eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaJak zabezpieczyć elektronike przed falą elektromagnetyczną › Re: Jak zabezpieczy? elektronike przed fal? elektromagnetyczn?
  • Data: 2010-12-29 14:22:24
    Temat: Re: Jak zabezpieczy? elektronike przed fal? elektromagnetyczn?
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "WoW" <n...@m...ru> napisał w wiadomości
    news:4d1b3f1b$0$2457$65785112@news.neostrada.pl...

    > A woda?

    Nie mam pojęcia.

    > To sie zgubiłem. To wnikanie co robi?

    Fala odbijając się od metalu wnika do niego na pewną głębokość. Jak metalu
    nie starczy (bo za cienki) to odbicie będzie mało skuteczne i to co się nie
    odbije to przebije się przez ten metal.
    Fala się odbija dzięki wywołanym przez nią prądom wirowym w metalu.
    Rezystancja (różna od 0) metalu powoduje, że aby skutecznie się odbiła dla
    tych prądów potrzeba trochę tego metalu, a nie wystarczy warstwa o grubości
    0.

    > No ten długi czas miałem na myśli nie od scianek ale właśnie od jonosfery
    > lub pomieszczenia. I tu juz moja wyobraźnia nie sięga.

    Światło w 1s okrąży (gdyby się poruszało po okręgu) Ziemię ponad 7 razy.

    > Ok, a jak akumulator NIE jest w samochodzie?

    Moim zdaniem nic mu nie będzie, ale doświadczenia nie miałem okazji
    przeprowadzić ;-)

    > Pytam o akumulator. Choć akurat to ciekawe co mogo by sie zniszczyc w
    > samochodzie. Bez wspomagania kol itp powinno dac sie ruszyc. Jesli tylko
    > blokada elektroniki to mozna by bylo sie nauczyc jak w swoim samochodzie
    > uruchomic go bez elektroniki. Jakiś samochód da się jeszcze uruchomić bez
    > działającej elektroniki ?
    Przecież teraz to nawet przerywaczy nie ma tylko cewki + wzmacniacz i dalej
    do komputera sterującego zapłonem i często wtryskiem itd.

    > Albo co trzeba by zapakowac do tej puszki by
    > bylo na wymiane.
    Syrenkę.
    P.G.