  • 41. Data: 2011-11-15 21:20:25
    Temat: Re: Jak ucyfrowić zdjęcia analogowe?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "JA" <marb67[beztego]@bb.home.pl> wrote in message
    news:j9pi3t$odm$1@news.onet.pl...

    > No dobra. Nie wszystko. Wyjątek potwierdzający regułę.

    Samochody były 10 lat temu lepsze?
    Telefony komórkowe były 10 lat temu lepsze?
    Modemy do internetu były 10 lat temu lepsze?
    Odkurzacze były 10 lat temu lepsze?
    Lekarstwa były 10 lat temu lepsze?
    Samoloty były 10 lat temu lepsze?

    Myślę że to co uprawiasz to jest gdyranie starego człowieka.

  • 42. Data: 2011-11-15 22:03:48
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2011-11-15 21:20:25 +0000, "Pszemol" <P...@P...com> said:

    > Samochody były 10 lat temu lepsze?
    > Telefony komórkowe były 10 lat temu lepsze?
    > Modemy do internetu były 10 lat temu lepsze?
> [...]
    Problem polega na rozumieniu słowa lepsze.
    Ja je rozumiem - trwalsze, niezawodniejsze, lepiej - staranniej wykonane.
    Ty to rozumiesz - szbciej, więcej bajerów, taniej.

    > Myślę że to co uprawiasz to jest gdyranie starego człowieka.

    Myślę że to co uprawiasz to jest bałwochwalstwo technologiczne małolata.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 43. Data: 2011-11-15 23:11:45
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Problem polega na rozumieniu słowa lepsze.

    Dokładnie. Co innego "lepsze" oznaczało 10 lat temu
    a co innego oznacza dzisiaj. Nie rozumieją Ci, co zatrzymali
    się w psychicznym rozwoju kilka dekad temu... :-))))

    > Ja je rozumiem - trwalsze, niezawodniejsze, lepiej - staranniej wykonane.
    > Ty to rozumiesz - szbciej, więcej bajerów, taniej.

    Trwałość miała sens tylko przy względnie wysokiej cenie.
    Jeśli jesteśmy w stanie zrobić ten sam produkt za dużo niższą
    cenę to trwałość ma mniejsze znaczenie. Zwłaszcza przy wzięciu
    pod uwagę rozwoju technologii i zwiększeniu częstotliwości
    wymiany sprzętu bez względu na jego usterki a tylko jego
    zestarzenie się technologiczne. Kto dziś wymienia telefon czy
    samochód tylko dlatego że się zepsuł i nie da się naprawić?
    Wymienia się te sprzęty aby mieć nowszą technologię, i to
    niekoniecznie bajery ale nowe, użyteczne funkcje, mniejsze
    spalanie paliwa, lepsze osiągi na drodze, bezpieczniejsze
    w czasie kolizji czy też wydajniejsze procesory w komputerach
    i telefonach.

    > Myślę że to co uprawiasz to jest bałwochwalstwo technologiczne małolata.

    Nie ma co się tak najeżać - po prostu pokazałeś swój starczy wiek.
    Jeśli w moim wieku odbierasz mnie jako małolata to odbieram to
    jako komplement bo jak widać jestem wciąż młodym duchem :-)
    Wolę to niż być starym zgrzędliwym dziadem co narzeka na nowe
    bo jest inne od starego... :-)

  • 44. Data: 2011-11-15 23:58:20
    Od: Mandinka <m...@g...com>

    On 15-11-2011 22:20, Pszemol wrote:

    > Telefony komórkowe były 10 lat temu lepsze?

    Jakość głośniczków i mikrofonów miały lepszą bez porównania (pewnie
    dlatego, że były sporo większe. Mam parę muzealnych egzemplarzy na
    chodzie - dźwięk jest nieporównanie lepszy, w obie strony).
    A że dorzucili do nich aparaty, radia, gps-y i rzucanie kurczakami to
    inna sprawa, mało ma wspólnego z TELEFONAMI jako takimi ;)

  • 45. Data: 2011-11-16 00:01:48
    Od: Mandinka <m...@g...com>

    On 14-11-2011 23:27, Alias Awatar wrote:

    > Jaaasne
    > http://polaroid-dust-scratch-removal-software.softon
    ic.pl/

    Nie testowałeś tego w praktyce, prawda? Bo wiedziałbyś, że działa słabo
    i robi skanowanym zdjęciom więcej szkody, niż pożytku.

  • 46. Data: 2011-11-16 07:29:41
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-11-15 22:20, Pszemol pisze:
    > Myślę że to co uprawiasz to jest gdyranie starego człowieka.

    Jak zwykle na każdym samczym forum/grupie/itd, pojawiają się dwie
    skrajne opinie. A prawda jest - jak zwykle - w środku.
    Pewne rzeczy były lepsze, pewne gorsze. Dłuższe życie urządzeń - ale nie
    10 lat temu, a ze 30, 10 lat temu robiono już tandetę jak dziś. Część
    współczesnych urządzeń, jeśli wziąć pod uwagę jakość, jest bardzo trudno
    dostępnych (np. proszę wskazać współczesne zwykłe radio, które ma dobre
    brzmienie i odporność na zakłócenia od wszechśmieci w eterze). Z drugiej
    strony np. komputery są rzędy wielkości bardziej stabilne i niezawodne.
    Taki rynek instrumentów - tani, o możliwościach niespotykanych jeszcze
    niedawno. Przykładów można znaleźć tysiące, w każdą stronę, a
    polaryzacja osądu jest po prostu śmieszna.

    A jak ktoś bardzo tęskni za przeszłością, mam dobrą nowinę: wszystko z
    tamtych epok jest dostępne w nieograniczonych ilościach, często jak
    nowe, w cenie złomu. Łącznie z 21 calowymi trinitronami do komputera, za
    pięć pensji... których jakoś nikt nie chce :)

    --
    pozdrawia Adam
    /wymyśliłem certyfikat na ziewanie, szukam wspólnika z dojściami/

  • 47. Data: 2011-11-16 07:48:52
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

    /*
[...]
    */

    ŚWIĘTE SŁOWA !!!

    postęp w technologii jest tak niezwykły (i ciągle przyspiesza).

    Mam kilka takich nie do zepsucia rzeczy ale jakoś nikt nie chce ich
    używać...
    1. projektor Ania z filmami (użyty w celach demonstracyjnych, dzieci
    wytrzymały 15 minut z czego ostatnie 10 nieomalże siłą zmuszone ;-) )
    2. kilka analogowych aparatów.
    3. żelazko bez bajerów ;-)
    4. telefon z cyferblatem

    z takich trwałych rzeczy to jeżdżę 15 letnim punciakiem i nie myślę o
    zmianie ;-P

  • 48. Data: 2011-11-16 09:03:06
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-11-16 08:48, TheGuru pisze:
    > 1. projektor Ania z filmami (użyty w celach demonstracyjnych, dzieci
    > wytrzymały 15 minut z czego ostatnie 10 nieomalże siłą zmuszone ;-) )

    Myślę, że to jeden z tych przedmiotów, który najsilniej ukazuje, co to
    starość i przemijanie. Dla wielu z nas marzenie dzieciństwa, rzecz
    święta wręcz, dla dzisiejszych odpowiedników nas wtedy - karykatura
    jakaś warta kpin jedynie...
    I wcale mi nie przykro, to tak normalne i oczywiste jak wiosna po zimie.

    --
    pozdrawia Adam
    /czy człowiek próżny to ten, co się wypróżnił?/

  • 49. Data: 2011-11-16 16:25:25
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2011-11-15 23:11:45 +0000, "Pszemol" <P...@P...com> said:

    > Nie ma co się tak najeżać - po prostu pokazałeś swój starczy wiek.

    A ty szczeniacką głupotę.

  • 50. Data: 2011-11-16 16:41:58
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2011-11-16 07:29:41 +0000, Janko Muzykant <j...@w...pl> said:

> [...]
    > nowe, w cenie złomu. Łącznie z 21 calowymi trinitronami do komputera,
    > za pięć pensji... których jakoś nikt nie chce :)

    Nie w tym rzecz. Ani ze mnie starzec, ani małolat. Używam
    najnowocześniejszych produktów. Smartfona pewnie miałem, jak pszemol
    się podniecał 1in nokią z kolorowym wyświetlaczem. Uznaję postęp
    techniczny i go w wielu miejscach doceniam. Jednak nie rozmiem
    baraniego pędu, bo nowsze.
    Ile nowych technologii obiecywało góry, a daje tylko w dupę?
    Ile razy nowoczesne telefony się zawieszają, albo tracą zasięg? A miało
    być tak pięknie.
    Domowe centrum rozrywki, idealne połączenie kompa, TV i co tam kto ma
    jeszcze. TV gada po sieci z serwerem DLNA, ale już sprzęt audio mimo iż
    też ma gniazdko LAN, nie chce gadać bo serwer trzeba uruchamiać na
    innym porcie, niby też DLNA. I to ma być niby lepsze?
    Lepsze w folderze reklamowym producenta i tylko z jego klamotami działające.
    A jak chce mieć TV słony, a audio, dobrego życia, bo mam taki kaprys,
    to już gówno a nie działanie razem.