-
Data: 2018-10-28 13:04:43
Temat: Re: Jaka jest wydajność prądowa alternatorów?
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Sat, 27 Oct 2018 21:37:56 +0200, Marek S napisał(a):
> W dniu 2018-10-26 o 22:21, Tomasz Pyra pisze:
>
>> 200A przy 12V to 2.4KW
>>
>> Dość sporo, ale jak włączy się wszystko na raz to kto wie...
>
> No właśnie niekoniecznie wszystko, przynajmniej u mnie. Liczyłem
> oszczędnie. Skoro samo ogrzewanie to czasem 130A, 70A da się wygenerować
> włączając choćby audio + światła + być może jeszcze jakąś pierdołę. Nic
> wyszukanego.
Ale to ogrzewanie tylko na chwilę - podobnie jak np. wspomaganie kierownicy
które pociągnąć potrafi jeszcze więcej, albo rozrusznik.
Chwilowy ujemny bilans jest spoko - tak długo jak jest chwilowy.
>> Ja to się tylko dziwię, że im się opłaca nadal tkwić w instalacjach 12V,
>> które choćby kosztują wiele miedzi, na całkiem grube przewody które muszą
>> oplatać cały samochód.
>
> Więc właśnie. Patrzałem na przewody do wspomnianego ogrzewania. Mają
> chyba centymetr szerokości. To bardziej szyny niż przewody. Bez sensu...
No niestety.
Bo tu jeszcze trzeba pamiętać że jak w instalacji 230V przy 20A będą 2V
spadku napięcia, to nie ma nad czym płakać, bo to ledwo 1%.
Ale jak przy 12V 20A, na takim samym przewodzie będą 2V spadku - to już
jest sporo i nagle się okazuje że w samochodzie światła gorzej świecą.
>> Raczej stawiam albo na bardzo dziwną eksplowtację, albo najczęściej jednak
>> na zużycie prądu na postoju.
>
> Dziwną? Wcale niekoniecznie. Jak wspomniałem - wchodzę do auta nawet
> teraz, gdy jest +10. Jeśli ostygnie na zewnątrz, to bez podłączania
> komputera wiem, że rusza ogrzewanie elektryczne skoro natychmiast mam
> ciepło. Stan ten trwa aż do momentu kiedy silnik sam będzie potrafił
> grzać kabinę ... lub ... jak wspomniałem, całą zimę bo padł mi
> elektrozawór (psuje się co rok - 2 lata - taka przypadłość modelu) - o
> czym nie wiedziałem bo niby skąd.
No tak, ale to jest właśnie eksploatacja niesprawnego samochodu i nie ma
się co dziwić że kończy się to jakimiś problemami.
Jak ogrzewanie jest sprawne, grzałka wyłącza się pewnie po 3 minutach i
wszystko gra (tak długo jak ktoś nie robi "tras" po 3min).
Następne wpisy z tego wątku
- 28.10.18 14:23 Marek S
- 28.10.18 14:49 Zenek Kapelinder
- 28.10.18 14:58 Marek S
- 28.10.18 15:15 Marek S
- 28.10.18 15:28 J.F.
- 28.10.18 15:40 J.F.
- 28.10.18 17:48 Tomasz Gorbaczuk
- 28.10.18 20:12 Marek S
- 28.10.18 20:50 Marek S
- 28.10.18 21:46 J.F.
- 28.10.18 21:51 J.F.
- 28.10.18 23:41 Marek S
- 29.10.18 00:03 Marek S
- 29.10.18 01:16 J.F.
- 29.10.18 20:30 Marek S
Najnowsze wątki z tej grupy
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
Najnowsze wątki
- 2024-11-24 Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- 2024-11-22 OC - podwyżka
- 2024-11-22 wyszedł z domu bez buta
- 2024-11-22 Bieda hud.
- 2024-11-24 DS1813-10 się psuje
- 2024-11-23 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-23 Szczecin => QA Engineer <=
- 2024-11-23 Warszawa => SEO Specialist (15-20h tygodniowo) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => DevOps Specialist <=
- 2024-11-22 Kraków => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=
- 2024-11-22 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=