-
Data: 2018-10-28 15:28:37
Temat: Re: Jaka jest wydajność prądowa alternatorów?
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Sun, 28 Oct 2018 14:58:48 +0100, Marek S napisał(a):
> W dniu 2018-10-28 o 10:36, P.B. pisze:
>> Ty się tak z pneumatyki nie nabijaj: mercedes W123 miał centralny na
>> podciśnienie. Polonez sterowanie nawiewami.
> Ba! Ja miałem nawet 124 z pneumatycznym centralnym (model 300E). No i
> był to zawodny element.
>
>> W fabrykach sprężone powietrze jest bardzo wygodnym nośnikiem energii.
>> Połowa Twojego Mercedesa była zrobiona na maszynach napędzanych powietrzem.
>
> Ok, jasne. Tyle tylko, że komputery sterujące tymi pneumatycznymi
> maszynami są z krzemu.
Elektrozawory sa znane.
A wspomniane mondeo nie mialo do tego komputera - galka bezposrednio
krecila zaworem, a komputer nie jest potrzebny zeby skierowac nadmuch
tam, gdzie kierowca sobie zyczy.
> A ja miałem na myśli logikę pneumatyczną typu
> gdzieś ciśnienia ubędzie, gdzieś przybędzie, gdzieś zostanie zredukowane
> i to steruje wentylacją, regulatorem turbiny i cholera wie czym jeszcze.
Ale to niekoniecznie jest az tak skomlikowane.
> Jakiś wężyk się przytka/rozszczelni i następuje koniec świata. Zero
> informacji w ECU o takich zdarzeniach. Serwisowanie wymaga magów.
Myslisz, ze ECU ma wszystkie bledy z elektryki ?
Fakt, ma coraz wiecej ... ale do diagnostyki Syreny wystarczyla
zarowka z kabelkami :-)
Powiedzialbym nawet, ze takie z komputerem sie trudniej diagnozuje niz
pneumatyczne .... ale na tych nawiewach w mondeo to kiedys poleglem ..
> Dlatego napisałem, że budowanie logiki pneumatycznej jest kiepskim
> pomysłem. Nie tylko zresztą z tych względów ale także wielu innych.
> Choćby reakcja na zdarzenie układów skomputeryzowanych jest
> nieporównywalnie szybsza. Nie trzeba czekać na np. zmianę podciśnienia
> po wciśnięciu gazu aby turbina zmieniła swoją charakterystykę pracy. Itd.
Pneumatyka jest dosc szybka, ale zapominasz, ze turbina nie jest z
krzemu. Jakis tam silownik musi byc.
I tu juz roznie z szybkoscia bywa.
Fakt, ze silniki elektryczne jakby potanialy i coraz rzadziej sa
mieszane technologie ... elektryka daje rade.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 28.10.18 15:40 J.F.
- 28.10.18 17:48 Tomasz Gorbaczuk
- 28.10.18 20:12 Marek S
- 28.10.18 20:50 Marek S
- 28.10.18 21:46 J.F.
- 28.10.18 21:51 J.F.
- 28.10.18 23:41 Marek S
- 29.10.18 00:03 Marek S
- 29.10.18 01:16 J.F.
- 29.10.18 20:30 Marek S
- 30.10.18 11:50 J.F.
- 30.10.18 17:47 Marek S
- 30.10.18 19:38 J.F.
- 30.10.18 20:49 Marek S
- 30.10.18 23:53 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
Najnowsze wątki
- 2025-01-13 Gdańsk => Application Security Engineer <=
- 2025-01-13 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-13 Warszawa => Konsultant ds. sprzedaży <=
- 2025-01-13 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2025-01-13 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-13 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-13 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-01-13 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-13 Warszawa => Staż w dziale Sprzedaży B2B <=
- 2025-01-13 Wydajność klimy w obecnych temperaturach
- 2025-01-13 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2025-01-13 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-13 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-13 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-12 USB3.x->HDMI/DP ze sterownikami w win11