  • Data: 2010-12-29 11:12:54
    Temat: Re: Jak zabezpieczyć elektronike przed falą elektromagnetyczną
    Od: WoW <n...@m...ru> szukaj wiadomości tego autora

    1
    > Klatka Faradaya + brak połączeń zewnętrznych.

    Czyli nie musze uziemiać? Nie musze okładac jakims ferromagnetykiem?

    > Sporo zależy od tego jak ułożona.

    No w akumulatorze to dośc dobrze wiadomo. Elektrolit przewodzący w małych
    kapilarkach. Ulozony prawie idealnie pionowo połączone na górze i na dole.
    Ideał do wzbudzenia.

    Co do latarki to jesli nie jest na ruch (z cewka indukcyjna) lub dynamem to
    powinno byc dobrze, ale jak zachowaja sie diody lub zarówki? Lampy
    elektronowe byly odporne wiec...

    Pytanie dotyczylo tych na dynamo własnie.

    > Ale w jakim celu w folię do żywności? Masz na myśli folię aluminiową?

    Tak, aluminium jest bardzo dobrym izolatorem. Porownywalnym z miedzia.
    Niestety problem jest z grubością tej folii, dlatego wymyslilem kondensator.
    Przekladam folie papierem. Pytanie czy duzo by to zwiekszylo i czy
    wewnatrzne pole nie zabilo by np. klucza usb.

    > Powiedzmy, że jedną mikrosekundę.

    No właśnie nie wiadomo. O ile testowano jeden taki wybuch nie wiadomo jak
    bedzie przy 2-3. Nie wiemy czy nie bedzie sie odbijac np. od jonosfery i
    beda impulsy wtorne. A moga byc dosc spore.

    > Jonizacja czego?

    Powietrza ;)
    Nie zakladam, ze sie bedzie jonizowac gleba.

    --
    +++