    Date: Wed, 05 Feb 2014 11:03:14 +0100
    From: Zbych <a...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Jak zmierzyć energię/ładunek

    W dniu 05.02.2014 10:19, jacek pozniak pisze:

    > Przed laty robiliśmy podobnie (C-R-C) z układami, które brały prąd impulsowo
    > 1uA - impuls 2mA ale tam była regularna okresowość (1 sekunda). Po jakimś
    > czasie prąd się stabilizował na tyle, że odzwierciedlał faktyczny prąd
    > średni.
    > Nie wiem jakie duże w tym przypadku musiałobybyć L i C. Pewnie spore.

    Simcom dla dwoich modemów gsm (gprs) podaje, że impuls prądu trwa 577us,
    powtarza się co 4,615ms i spadek napięcia nie powinien przekraczać w tym
    czasie 300mV. Z szybkiego liczenia na palcach wychodzi pojemność ~7,7mF
    (4A*577us/300mV), więc na początek niskoimpedancyjny elektrolit 10mF
    powinien wystarczyć (albo 3 sztuki po 3300uF równolegle). Z dużym L to
    bym uważał, żeby ten filtr nie zaczął dzwonić. Na początek lepszy chyba
    byłby rezystor 0,1...0,2R.

    Tylko, że prościej by było użyć jednak tego "licznika kulombów", który
    znalazł Sylwek. Rozdzielczość pomiaru ma wystarczającą, częstotliwość
    też, do tego zadowala się spadkiem napięcia na rezystorze pomiarowym
    maks. 50mV.