  • Data: 2018-10-28 15:28:37
    Temat: Re: Jaka jest wydajność prądowa alternatorów?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 28 Oct 2018 14:58:48 +0100, Marek S napisał(a):
    > Ba! Ja miałem nawet 124 z pneumatycznym centralnym (model 300E). No i
    > był to zawodny element.

    > Ok, jasne. Tyle tylko, że komputery sterujące tymi pneumatycznymi
    > maszynami są z krzemu.

    Elektrozawory sa znane.
    A wspomniane mondeo nie mialo do tego komputera - galka bezposrednio
    krecila zaworem, a komputer nie jest potrzebny zeby skierowac nadmuch
    tam, gdzie kierowca sobie zyczy.

    > A ja miałem na myśli logikę pneumatyczną typu
    > gdzieś ciśnienia ubędzie, gdzieś przybędzie, gdzieś zostanie zredukowane
    > i to steruje wentylacją, regulatorem turbiny i cholera wie czym jeszcze.

    Ale to niekoniecznie jest az tak skomlikowane.

    > Jakiś wężyk się przytka/rozszczelni i następuje koniec świata. Zero
    > informacji w ECU o takich zdarzeniach. Serwisowanie wymaga magów.

    Myslisz, ze ECU ma wszystkie bledy z elektryki ?
    Fakt, ma coraz wiecej ... ale do diagnostyki Syreny wystarczyla
    zarowka z kabelkami :-)

    Powiedzialbym nawet, ze takie z komputerem sie trudniej diagnozuje niz
    pneumatyczne .... ale na tych nawiewach w mondeo to kiedys poleglem ..

    > Dlatego napisałem, że budowanie logiki pneumatycznej jest kiepskim
    > pomysłem. Nie tylko zresztą z tych względów ale także wielu innych.
    > Choćby reakcja na zdarzenie układów skomputeryzowanych jest
    > nieporównywalnie szybsza. Nie trzeba czekać na np. zmianę podciśnienia
    > po wciśnięciu gazu aby turbina zmieniła swoją charakterystykę pracy. Itd.

    Pneumatyka jest dosc szybka, ale zapominasz, ze turbina nie jest z
    krzemu. Jakis tam silownik musi byc.
    I tu juz roznie z szybkoscia bywa.

    Fakt, ze silniki elektryczne jakby potanialy i coraz rzadziej sa
    mieszane technologie ... elektryka daje rade.

    J.