eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaJak zabezpieczyć elektronike przed falą elektromagnetyczną › Re: Jak zabezpieczy? elektronike przed fal? elektromagnetyczn?
  • Data: 2010-12-29 14:56:37
    Temat: Re: Jak zabezpieczy? elektronike przed fal? elektromagnetyczn?
    Od: WoW <n...@m...ru> szukaj wiadomości tego autora

    Piotr Gałka wrote:

    > Fala odbijając się od metalu wnika do niego na pewną głębokość. Jak metalu
    > nie starczy (bo za cienki) to odbicie będzie mało skuteczne i to co się
    > nie odbije to przebije się przez ten metal.
    > Fala się odbija dzięki wywołanym przez nią prądom wirowym w metalu.
    > Rezystancja (różna od 0) metalu powoduje, że aby skutecznie się odbiła dla
    > tych prądów potrzeba trochę tego metalu, a nie wystarczy warstwa o
    > grubości 0.

    Niby to samo napisalem. Czyli ile tych milimetrow trzeba. To wlasnie sztuka
    policzyc. jak wyjdzie mniej niz 0.5 mm to mozna kombinowac. Jak wiecej to
    nawet zwykle dwie puszki po konserwach dobrze zalutowane tyle dadzą.

    > Moim zdaniem nic mu nie będzie, ale doświadczenia nie miałem okazji
    > przeprowadzić ;-)

    Zelowych wtedy jeszcze nie bylo wiec moze nikt nie przeprowadzal takich
    doswiadczen, ale w sumie to po jakiego groma te symulacje.

    > Przecież teraz to nawet przerywaczy nie ma tylko cewki + wzmacniacz i
    > dalej do komputera sterującego zapłonem i często wtryskiem itd.

    > Syrenkę.

    c.n.w. Tak myslalem, ze z samochodu to raczej niewiele bedzie mozna uzyc,
    chyba, ze ktos ma metalowy i betonowy garaż.

    --
    +++