  • 51. Data: 2011-11-16 18:15:47
    Temat: Re: Jak ucyfrowić zdjęcia analogowe?
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-11-16 17:41, JA pisze:
    > Domowe centrum rozrywki, idealne połączenie kompa, TV i co tam kto ma
    > jeszcze. TV gada po sieci z serwerem DLNA, ale już sprzęt audio mimo iż
    > też ma gniazdko LAN, nie chce gadać bo serwer trzeba uruchamiać na innym
    > porcie, niby też DLNA. I to ma być niby lepsze?
    > Lepsze w folderze reklamowym producenta i tylko z jego klamotami
    > działające.
    > A jak chce mieć TV słony, a audio, dobrego życia, bo mam taki kaprys, to
    > już gówno a nie działanie razem.

    Bo teraz są czasy dla sprytnych... no dobra, zawsze były :)

    Chcesz bezproblemowego odtwarzacza wszystkiego? Użyj okrojonego xp (albo
    linuxa) i VLC, SMPlayera bądź któregoś z darmowych odtwarzaczy
    wszystkiego. Mało tego, najlepiej w wersji portable, ponieważ możesz ją
    skonfigurować raz pod swoje preferencje i skopiować celem szybkiego
    przywrócenia, gdyby coś się popsuło. Czyli - dokładnie odwrotnie do
    tego, co nakazują oficjalnie. Używanie jakiegokolwiek sprzętowca (do
    tego właśnie stworzonego) napotka wcześniej czy później kłopoty z
    nieczytaniem płyt po roku - dwóch najczęściej).

    I tak chyba ze wszystkim. Połowę współczesnej elektroniki wypada zaraz
    po kupieniu rozkręcić, podokręcać śrubki, poprawić luty itd. Każdy
    telewizor, a już coraz częściej monitor, wymaga długotrwałych poszukiwań
    w menu wszelkich wyłączników ''dopalaczy i poprawiaczy''. A taki
    notebook? Sto programów na starcie... Jedynym sensownym sposobem na
    jakąkolwiek używalność tego jest całkowity format dysku (łącznie z
    partycjami serwisowymi) i postawienie systemu z nośników, najlepiej
    nieoficjalnych, a zarazem nielegalnych właściwie, które tak naprawdę
    umożliwiają wyciśnięcie ze sprzętu tyle, ile się da.

    A jak ktoś nie potrafi - niech płaci temu co się zna albo niech cierpi.

    --
    pozdrawia Adam
    /to bardzo intuicyjne, choć mocno zagmatwane/

  • 52. Data: 2011-11-16 19:29:56
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Janko Muzykant" <j...@w...pl> wrote:

    [...]
    > Każdy telewizor, a już coraz częściej monitor, wymaga długotrwałych
    > poszukiwań w menu wszelkich wyłączników ''dopalaczy i poprawiaczy''.

    Jest tego jedna, konkretna przyczyna: gdyby producent nie powłączał
    tego na starcie, to jakieś 98% jego wyrobów kończyłoby swój żywot nie
    zaznawszy nawet nowoopracowanej funkcji. Dziś nowe wersje produktów
    niemal w całości polegają na dorabianiu nowych funkcji do stabilnego
    w swej istocie sprzętu, ma to więc konsekwencje czysto biznesowe:

    - jak sprzedać użytkownikowi nowy produkt obiecując kolejny, jeszcze
    lepszy pakiet nowych funkcji, skoro użytkownik nie wykorzystał żadnej
    funkcji z poprzedniego pakietu i nawet nie odczuł jego braku?

    - użytkownik nie wiedząc, jakie funkcje kupił w pakiecie, traci
    wewnętrzną wiarę w jakość swojego produktu (a zarazem wizerunek jego
    producenta), gdy w rozmowie z właścicielem konkurencyjnego produktu -
    gadżeciarzem jest zarzucany listą marketingowych bajerów
    ("...czterdzieści! dwa! cale!!! Full! Ha! De!!!..." ;-)

    - bezużyteczne bajery dla niektórych są fajną zabawką na 5 minut
    (lub czasem dłużej) - mogą wtedy pobawić się produktem, zaznajomić
    się z nim, a przede wszystkim nawiązać stosunek emocjonalny, zamiast
    najprostszego: kupić, wstawić i ma działać bez dalszego zawracania głowy
    czy sentymentów;

    - no i wreszcie najmniej ważne: niektóre funkcje naprawdę bywają
    przydatne (ja np. już nie kupię mobo bez zarządzania prędkościami
    wiatraków w funkcji temperatury), więc użytkownik, nie mając świadomości
    możliwości posiadanego sprzętu uznaje, że zainwestował w słabą markę
    i ucieka do konkurencji.

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 53. Data: 2011-11-16 19:52:06
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

    /*
    Jest tego jedna, konkretna przyczyna: gdyby producent nie powłączał
    tego na starcie, to jakieś 98% jego wyrobów kończyłoby swój żywot nie
    zaznawszy nawet nowoopracowanej funkcji. Dziś nowe wersje produktów
    */

    wszystko to podnosi koszty serwisowania.
    pół biedy gdy jest to komórka, która i tak pewnie się zmieni przed upływem
    gwarancji.

    firmy samochodowe przesadzają z bajerami, dzisiaj słyszałem reklamę
    volkswagena, w którym rozgrzana panienka krzyczy tak kupmy tego z asystentem
    ruszania pod górkę ;-D
    się nie umie to na górce parkuje się przodem w dół ;-)

    ae wszystkie asystenty po gwarancji to raczej tylko autoryzowany serwis w
    myśl zasady 1zł za stuknięcie młotkiem 99zł za to że wiem gdzie stuknąć.

  • 54. Data: 2011-11-16 19:59:05
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    No i oczywiście: marketingowe bajery w aparacie czy telefonie jak
    zwykle pozwalają pochwalić się przed kolegami na podwórku! :))
    (czego przykrym odpryskiem są/byli niektórzy fanboje tu u nas na
    pyryfycy), a co stanowi darmową, a bardzo skuteczną żywą reklamę
    dla producenta.

    A więc nie pozostaje nam nic innego, jak przy każdym zakupie
    przelatywać instrukcję i wyłączać to marketingowe badziewie
    (gorzej, gdy producent traktuje użytkownika jak idiotę i nie pozwala mu
    wyłączyć swojego wynalazku, np. fabrycznego odszumiania - i przed tym
    trzeba ostrzegać, żeby potem nie było rozczarowania).

    [mr.]

  • 55. Data: 2011-11-16 21:12:22
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-11-16 20:29, Mariusz [mr.] pisze:
> [...]
    > niemal w całości polegają na dorabianiu nowych funkcji do stabilnego
    > w swej istocie sprzętu, ma to więc konsekwencje czysto biznesowe:

    A dlaczego? A właśnie dlatego, że chcą tego kupujący. Czyli większość z
    nas, niestety.
    To trochę jak z podwyżkami i podatkami - wszyscy psioczą, ale każdy
    gdzieś tam kombinuje, a najwięcej oczywiście bezproduktywna część
    społeczeństwa. Winny oczywiście zawsze jest aktualny rząd, a właściwie
    jeden jego przedstawiciel, bo na więcej nazwisk pamięci Kowalskim nie
    wystarcza.

    --
    pozdrawia Adam
    /siedzę tu sobie garbaty i chudy, choć z brzuchem i odgrzaną pizzę zażeram/

  • 56. Data: 2011-11-16 21:38:25
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2011-11-16 22:12, Janko Muzykant pisze:

    > A dlaczego? A właśnie dlatego, że chcą tego kupujący. Czyli większość z
    > nas, niestety.
    >[...]

    Te chęci kupujących to najczęściej wpływ ogłupiającej reklamy - gdzie
    spece od marketingu wmawiają nam że niezbędne nam są funkcje, których w
    rzeczywistości wcale nie potrzebujemy. A wszystko po to, abyśmy możliwie
    szybko wyrzucili stary, jeszcze zazwyczaj wcale nieźle działający wyrób
    i kupili nowy - dając zarobić producentowi, importerowi, hurtownikom,
    handlowcom i fiskusowi (bo przecież VAT od naszego zakupu zgarnie).

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 57. Data: 2011-11-16 21:39:23
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-11-16 22:38, Marek Wyszomirski pisze:

> [...]
    > i kupili nowy - dając zarobić producentowi, importerowi, hurtownikom,
    > handlowcom i fiskusowi (bo przecież VAT od naszego zakupu zgarnie).

    Czyli znowu nam :)

    --
    pozdrawia Adam
    /pochowajcie mnie na Wawelu, może być w krypcie Wazów/

  • 58. Data: 2011-11-16 22:08:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 15 Nov 2011, Pszemol wrote:

    > "JA" <marb67[beztego]@bb.home.pl> wrote

    > Samochody były 10 lat temu lepsze?

    Zależy.
    Po impulsie E-M (jakiś daleki wybuch jądrowy albo cóś)
    pewnie wyjdzie że tak.

    > Odkurzacze były 10 lat temu lepsze?

    Tak.
    Czwarty rok szukam "niebułowatego" odkurzacza, który wejdzie
    mi pod kaloryfer (zawsze tam wchodził stary Zelmer).
    Nie widzę modelu mieszczącego się w 17..18cm luce
    (w pionie, długi może być i na metr), nie szukam nic
    ekstrawaganckiego, nie ma być za drogie, ma mieć jakąś
    rozsądną moc, bo wirtualizacja i emulacja działania
    odkurzacza mnie nie interesują... i w zasadzie tyle.

    > Myślę że to co uprawiasz to jest gdyranie starego człowieka.

    Co w niczym nie uchybia opinii że dobrze gada ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 59. Data: 2011-11-16 23:05:22
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> wrote:

    [...]
    > Tak.
    > Czwarty rok szukam "niebułowatego" odkurzacza, który wejdzie
    > mi pod kaloryfer (zawsze tam wchodził stary Zelmer).

    "Jeśli czegoś nie ma w Internecie, to znaczy, że to nie istnieje".

    > Nie widzę modelu mieszczącego się w 17..18cm luce
    > (w pionie, długi może być i na metr)

    Zmień kaloryfer... ;-)

    > , nie szukam nic ekstrawaganckiego, nie ma być za drogie, ma mieć
    > jakąś rozsądną moc, bo wirtualizacja i emulacja działania
    > odkurzacza mnie nie interesują... i w zasadzie tyle.

    Albo kup kaloryfer z funkcją odkurzacza... lub vice versa! ;-)

    (tylko się nie złap na te z wykrywaniem uśmiechu ze względu na
    większe lagi - ja tam czekam na te niskoszumiące FF z wymienną ssawką.
    Obrotowym LCD też nie pogardzę... ;-)

    [mr.]

  • 60. Data: 2011-11-17 09:39:50
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2011-11-16 20:52:06 +0100, "TheGuru" <t...@w...pl> said:

    > firmy samochodowe przesadzają z bajerami, dzisiaj słyszałem reklamę
    > volkswagena, w którym rozgrzana panienka krzyczy tak kupmy tego z
    > asystentem ruszania pod górkę ;-D

    Wiele kobiet ma z tym problem.

    > się nie umie to na górce parkuje się przodem w dół ;-)

    To nie o parkowanie chodzi, tylko o to, aby przy ruszaniu ze świateł
    pod górkę nie wpakować się w przód tego z tyłu (co się coponiektórym
    zdarza).

    > ae wszystkie asystenty po gwarancji to raczej tylko autoryzowany serwis
    > w myśl zasady 1zł za stuknięcie młotkiem 99zł za to że wiem gdzie
    > stuknąć.

    Nie nie nie, autoryzowane serwisy biorą przynajmniej 2 stówki. I oni
    nie walą młotkiem, wymieniają cały moduł, choćby tylko kabelek się w
    nim przetarł i to ten wskazany przez komputer serwisowy. Jeśli komputer
    wskaże coś wbrew logice, to nie szkodzi, wymieni się inny, na koszt
    klienta rzecz jasna.

    de Fresz