-
Data: 2018-10-28 11:47:52
Temat: Re: Jaka jest wydajność prądowa alternatorów?
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Sat, 27 Oct 2018 11:30:22 +0200, J.F. napisał(a):
> Dnia Fri, 26 Oct 2018 22:21:09 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
>> Światła drogowe+mijania ze 20A, przeciwmgłowe oba z 15A, szyba ogrzewana
>> 20A, fotele na maksa też myślę że po kilkadziesiąt wezmą.
>> Wentylatory kabiny i chłodnic też wezmą w sumie ze 30A.
>
>> Jak to się posumuje, to takie 200A wydaje się wcale nie być przesadzone.
>> Ja to się tylko dziwię, że im się opłaca nadal tkwić w instalacjach 12V,
>> które choćby kosztują wiele miedzi, na całkiem grube przewody które muszą
>> oplatać cały samochód.
>
> Cieniutkie te wspolczesne druciki. Az sie czasem dziwie, ze im sie to
> nie pali ... dobra izolacja ?
Też się dziwię.
Pobadałem to w Civicu i spadki napięcia o 2-3V na wiekszych odbiornikach to
norma.
Na pompie paliwa było 2.4V spadku napięcia (przewody wszystkie seryjne,
nieuszkodzone) - tyle że to chyba jest policzone, bo na akumulatorze jest
14.4V, a na pompie wtedy 12V, czyli wartość nominalna.
W każdym razie moim zdaniem to oznacza że grubości przewodów są liczone na
styk - stąd hipoteza że gdyby dostali instalację 24V, to by to sporo
pomogło.
>> I gdyby tu jeszcze trzeba było koło na nowo wymyślać, ale nie - instalacje
>> 24V są od dawna w ciężarówkach i raczej wszelkie urządzenia są jak
>> najbardziej opracowane.
>
> Moze po prostu miedz nie jest taka droga, a drogie jest przygotowanie
> wiazki, zamontowanie itp. Coraz wiecej tych urzadzen i coraz wieksze
> schematy.
W Civicu (a to naprawdę jest proste auto bez żadnego dodatkowego
wyposażenia), masa wszystkiech wiązek elektrycznych to 20kg (przewody,
wtyki i peszle).
Oczywiscie nie każdym płynie duży prąd, bo sporo jest sygnałowych, ale
jednak te zasilające są istotnym składnikiem.
Do tego cena to jedna, ale o nad tymi dodatkowymi kilogramami też warto się
pochylić.
W nowyszych i lepiej wyposażonych samochodach poszli w multipleksowanie
wiązki.
W Civicu przekaźniki tylnych świateł, pompy paliwa itd. są pod deską i
wszystkie przewody lecą przez cały samochód.
W nowych autach jest "tylny moduł elektryczny" z jednym grubym przewodem
zasilającym, sterowany CAN, który ma przekaźniki i bezpieczniki do
sterowania urządzeniami z tyłu.
Miedzi co prawda chyba idzie tyle samo (bo pewnie trzeba założyć że
wszystko z tyłu będzie włączone jednocześnie), ale może chociaż zaoszczędzą
na izolacji.
>>> Skoro w mniejszych autach alternator daje 80A (lub trochę mniej), to
>>> dlaczego dość popularne są wypowiedzi "nie ładuje mi akumulatora gdy mam
>>> włączone to czy tamto"?
>> Raczej w używanym w normalnych warunkach, sprawnym samochodzie nie powinno
>> to mieć miejsca.
>
> Sam liczysz - swiatla mijania powiedzmy 10A, wentylator, grzane szyby,
> fotele ... a stoisz w korku ...
No ale w korku ten alternator i tak jest w stanie dawać maksymalny prąd,
więc jakoś to pewnie powinien napędzić.
>> Raczej stawiam albo na bardzo dziwną eksplowtację, albo najczęściej jednak
>> na zużycie prądu na postoju.
>
> Albo uszkodzony altek.
> Spalona dioda i cos tam laduje, ale slabo ...
No jeszcze szczotki tam trzeba czasami zmieniać (zazwyczaj razem z
regulatorem).
Kiedyś to objawem uszkodzenia akumulatora było właśnie spadające napięcie
na niskich obrotach.
Ale już w tym Civicu to już nieprawda, bo ma regulator napięcia sterowany
komputerem i po kilku minutach pracy, jak samochód stoi, to obniża napięcie
(niby w celu oszczędzania paliwa).
Więc zostaje podłączyć oscyloskop i sprawdzać pulsację.
Chyba że multimetr w trybie AC coś pokaże.
Następne wpisy z tego wątku
- 28.10.18 11:52 Mateusz Viste
- 28.10.18 13:04 Tomasz Pyra
- 28.10.18 14:23 Marek S
- 28.10.18 14:49 Zenek Kapelinder
- 28.10.18 14:58 Marek S
- 28.10.18 15:15 Marek S
- 28.10.18 15:28 J.F.
- 28.10.18 15:40 J.F.
- 28.10.18 17:48 Tomasz Gorbaczuk
- 28.10.18 20:12 Marek S
- 28.10.18 20:50 Marek S
- 28.10.18 21:46 J.F.
- 28.10.18 21:51 J.F.
- 28.10.18 23:41 Marek S
- 29.10.18 00:03 Marek S
Najnowsze wątki z tej grupy
- Tesla na złom
- Nie matura lecz chęć szczera ...
- Najlepszy akumulator 12V
- Przednich p-mgielnych nie wolno bez mgły
- silnik-chwilówka
- kraje nieprzyjazne samochodom
- parking Auchan
- przegląd za mną
- Na co komu okna
- Mój elektryk
- Spalił się autobus :-)
- 64 proc. kierowców zrobi dodatkowo maks. 500 m, aby przy okazji zatankować pojazd
- wodor
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
Najnowsze wątki
- 2025-03-19 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-19 Kraków => Programista MS Dynamics 365BC/NAV <=
- 2025-03-19 Warszawa => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-03-19 Gdańsk => PHP Developer <=
- 2025-03-19 Kraków => MS Dynamics 365BC/NAV Developer <=
- 2025-03-19 Aresztowany na rok "powinien podziękować za to, że miał możliwość przebywania w zakładzie karnym, bo tam jego stan zdrowia się poprawił"
- 2025-03-19 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-03-19 China-Kraków => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-19 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL (Logistyka, WMS, Produk
- 2025-03-19 Prezydent Duda śmie szkalować bodnaturę niepokalanie poczętą, dwóch pełnomocników Geralda B. i "standardy Tuskie"
- 2025-03-18 Tesla na złom
- 2025-03-18 Ziobrotura 3.0 będzie w prawie przesłuchać "świadka" Tuska bez adwokata w sprawach Sienkiewicza/Bodnara/...?
- 2025-03-18 Produkty ,,Made in Germany" wciąż na topie - art. na www.dw.com
- 2025-03-18 ulaskawienia
- 2025-03-18 Gdynia => Sales Executive / KAM <=