  • 1. Data: 2011-11-10 20:50:04
    Temat: Sony DSC -T300 non stop wibruje
    Od: "Kris_Poland" <n...@w...pl>

    Sony DSC -T300 po wlaczeniu non stop wibruje
    nie ma mozliwosci wykonania dobrego zdjecia, aparat upadl i prawdopodobnie
    poszla wibracja
    http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=135
    9025&highlight=dsc+t300&sid=

    da sie to jakos naprawic, skad dostac czesci ?
    wogole warto aparat ma moze ze 2 lata

  • 2. Data: 2011-11-10 21:33:51
    Temat: Re: Sony DSC -T300 non stop wibruje
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Kris_Poland" <n...@w...pl> wrote:

    > Sony DSC -T300 po wlaczeniu non stop wibruje
    > nie ma mozliwosci wykonania dobrego zdjecia, aparat upadl i
    > prawdopodobnie poszla wibracja

    Najprawdopodobniej.

    > da sie to jakos naprawic, skad dostac czesci ?
    > wogole warto aparat ma moze ze 2 lata

    Nieważne ile lat, ważne ile jest wart dla Ciebie. :)

    Znam trzy sensowne sposoby radzenia sobie tej sytuacji:

    1. Znaleźć serwisówkę i samemu (a w przypadku posiadania tzw.
    "drewnianych rąk" powierzyć zadanie komuś zaprawionemu) ubić
    stabilizację do końca.

    2. Znaleźć specjalistę-magika, który to naprawi (często to byli
    serwisanci danej marki - trzeba szukać na odpowiednich forach). Koszt
    sensowny, ale naprawa oczywiście bez mocnych gwarancji - trzeba ocenić
    na podstawie opinii wcześniejszych pechowców.

    3. Serwis, gdzie koszt często przewyższa wartość sprzętu, zwłaszcza
    gdy realnie wkalkuluje się niezerowe prawdopodobieństwo innych strat,
    typu włos/palec na obiektywie, itp. kaszana, której będą się potem
    wypierać w żywe oczy.

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 3. Data: 2011-11-10 21:44:05
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    [...]
    > 1. Znaleźć serwisówkę i samemu (a w przypadku posiadania tzw.
    > "drewnianych rąk" powierzyć zadanie komuś zaprawionemu) ubić
    > stabilizację do końca.

    W tym przypadku można też wzrokowo ocenić, co mogło pójść nie
    tak (może jakieś zwarcie?) - jest cień szansy, że sprawa jest banalna
    i do naprawienia bez konieczności wymiany całego modułu stabilizacji.

    Ale oczywiście serwisanci nie lubią z kolei rozgrzebanego przez
    amatorów sprzętu... ;-)

    [mr.]

  • 4. Data: 2011-11-10 22:55:15
    Od: "Kris_Poland" <n...@w...pl>

    Użytkownik "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl> napisał w
    wiadomości news:j9hghu$1h5$1@news.task.gda.pl...

> [...]
    > tak (może jakieś zwarcie?) - jest cień szansy, że sprawa jest banalna
    > i do naprawienia bez konieczności wymiany całego modułu stabilizacji.

    no wlasnie, nie mam pojecia jak to wyglada czy to kwestia jakis stykow
    i jaka duza szansa jest na to ze po otworzeniu da sie to naprawic bez
    wymiany czesci
    czy wogole sie da

    > Ale oczywiście serwisanci nie lubią z kolei rozgrzebanego przez
    > amatorów sprzętu... ;-)

    nikt nie lubi, bo nie wiadomo gdzie srubki i do czego i jak to rozebrane po
    kolei

  • 5. Data: 2011-11-10 23:25:35
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Kris_Poland" <n...@w...pl> wrote:

    [...]
    > no wlasnie, nie mam pojecia jak to wyglada czy to kwestia jakis stykow
    > i jaka duza szansa jest na to ze po otworzeniu da sie to naprawic bez
    > wymiany czesci
    > czy wogole sie da

    Teoretycznie mogło też się coś rozłączyć, np. jakaś taśma sygnałowa,
    ale obawiam się, że nie będzie to takie proste: awarie stabilizacji
    matrycy zdarzają się (stosunkowo) często (na forach są już od tego
    "specjaliści"), więc rozeszłaby się wieść, że naprawa jest aż tak
    banalna.

    I skoro ten Twój aparat należy do tych kieszonkowych miniaturek, to
    może też oznaczać wysoki poziom upakowania elementów - jakiś
    kombinowany, utrudniony montaż, etc. - niedawno był tu linkowany filmik
    z rozbiórki Canona, może ten Sony też jest na YT i da się zorientować
    jak tam bebechy w nim wyglądają?

    [mr.]

  • 6. Data: 2011-11-11 00:20:05
    Od: "Kris_Poland" <n...@w...pl>

    Użytkownik "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl> napisał w
    wiadomości news:j9hmhj$eb6$1@news.task.gda.pl...

> [...]
    > utrudniony montaż, etc. - niedawno był tu linkowany filmik z rozbiórki
    > Canona, może ten Sony też jest na YT i da się zorientować jak tam bebechy

    no tak racja, rozbieralem nie jeden cud techniki i tylko srubek przybywa po
    zlozeniu:)
    jako ze to aparat siostry moje laski to bez biznesu cos za cos sie nie
    obedzie::):):):):)