-
Data: 2018-10-28 13:04:43
Temat: Re: Jaka jest wydajność prądowa alternatorów?
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Sat, 27 Oct 2018 21:37:56 +0200, Marek S napisał(a):
> W dniu 2018-10-26 o 22:21, Tomasz Pyra pisze:
>
>> 200A przy 12V to 2.4KW
>>
>> Dość sporo, ale jak włączy się wszystko na raz to kto wie...
>
> No właśnie niekoniecznie wszystko, przynajmniej u mnie. Liczyłem
> oszczędnie. Skoro samo ogrzewanie to czasem 130A, 70A da się wygenerować
> włączając choćby audio + światła + być może jeszcze jakąś pierdołę. Nic
> wyszukanego.
Ale to ogrzewanie tylko na chwilę - podobnie jak np. wspomaganie kierownicy
które pociągnąć potrafi jeszcze więcej, albo rozrusznik.
Chwilowy ujemny bilans jest spoko - tak długo jak jest chwilowy.
>> Ja to się tylko dziwię, że im się opłaca nadal tkwić w instalacjach 12V,
>> które choćby kosztują wiele miedzi, na całkiem grube przewody które muszą
>> oplatać cały samochód.
>
> Więc właśnie. Patrzałem na przewody do wspomnianego ogrzewania. Mają
> chyba centymetr szerokości. To bardziej szyny niż przewody. Bez sensu...
No niestety.
Bo tu jeszcze trzeba pamiętać że jak w instalacji 230V przy 20A będą 2V
spadku napięcia, to nie ma nad czym płakać, bo to ledwo 1%.
Ale jak przy 12V 20A, na takim samym przewodzie będą 2V spadku - to już
jest sporo i nagle się okazuje że w samochodzie światła gorzej świecą.
>> Raczej stawiam albo na bardzo dziwną eksplowtację, albo najczęściej jednak
>> na zużycie prądu na postoju.
>
> Dziwną? Wcale niekoniecznie. Jak wspomniałem - wchodzę do auta nawet
> teraz, gdy jest +10. Jeśli ostygnie na zewnątrz, to bez podłączania
> komputera wiem, że rusza ogrzewanie elektryczne skoro natychmiast mam
> ciepło. Stan ten trwa aż do momentu kiedy silnik sam będzie potrafił
> grzać kabinę ... lub ... jak wspomniałem, całą zimę bo padł mi
> elektrozawór (psuje się co rok - 2 lata - taka przypadłość modelu) - o
> czym nie wiedziałem bo niby skąd.
No tak, ale to jest właśnie eksploatacja niesprawnego samochodu i nie ma
się co dziwić że kończy się to jakimiś problemami.
Jak ogrzewanie jest sprawne, grzałka wyłącza się pewnie po 3 minutach i
wszystko gra (tak długo jak ktoś nie robi "tras" po 3min).
Następne wpisy z tego wątku
- 28.10.18 14:23 Marek S
- 28.10.18 14:49 Zenek Kapelinder
- 28.10.18 14:58 Marek S
- 28.10.18 15:15 Marek S
- 28.10.18 15:28 J.F.
- 28.10.18 15:40 J.F.
- 28.10.18 17:48 Tomasz Gorbaczuk
- 28.10.18 20:12 Marek S
- 28.10.18 20:50 Marek S
- 28.10.18 21:46 J.F.
- 28.10.18 21:51 J.F.
- 28.10.18 23:41 Marek S
- 29.10.18 00:03 Marek S
- 29.10.18 01:16 J.F.
- 29.10.18 20:30 Marek S
Najnowsze wątki z tej grupy
- Pożar parkingu w Luton
- gov.pl - porównanie kosztów przejechania 100 km (II kwartał 2024)
- Suchoń z Czeciej Drogi twierdzi że nie będzie podatków od AUT SPALINOWYCH
- przyszłość wg Muska
- pedał gazu bez linki
- Kolejny EKOLOGICZNY samochód na widok którego Cavallino dostaje WHHURRRIII ;-)
- Zakaz wjazdu samochodami na parkingi wielopoziomowe?
- Ładowarka CAT 994H
- elektryczna Norwegia
- Podnieś rękę!
- KIA nas dyma
- miles per gallon
- Strefa czystego powietrza
- Prawdziwy ekologiczny samochód
- Stało się...
Najnowsze wątki
- 2024-10-19 Warszawa => Software Engineer .Net <=
- 2024-10-19 Warszawa => Senior SAP HANA Developer <=
- 2024-10-19 Warszawa => Specjalista Helpdesk <=
- 2024-10-19 PUE ZUS -- administracyjna nuda...
- 2024-10-18 Marsz niepodleglosci
- 2024-10-18 Pożar parkingu w Luton
- 2024-10-18 Łódź => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-10-18 Gdańsk => Technical Lead ( (Java Background)) <=
- 2024-10-18 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-10-18 uwazajmy na haczyki w umowach
- 2024-10-18 Warszawa => Account Manager - Usługi rekrutacyjne <=
- 2024-10-18 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-10-18 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-10-18 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2024-10-18 Warszawa => Key Account Manager <=