  • 141. Data: 2009-07-15 21:55:06
    Temat: Re: Jaka cyfrówka (lustrzanka) do krajobrazów ?
    Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@g...pl>

    > I komu to przeskadzalo? ;)

    Się zachciało szczegołów w cieniach cholera jasna :>

    --
    Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327

  • 142. Data: 2009-07-16 05:39:47
    Od: wwwojtek1 <w...@g...com>

    > gdyz autor pytania zyczy sobie lustrzanke , a G1 nie jest lustrzanka.
    > dlatego nie polecilem tago aparatu

    I słusznie :)
    G1 oglądałem, ale zmiana z hybrydy S9600 na hybrydę nieco lepszą (i
    bądź co bądź relatywnie drogą względem klasycznych lustrzanek) jest
    nieco pozbawiona sensu.

  • 143. Data: 2009-07-16 05:50:06
    Od: wwwojtek1 <w...@g...com>

    On 15 Lip, 22:19, cichybartko <c...@g...com> wrote:

    > Po pierwsze Twoje typy to kosmos cenowy. Więc lecisz w abstrakcje. Jak
    > już tak autorowi zależy na lustrze to jedyny sensowny wybór w tym
    > przedziale to Canon 450D za 2,5 w kicie.

    450D i ewentualnie 1000D z jakimś lepszym nieco szkłem (albo nawet
    kitem) pozostaje w alternatywie.

    > Autor wątku nie
    > napisał co mu najbardziej doskwierało w poprzednich aparatach

    Jak to w hybrydach i kompaktach..Elektroniczny wizjer, ogólna szybkość
    działania, szumy i optyka. Czasem potrzeba manualnego ostrzenia.
    Obecnie posiadany przeze mnie S9600 złym aparatem nie jest i ma spore
    możliwości. Rozważałem jego zmianę na S100FS lub właśnie na G1, ale
    stwierdziłem, że jak już wymieniać, to za te pieniądze lepiej iść w
    lustro i 1-2 obiektywy.

  • 144. Data: 2009-07-16 05:58:34
    Od: Marx <M...@n...com>

    cichybartko pisze:
    > krajobrazu. Body spełnia dwa podstawowe warunki histogram na żywo i
    > ostrzenie na detekcje kontrastu.
    a po co w krajobrazach to ostrzenie? drzewiej ustawialo sie aparat na
    odwrocona osemke i AF nie byl zupelnie potrzebny. Po co AF w krajobrazach?
    Marx

  • 145. Data: 2009-07-16 06:38:09
    Temat: Re: [LONG] Jaka cyfrówka (lustrzanka) do krajobrazów ?
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Brak pomyłek w pracy AF :)

    Rzecz w tym, ze po co przy krajobrazie w ogole jakis AF?

    > jak tu ktoś kiedyś napisał nie takie rzeczy się prostowało ;)

    :)

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 146. Data: 2009-07-16 06:41:59
    Od: wwwojtek1 <w...@g...com>

    > a po co w krajobrazach to ostrzenie? drzewiej ustawialo sie aparat na
    > odwrocona osemke i AF nie byl zupelnie potrzebny. Po co AF w krajobrazach?

    Czepianie się szczegółów...
    Napisałem co mi ogólnie przeszkadza w aparatach hybrydowych.

  • 147. Data: 2009-07-16 07:08:33
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Czepianie się szczegółów...

    Alez Wodzu, co Wodz...?
    Czepianie sie szczegolow? Na PRFC? Nikt w to nie uwierzy! :P ;)

    > Napisałem co mi ogólnie przeszkadza w aparatach hybrydowych.

    Zatem - hybryda odpada.

    Oszczedz mi ponownego przebijania sie przez, mocno rozpasany
    juz, watek i przypomnij co pisales o obiektywach?

    Pytam, bo (na ten przyklad) rzecza ktora sobie bardzo w
    Pentaksie cenie jest calkiem przyjemna praca z zabytkowymi
    juz szklami ichniego systemu.

    Co prawda dostepnosc takowych nie jest juz taka dobra,
    jak pare lat temu, a i ceny poszly troche w gore, jednak nadal
    mozna wygrzebac sobie cos fajnego za stosunkowo niewielkie
    pieniadze.

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 148. Data: 2009-07-16 07:18:55
    Od: XX YY <j...@u...at>

    On 15 Jul., 22:19, cichybartko <c...@g...com> wrote:

    > Po pierwsze Twoje typy to kosmos cenowy. Więc lecisz w abstrakcje.

    przeciwnie- wyraznie pisze , ze systemow leici oraz haselblada nie
    polecilem wlasnie ze wzgledu na cene ( a wymienilem niemal wszystkie
    systemy z wyjatkiem wlasnie tych -panas , leica , hasel),
    rowniez nie polecilem G1 gdyz nie jest lustrzanka , a autor zyczy
    sobie lustrzanke ( choc G1 jest lepszy od wielu tanich lustrzanek) i
    nie zamierzam sobie lamac glowy czy autor rozroznia pomiedzy dsrl a
    drl

    najgorszyhttp://tinyurl.com/649t33na początek wystarczy szczególnie do
    > krajobrazu. Body spełnia dwa podstawowe warunki histogram na żywo i
    > ostrzenie na detekcje kontrastu. Z wad rozmiary. Po dokupieniu
    > odpowiedniego szkła można się pokusić o te śluby.

    ten aparat raczej nadaje sie do rozwodow , z ktorych zdjecia nikogo
    nie beda interesowac.

    Autor wątku nie
    > napisał co mu najbardziej doskwierało w poprzednich aparatach więc
    > wszyscy chwalą co mają.

    pytanie jest konkretne :

    jaki dslr do krajobrazu przy ograniczeniu cenowym ?

    odpowiedz moja jest rownie konkretna :

    kazdy z tanich sie nadaje w takim samym stopniu

    Uszczelnieniami bym się nie przejmował bo i tak
    > się później okazuje że się na body na chucha i dmucha i UV przykręca
    > etc. ;).
    >
    > Bartko.

    uszczelnianiem tez bym sie nie przejmowal , ani histogramem , gdyz w
    warunkach oswietlenia slonecznego dziennego i tak na monitorze nic nie
    widac .
    robisz serie 3 zdjec na autobracketing i po sprawie ( i tak prawie
    zawsze pierwsze jest najlepsze ale przynajmniej masz pewnosc , ze
    lepiej sie nie dalo).

  • 149. Data: 2009-07-16 07:22:01
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Vituniu pisze:

    > Zatem - hybryda odpada.

    Puk, puk, bo prześpicie zmiany :)
    Hybrydy się kończą jak i lustrzanki, a g1 nie należy do żadnej z tych
    grup tylko do nowego typu aparatów o dużej matrycy (będą jeszcze takie o
    małej popularnie dziś zwane kompaktami i to za kilka lat będzie cały
    rynek). Jakością jak i szybkością nie specjalnie g1 się różni od
    prostych luster z wolniejszym af.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 150. Data: 2009-07-16 07:24:22
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    XX YY pisze:
    > uszczelnianiem tez bym sie nie przejmowal , ani histogramem , gdyz w
    > warunkach oswietlenia slonecznego dziennego i tak na monitorze nic nie
    > widac .

    Znafca, to właśnie w krajobrazie histogram jest najbardziej przydatny ze
    względu na forsowanie dynamiki. No i nie każdy jest ślepy, niektórzy
    jednak widzą histogram także w słońcu.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /bardzo polecam ten telefon bo sam go mam/