  • Data: 2018-10-28 20:12:42
    Temat: Re: Jaka jest wydajność prądowa alternatorów?
    Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-10-28 o 15:40, J.F. pisze:

    > Ale tez do konca nie wiemy ile tego pradu brakowalo i jak dlugo.

    Do pracy codziennie dojeżdżałem - z czego czasowo większość drogi to
    albo postój albo jazda bez używania pedału gazu (dosłownie - do 20km/h
    tak się da). Jeśli na jałowym biegu bilans energetyczny byłby ujemny, to
    miałbym natychmiast informację o tym na desce rozdzielczej.

    Z kolei, jeśli po parkowaniu miałbym problem z akumulatorem, to również
    wiedziałbym natychmiast. Na desce pojawia się wtedy napis, że wszystkie
    funkcje komfortowe zostają odłączone do czasu podładowania akumulatora
    (czyli 8 minut jazdy). Tak się stało gdy kamerę zostawiłem na chyba 5
    dni włączoną.

    > No i jak pisales - miales sprytny komputer, ktory w razie potrzeby
    > poniosl obroty jałowe ...

    Jasne, ale po mniej więcej minucie redukował je do normalnych uznając,
    że alternator jednak podoła.

    Tak na marginesie - zawór nagrzewnicy 2x wymieniałem rok po roku. Po
    każdej wymianie zjawisko ustępowało. Tylko na zimnym silniku obroty są
    przez chwilę (ze 3 minuty, zależnie od potrzeb) wyższe - co jest
    prawidłowe.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek