  • Data: 2018-10-28 13:04:43
    Temat: Re: Jaka jest wydajność prądowa alternatorów?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 27 Oct 2018 21:37:56 +0200, Marek S napisał(a):

    > No właśnie niekoniecznie wszystko, przynajmniej u mnie. Liczyłem
    > oszczędnie. Skoro samo ogrzewanie to czasem 130A, 70A da się wygenerować
    > włączając choćby audio + światła + być może jeszcze jakąś pierdołę. Nic
    > wyszukanego.

    Ale to ogrzewanie tylko na chwilę - podobnie jak np. wspomaganie kierownicy
    które pociągnąć potrafi jeszcze więcej, albo rozrusznik.

    Chwilowy ujemny bilans jest spoko - tak długo jak jest chwilowy.

    > Więc właśnie. Patrzałem na przewody do wspomnianego ogrzewania. Mają
    > chyba centymetr szerokości. To bardziej szyny niż przewody. Bez sensu...

    No niestety.
    Bo tu jeszcze trzeba pamiętać że jak w instalacji 230V przy 20A będą 2V
    spadku napięcia, to nie ma nad czym płakać, bo to ledwo 1%.

    Ale jak przy 12V 20A, na takim samym przewodzie będą 2V spadku - to już
    jest sporo i nagle się okazuje że w samochodzie światła gorzej świecą.

    > Dziwną? Wcale niekoniecznie. Jak wspomniałem - wchodzę do auta nawet
    > teraz, gdy jest +10. Jeśli ostygnie na zewnątrz, to bez podłączania
    > komputera wiem, że rusza ogrzewanie elektryczne skoro natychmiast mam
    > ciepło. Stan ten trwa aż do momentu kiedy silnik sam będzie potrafił
    > grzać kabinę ... lub ... jak wspomniałem, całą zimę bo padł mi
    > elektrozawór (psuje się co rok - 2 lata - taka przypadłość modelu) - o
    > czym nie wiedziałem bo niby skąd.

    No tak, ale to jest właśnie eksploatacja niesprawnego samochodu i nie ma
    się co dziwić że kończy się to jakimiś problemami.
    Jak ogrzewanie jest sprawne, grzałka wyłącza się pewnie po 3 minutach i
    wszystko gra (tak długo jak ktoś nie robi "tras" po 3min).