  • 1. Data: 2010-12-28 09:18:34
    Temat: swietlowka 7W U - 4 PINy
    Od: a...@p...pl

    Czesc,

    "dogorywa" swietlowka w lampie kempingowej Sonca 102RC (na akumulator
    6V + przetworniczka)

    Swietlowka ma ksztalt U - razem z 4 PINami ma 12 cm dlugosci i
    oznaczenie Sonca 7W.

    Macie pomysl gdzie taka rurke kupic?

    --
    ThinkXtra

  • 2. Data: 2010-12-28 09:25:18
    Temat: Re: swietlowka 7W U - 4 PINy
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello adresss,

    Tuesday, December 28, 2010, 10:18:34 AM, you wrote:

> [...]
    > 6V + przetworniczka)
    > Swietlowka ma ksztalt U - razem z 4 PINami ma 12 cm dlugosci i

    Próbowałeś w sklepie ze świetlówkami?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 3. Data: 2010-12-29 09:04:07
    Od: a...@p...pl

    On Tue, 28 Dec 2010 10:18:34 +0100, a...@p...pl wrote:

> [...]
    >6V + przetworniczka)
    >
    >Swietlowka ma ksztalt U - razem z 4 PINami ma 12 cm dlugosci i

    taka rurka to np.

    OSRAM DULUX S/E 7W 2G7 (4 PIN) - ma ksztalt U
    Philips MASTER PL-S 7W 2G7 (4 PIN) - 2 proste rurki polaczone na koncu
    - szklany mostek ?.

    Osram jest dokladnie taki sam, jak ww. Sonca U, ale Philips to 2 rurki
    i polaczone szkielkiem. Ta moja Sonca majac 4 piny: 2 x 2 zarzenia i
    jedno z nich jest juz "off" i swietlowka dziala tylko w jednym
    polozeniu w oprawie - ktora kontaktuje sie tylko na 3 pinach. Czyli
    "wystartuje" wykorzystujac zarzenie z jednej strony - ale to jest
    rurka wygieta w U. A jakby to bylo z tymi 2 rurkami - tez wystartuja
    obie rurki (z jednego zarzenia) czy tylko jedno. Nie jestem pewien,
    czy pomiedzy tymi rurkami jest przejscie czy tylko mostek mocowania!!

    Macie doswiadczenie z takimi swietlowkami?

    a tu znajdziecie trzonki (gwinty) zarowek/swietlowek itp.

    http://www.febri.pl/index.php/id_252.html

    --
    ThinkXtra

  • 4. Data: 2010-12-29 20:08:24
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Uzytkownik <a...@p...pl> napisal w wiadomosci
> [...]

    > czy pomiedzy tymi rurkami jest przejscie czy tylko mostek mocowania!!
    > Macie doswiadczenie z takimi swietlowkami?

    Oczywiscie, ze swietlówka zarniki musi miec dwa i to polaczone rura z
    gazem. Jak sobie inaczej wyobrazasz dzialanie swietlówki? Zarnik moze byc
    nawet spalony, ale aby nastepilo swiecenie, to pomiedzy zarnikami
    (elektrodami) musi plynac prad. Z jedna elektroda sie tego zrobic nie da.
    Podsumowujac - jakby to nie wygladalo, to z twojego punktu widzenia jest to
    jedna rurka.