  • 11. Data: 2010-12-28 14:24:47
    Temat: Re: Jak zabezpieczyć elektronike przed falą elektromagnetyczną
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 28 Dec 2010 14:17:45 +0100, Zbych wrote:

    >Ale zwróciłeś uwagę na tabliczkę "LEAD LINED" na drzwiach? :-)

    Swoja droga - pomysl tylko scenarzystow, czy kiedys sie tak wykladalo
    ?

    J.

  • 12. Data: 2010-12-28 14:44:13
    Temat: Re: Jak zabezpieczyć elektronike przed falš elektromagnetycznš
    Od: Artur <n...@g...com>

    On 28 Gru, 15:24, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Swoja droga - pomysl tylko scenarzystow, czy kiedys sie tak wykladalo
    > ?

    Chyba nadal się tak robi:
    http://www.biodex.com/radio/leadline/leadline_003fea
    t.htm

    --
    Artur

  • 13. Data: 2010-12-28 14:44:44
    Od: "RobertP." <r...@p...onet.pl>

    On Tue, 28 Dec 2010 14:17:45 +0100, Zbych <a...@o...pl> wrote:

    > Ale zwróciłeś uwagę na tabliczkę "LEAD LINED" na drzwiach? :-)

    Oczywiście, że zwróciłem. Dlatego napisałem "odpowiednią lodówkę" a nie po
    prostu "lodówkę".

    RobertP.

  • 14. Data: 2010-12-28 17:26:03
    Od: WoW <n...@m...ru>

    sundayman wrote:

    > Heh, obawiam się że impuls EM to ostatnia rzecz jaką powienieneś się
    > martwić w razie czego...

    A merytorycznie mógłbyś odpowiedzieć?

    --
    +++

  • 15. Data: 2010-12-28 17:56:35
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > A merytorycznie mógłbyś odpowiedzieć?

    Podaj współrzędne, mamy w silosie jedną wolną ziemia-ziemia, będziesz miał
    merytoryczną odpowiedź. Oczywiście 31 grudnia - pamiętaj o zakazie
    fajerwerków :-)

    --
    Desoft

  • 16. Data: 2010-12-28 18:18:54
    Od: WoW <n...@m...ru>

    Desoft wrote:

    > Podaj współrzędne, mamy w silosie jedną wolną ziemia-ziemia, będziesz miał
    > merytoryczną odpowiedź. Oczywiście 31 grudnia - pamiętaj o zakazie
    > fajerwerków :-)

    Zauwaz, ze zadalem kilka konkretnych pytan. Nie otrzymalem odpowiedzi. Jesli
    wiesz to prosze odpowiedz jesli nie wiesz nie odzywaj sie.

    --
    +++

  • 17. Data: 2010-12-28 19:13:01
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    > A merytorycznie mógłbyś odpowiedzieć?

    Merytorycznie, to właściwie, o co ci kolego chodzi ? W razie globalnego
    konfliktu atomowego, to

    1. zostaniesz zdmuchnięty przez fale uderzeniowe
    2. spalony przez promieniowanie termiczne
    3. wykitujesz na skutek promieniowania
    4. umrzesz z głodu na skutek braku wody i żywności
    5. tudzież z zimna...
    itp itp

    Wybudowałeś już sobie schron 100m pod ziemią, z zapasem żywności, wody i
    powietrza na parę lat ?
    I co, zapomniałeś o ochronie EM ?

  • 18. Data: 2010-12-28 19:14:01
    Od: j...@p...onet.pl

    > Mam pytanie jak domowym sposobem zabezpieczyc urządzenia elektroniczne przed

    > fala elektromagnetyczna powstałą z upadku meteorytu lub wybuchu bomby

    > atomowej.

    Ogólnie tak jak przed każdym impulsem pola EM, czyli ekranowanie. Ktoś tu już
    wspominał o klatce Faradaya. Jeśli nie bierzemy pod uwagę innych czynników
    (ciepło i fala uderzeniowa), to ochrona przed samym NEMP (bodajże takiego
    skrótu się używa) nie powinna być specjalnie trudna. Powinno wystarczyć coś w
    rodzaju skrzyni z ferromagnetyka (tłumienie składowej M) zamkniętej w skrzyni
    np z miedzi (składowa E).
    Jaką odległość od wybuchu przewidujesz?
    Pozdrawiam
    Jarek

  • 19. Data: 2010-12-28 19:48:56
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 28.12.2010 10:45, WoW pisze:
    > Mam pytanie jak domowym sposobem zabezpieczyc urządzenia elektroniczne przed
    > fala elektromagnetyczna powstałą z upadku meteorytu lub wybuchu bomby
    > atomowej.
    Mógłbyś dać jakiś link opisujący zjawisko emisji w takiej sytuacji -
    zaciekawiło mnie to.

    > Chodzi mi o to by wiedzieć mniej więcej jaki rząd wielkości może wchodzić w
    > grę
    Tu podają max 50kV/m:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Electromagnetic_pulse#E
    1
    > przy założeniu, że przeżyję oraz jak fizycznie powinno wygladać
    > zabezpieczenie.
    Klatka Faradaya + brak połączeń zewnętrznych.

    > Na co działa taka fala. Czy np. akumulator żelowy może wybuchnąć? Czy obwody
    > latarki mogą sie stopić? Czy instalacja elektryczna bedzie sprawna?
    Sporo zależy od tego jak ułożona.

    > Można np. owinąć radio lub dysk w folie do pakowania żywności,
    Ale w jakim celu w folię do żywności? Masz na myśli folię aluminiową?

    > ale jeśli
    > zrobie to kilkakrotnie przekładajac to powiedzmy papierem, to zrobię
    > kondensator.
    A po co?

    > Jak długo może się utrzymywać takie wyładowanie w atmosferze? Zazwyczaj są
    > to minuty, ale przy założeniu , że mamy ogolnoświatową wojnę? Czy jest
    > możliwy efekt odbicia sie od jonosfery lub jakiegoś innego procesu
    > przedłużającego to promieniowanie do dni? Powiedzmy pół tygodnia?
    Powiedzmy, że jedną mikrosekundę.

    > Czy będzie działać radio bezpośrednio po przejściu fali em.? Czy jonizacja
    > może się utrzymywac dłużej?
    Jonizacja czego?

    Michoo

  • 20. Data: 2010-12-28 20:20:09
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > Zauwaz, ze zadalem kilka konkretnych pytan. Nie otrzymalem odpowiedzi.
    > Jesli
    > wiesz to prosze odpowiedz jesli nie wiesz nie odzywaj sie.

    Coż, zadałeś pytanie dosyć niekonwencjonalne. Chociaż niezbyt trudne.
    Impuls elektromagnetyczny może zniszczyć wszystko lampy też. Kwestia jakie
    będzie miał natężenie. Jeżeli pytasz o warunki bojowe, to impuls EM
    "wytwarza" się w bombach i pytanie czy urządzenie zniszczy podmuch czy EM.
    Folia do żywności brzmi bardzo prostacko w takich sytuacjach - o wiele
    lepiej: klatka faradaja.

    Może nie ta moc, ale spróbuj użyć mikrofalówki w roli urządzenia testowego.

    --
    Desoft