapodajesz test klapek -
    jeśli wychylenie którejkolwiek odstaje od żądanej wartości - pojawia się
    błąd. W ciemno możesz iść do sklepu po nową. Co w tym trudnego?

    Idźmy dalej - turbina i jej sterownik elektryczny. Na wyłączonym silniku
    ustawiasz % otwarcia sterownika i nawet wizualnie możesz ocenić czy
    działa poprawnie. A jak chcesz dokładniej, to też możesz. Porównujesz
    żądanie z odpowiedzią. W ten sposób kiedyś sam sobie zdiagnozowałem
    uszkodzenie turbiny i konieczność jej wymiany/regeneracji.

    Wtryski? Też nie ma problemu. Star Diagnosis pięknie pokazuje przepływy.
    Bez rozbierania silnika dowiesz się, który leje lub ma inną usterkę.
    Zresztą czujniki na głowicach sygnalizują ogólną niesprawność po lewej
    czy prawej stronie, potem podłączach kompa i patrzysz w detale.

    Na mechanice nie znam się bardziej niż majsterkowicz domorosły.

    > Pneumatyka jest dosc szybka, ale zapominasz, ze turbina nie jest z
    > krzemu. Jakis tam silownik musi byc.
    > I tu juz roznie z szybkoscia bywa.

    Oczywiście, że musi być. Różnie bywa? Uważasz, że jakikolwiek
    pneumatyczny szybciej i precyzyjniej zareaguje na np. wciśnięcie gazu
    niż elektryczny? Śmiem mocno wątpić.

    U mnie jest tak, że gdy jadę spokojnie i nagle depnę, to sterownik
    otwiera turbinę na krótko na maxa (zanim silnik zdąży zareagować na gaz)
    by szybciej rozbujała się a potem regulacja "pływa" w zależności od
    potrzeb (obciążenia silnika / obrotów / kompresji). Wątpię by pneumatyka
    potrafiła nawet tak proste rzeczy - pomijając już nawet szybkość reakcji.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: