eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJaka jest wydajność prądowa alternatorów?Re: Jaka jest wydajność prądowa alternatorów?
  • Data: 2018-10-28 21:46:46
    Temat: Re: Jaka jest wydajność prądowa alternatorów?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia Sun, 28 Oct 2018 20:50:08 +0100, Marek S napisał(a):
    > W dniu 2018-10-28 o 15:28, J.F. pisze:
    >>> Jakiś wężyk się przytka/rozszczelni i następuje koniec świata. Zero
    >>> informacji w ECU o takich zdarzeniach. Serwisowanie wymaga magów.
    >>
    >> Myslisz, ze ECU ma wszystkie bledy z elektryki ?
    >> Fakt, ma coraz wiecej ... ale do diagnostyki Syreny wystarczyla
    >> zarowka z kabelkami :-)
    >
    > ECU ma mnóstwo informacji. Pewnie zależy od modelu auta. W ten sposób
    > mogę sprawdzić nawet sprawność konkretnej lampki w bagażniku - nie tylko
    > czy świeci ale czy pobiera właściwy prąd. Zacznie brać inny - jest
    > odłączana automatycznie. Wszystkie czujniki również na bieżąco są

    Tylko to wszystko kosztuje.
    Na szczescie elektronika tanieje i samochody nie drozeja.

    > testowane czy dają prawidłowy zakres odpowiedzi (u mnie wszystkie są z
    > interfejsem cyfrowym). Czujniki są praktycznie w każdym istotnym
    > elemencie silnika.
    >
    > Jakiś kabel przetniesz - natychmiast jest informacja. Oczywiście jeśli
    > którąś z magistral uszkodzisz lub samo ECU, to dupa.
    >
    >> Powiedzialbym nawet, ze takie z komputerem sie trudniej diagnozuje niz
    >> pneumatyczne .... ale na tych nawiewach w mondeo to kiedys poleglem ..
    >
    > Dlaczego? Jak dla mnie, nie mechanika, wszystko jest przejrzyste. Skoro
    > o wentylacji mowa, to np. monitorowany jest % wychylenia klapek
    > sterujących przepływem powietrza. W komputerze zapodajesz test klapek -

    Tylko widzisz - dawniej byla linka od dzwigni do klapki, dzis silnik,
    przekladnia, czujnik polozenia.
    Linka calkiem dobrze dzialala, dopoki sie nie urwala lub nie
    zardzewiala.

    > jeśli wychylenie którejkolwiek odstaje od żądanej wartości - pojawia się
    > błąd. W ciemno możesz iść do sklepu po nową. Co w tym trudnego?

    W opisie wyglada pieknie, ale:
    -komputer masz, aby ten test uruchomic ?
    -ile kosztuje jedna klapka ... a moze jednej nie sprzedaja ?
    -klapka ... a moze sie zepsul silnik, albo czujnik, albo zaciela
    przekladnia ...
    -ile trzeba rozebrac, zeby sie do tych klapek dobrac ...

    > Idźmy dalej - turbina i jej sterownik elektryczny. Na wyłączonym silniku
    > ustawiasz % otwarcia sterownika i nawet wizualnie możesz ocenić czy
    > działa poprawnie.

    O ile masz odpowiedni komputer sterujacy. ASO ma, ale nie da :-)

    > A jak chcesz dokładniej, to też możesz. Porównujesz
    > żądanie z odpowiedzią. W ten sposób kiedyś sam sobie zdiagnozowałem
    > uszkodzenie turbiny i konieczność jej wymiany/regeneracji.
    >
    > Wtryski? Też nie ma problemu. Star Diagnosis pięknie pokazuje przepływy.
    > Bez rozbierania silnika dowiesz się, który leje lub ma inną usterkę.

    Masz przeplywomierz gdzies w ukladzie ?

    > Zresztą czujniki na głowicach sygnalizują ogólną niesprawność po lewej
    > czy prawej stronie, potem podłączach kompa i patrzysz w detale.
    > Na mechanice nie znam się bardziej niż majsterkowicz domorosły.
    >
    >> Pneumatyka jest dosc szybka, ale zapominasz, ze turbina nie jest z
    >> krzemu. Jakis tam silownik musi byc.
    >> I tu juz roznie z szybkoscia bywa.
    >
    > Oczywiście, że musi być. Różnie bywa? Uważasz, że jakikolwiek
    > pneumatyczny szybciej i precyzyjniej zareaguje na np. wciśnięcie gazu
    > niż elektryczny? Śmiem mocno wątpić.

    Elektronika poszla mocno do przodu, ale jakbys mial 10kg przestawic
    bardzo szybko ...

    > U mnie jest tak, że gdy jadę spokojnie i nagle depnę, to sterownik
    > otwiera turbinę na krótko na maxa (zanim silnik zdąży zareagować na gaz)
    > by szybciej rozbujała się a potem regulacja "pływa" w zależności od
    > potrzeb (obciążenia silnika / obrotów / kompresji). Wątpię by pneumatyka
    > potrafiła nawet tak proste rzeczy - pomijając już nawet szybkość reakcji.

    O, to zwykly regulator, nie takie rzeczy dawniej robiono.

    Tylko tu masz racje - pieknie dziala, dopoki sie cos nie
    zepsuje/zuzyje, a potem nikt nie naprawi.

    Ciagle w samochodach wspomaganie hamulcow jest pneumatyczne, choc to
    chyba juz zaszlosc historyczna, ciagle sie uzywa hydraulicznego
    wspomagania kierownicy - choc tu sie pojawily elektryczne.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: